Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Intressant! Jag ska snoka reda på hans bok och läsa den. Känns väldigt relevant oavsett hur man ställer sig till grundfrågan.
 
Pluggar ekonomi på en mindre högskola. 90% av alla tjejer har löshår, lösnaglar, fransförlängning och sprutade läppar. Detta är tjejer i 20 års åldern och gör redan så mycket, hur blir det då när de blir äldre :crazy:

Inte omöjligt kan det bli svårt att få jobb inom vissa branscher. Tyvärr borde ju utseendet inte påverka men så är det ju rent krasst..

Edit: hur har de råd? Går de till mindre etablerade kliniker? Att göra läppar på en bra klinik är ju inte jättebilligt
 
Inte omöjligt kan det bli svårt att få jobb inom vissa branscher. Tyvärr borde ju utseendet inte påverka men så är det ju rent krasst
Ja tyvärr är det ju så. Tycker också det är tråkigt att de verkar ha så dålig självkänsla. De skulle vara finare utan allt det där. Kan erkänna också att jag kände mig som en alien som kom osminkad och ikke plattat hår till skolan. :laugh:
 
Ja tyvärr är det ju så. Tycker också det är tråkigt att de verkar ha så dålig självkänsla. De skulle vara finare utan allt det där. Kan erkänna också att jag kände mig som en alien som kom osminkad och ikke plattat hår till skolan. :laugh:

Jag har inget per se emot att folk gör ingrepp. Men jag fattar inte riktigt hela vitsen med att alla ser ut som kopior av varandra. Sen kan jag personligen tycka att det är fult (men antagligen tycker de ju att det är snyggt) så där får man nog acceptera att smaken är som baken.
 
Jag har inget per se emot att folk gör ingrepp. Men jag fattar inte riktigt hela vitsen med att alla ser ut som kopior av varandra. Sen kan jag personligen tycks att det är fult (men antagligen tycker de ju att det är snyggt) så där får man nog acceptera att smaken är som baken.
Jag har själv gjort ingrepp så är inte heller emot det. Men när de gör så mycket redan vid en sån ung ålder känns tråkigt och att de ser ut som kopior av varandra. De va så upptagna också med hur de va och förde sig att ingen var sig själva.
 
Jag har själv gjort ingrepp så är inte heller emot det. Men när de gör så mycket redan vid en sån ung ålder känns tråkigt och att de ser ut som kopior av varandra. De va så upptagna också med hur de va och förde sig att ingen var sig själva.

Fast är inte de flesta 20-åringar väldigt självmedvetna?
 
Angående lösnaglar och fransar. Jag tycker att man kan göra det i olika grader, jag kommer aldrig någonsin ha fina naglar pga kass kvalitet, så jag har varit lite sugen på korta lösnaglar någon gång, men kommit fram till att jag nog är för våldsam med händerna.

Sen kan man välja fransar som inte är så onaturliga heller, en kompis har börjat göra så hon tvingade mig att ställa upp (ok, jag kanske var helt frivillig). Jag önskade en naturlig look. Ingen jag känner har kommenterat fransarna, så antingen ser det naturligt ut eller så ser det förjävligt ut :laugh:

IMG_20200205_111217.webp
 
Angående lösnaglar och fransar. Jag tycker att man kan göra det i olika grader, jag kommer aldrig någonsin ha fina naglar pga kass kvalitet, så jag har varit lite sugen på korta lösnaglar någon gång, men kommit fram till att jag nog är för våldsam med händerna.

Sen kan man välja fransar som inte är så onaturliga heller, en kompis har börjat göra så hon tvingade mig att ställa upp (ok, jag kanske var helt frivillig). Jag önskade en naturlig look. Ingen jag känner har kommenterat fransarna, så antingen ser det naturligt ut eller så ser det förjävligt ut :laugh:

Visa bifogad fil 45098
Absolut kan de vara snyggt! Är väl mer den överdrivna varianten man reagerar på. När man ser fransarna på 1 mils avstånd :angel:
 
Ja, och såna som är så tunga att folk inte orkar öppna ögonen :laugh:

Men det är väl som det mesta, jag tycker att lagom kan vara snyggt. Typ lätt solbränna, men när man börjar övergå i orange så är det inte snyggt :D
Ja precis, lagom när det gäller sånt funkar bäst. Sen kan jag tycka sånt som är extremt och udda kan vara skit snyggt också. Men inte när det gäller solbränna och likn. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
342
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp