Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så här ser det ut för oss i skaraborg,så vi håller i hatten o skruvar fast resten.

Varning klass 1

Byvind

När: Från sent söndag eftermiddag fram till natt mot måndag Var: I hela området Intensitet: Syd- eller sydvästlig vind med mycket hårda vindbyar 21-24 m/s. Kommentar: -

Gäller fr.o.m.
Idag 12:26
 
Så här ser det ut för oss i skaraborg,så vi håller i hatten o skruvar fast resten.

Varning klass 1

Byvind

När: Från sent söndag eftermiddag fram till natt mot måndag Var: I hela området Intensitet: Syd- eller sydvästlig vind med mycket hårda vindbyar 21-24 m/s. Kommentar: -

Gäller fr.o.m.
Idag 12:26
Samma här - i Kronoberg. Jag hoppas på att få hem - och in - mitt hö imorgon förmiddag innan regn och storm brakar löst senare på dagen.....
 
Vi ska ju inte bli så hårt drabbade men nog tyckte jag att vinden hade friskat i lite när jag var ute och stängde åt hönsen.
 
Skulle handla lite mat till sjukstugan och svängde förbi tygaffären för lite bomullstråd när jag ändå var ute. Det är fullt ös i butiken och alla som jobbade där var upptagna med att hjälpa andra så det blev väntetid i kassan. Inga problem för mig, det är liksom inte svårt att vänta. Men tydligen så var det en livskris för kvinnan bakom mig som högljutt började klaga på att hon skulle explodera och slänga tillbaka sakerna för att hon var tvungen att vänta (vi pratar 5-10 minuter). Efter en stund så orkade jag inte lyssna på hennes jävla beteende som fortsatte så jag fräste att dom anställda gör så gott dom kan och att ingen skulle bry sig ett skit om hon ställde tillbaka sakerna och drog. :banghead:
 
Skulle handla lite mat till sjukstugan och svängde förbi tygaffären för lite bomullstråd när jag ändå var ute. Det är fullt ös i butiken och alla som jobbade där var upptagna med att hjälpa andra så det blev väntetid i kassan. Inga problem för mig, det är liksom inte svårt att vänta. Men tydligen så var det en livskris för kvinnan bakom mig som högljutt började klaga på att hon skulle explodera och slänga tillbaka sakerna för att hon var tvungen att vänta (vi pratar 5-10 minuter). Efter en stund så orkade jag inte lyssna på hennes jävla beteende som fortsatte så jag fräste att dom anställda gör så gott dom kan och att ingen skulle bry sig ett skit om hon ställde tillbaka sakerna och drog. :banghead:
Heja dig!
 
Efter en skön sovmorgon började jag att baka nyttigare frallor för första gången 😃😋. Har knappt rört mobilen idag för att få ut mesta möjliga av helgen; förutom brödbak så har jag rullat köttbullar, påbörjat helgstädningen, tvättat, fixat stallet och ridit, (tror häst njöt lika mycket som jag av att det var mjukt nog för galopp igen 😍) gjort några chokladbollar samt gjort fyllning på tårta sååå nu tänker jag inte göra något mer än soffhänga till mellot, så nöjd så 👌.
 
Sitter i soffan och äter glass! Började precis regna ute, så stormen är nog påväg in, vi har klass 2 varning här inför i morgon.
 
Feberfrossa. Googlat mycket på coronaviruset. Måste sluta hypokondrigoogla.
Antagligen var det körturen med hästen i två timmar med för lite kläder som är förklaringen. Men ja, corona finns i bakhuvudet.
 
Feberfrossa. Googlat mycket på coronaviruset. Måste sluta hypokondrigoogla.
Antagligen var det körturen med hästen i två timmar med för lite kläder som är förklaringen. Men ja, corona finns i bakhuvudet.
Det går även många vanliga förkylningar och vanliga influensan, vi har legat 3 av fyra med snor, ont i huvudet och lite feber. Sonen har varit värst och hostat som en tok, men jag är helt övertygad om att det är en helt vanlig förkylning och nu börjar han bli frisk igen.
 
Det går även många vanliga förkylningar och vanliga influensan, vi har legat 3 av fyra med snor, ont i huvudet och lite feber. Sonen har varit värst och hostat som en tok, men jag är helt övertygad om att det är en helt vanlig förkylning och nu börjar han bli frisk igen.
Jag är en sån som tror det värsta. Men antagligen är det bara att jag var så nedkyld.
 
🙄 Fick just sms av mamma, allt ont drabbar henne, möss i sommarstugan. Att det har varit råttår och vi har tagit mängder här hemma har helt gått henne förbi. Plus lite annat som egentligen inte är så synd om henne utan andra. 😔 Måste samla lite energi att svara henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 155
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp