Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffat psykologen. Fick massor av beröm för att jag sjukat mig :p men fick lite skäll för att jag planerar att jobba torsdag-fredag trots att jag börjar bli förkyld. Måste tänka på att det också är en stress för kroppen! Så får avvakta och se.

Nu ska jag klä på mig, bädda rent sängen och tvätta sängkläder!
 
På jobb med en liten mattesjuk hund som absolut inte vill ligga i någon av sina 2 ubersköna hundsängar utan envisas med att försöka vara i mitt knä och suckar ljudligt när hon inte riktigt får plats :rofl:

Känns som om det kommer bli en bra dag detta jag har redan fått massor gjort. :)
 
Grubblar på om jag ska åka och simma eller inte.
Å ena sidan har jag ett konstigt utlag på ryggen OCH jag vaccinerade mig igår. Plus att jag har märklig värk i alla mjukdelar.
Å andra sidan kanske det bara är latmasken?

Men så minns jag avkommans råd - tänk att du är en häst. Så jag inser att en häst i min situation skulle jag inte ridit. Så jag stannar hemma. 😀
 
Hur länge är man sjuk i influensa egentligen? :arghh: Började känna mig sjuk fredag morgon och fick feber runt lunch. Sen har jag haft feber fram till igår kväll då jag hade lite känning att tempen började stiga igen men var snabb med att ta febernedsättande så det blev aldrig någon riktig frossa med efterföljande svettning.
Men är fortfarande helt jäkla slut i kroppen, orkar ingenting och det känns som en kamp att gå ett varv i kvarteret med hundarna. Hostan och snoret kan jag leva med...Känns jobbigt att vara hemma från jobbet så länge.

Är aldrig så här sjuk, ytterst sällan ens förkyld så är inte van att det tar så lång tid! (Jag har ju mina kroniska besvär med huvudvärk och nacksmärta men det är ju inte sån akut sjukdom som nu)
 
Grubblar på om jag ska åka och simma eller inte.
Å ena sidan har jag ett konstigt utlag på ryggen OCH jag vaccinerade mig igår. Plus att jag har märklig värk i alla mjukdelar.
Å andra sidan kanske det bara är latmasken?

Men så minns jag avkommans råd - tänk att du är en häst. Så jag inser att en häst i min situation skulle jag inte ridit. Så jag stannar hemma. 😀

Smart avkomma :up:
 
Hur länge är man sjuk i influensa egentligen? :arghh: Började känna mig sjuk fredag morgon och fick feber runt lunch. Sen har jag haft feber fram till igår kväll då jag hade lite känning att tempen började stiga igen men var snabb med att ta febernedsättande så det blev aldrig någon riktig frossa med efterföljande svettning.
Men är fortfarande helt jäkla slut i kroppen, orkar ingenting och det känns som en kamp att gå ett varv i kvarteret med hundarna. Hostan och snoret kan jag leva med...Känns jobbigt att vara hemma från jobbet så länge.

Är aldrig så här sjuk, ytterst sällan ens förkyld så är inte van att det tar så lång tid! (Jag har ju mina kroniska besvär med huvudvärk och nacksmärta men det är ju inte sån akut sjukdom som nu)

Jag har inte haft den själv men pratat med flera här i byn som har dragits med den LÄNGE. Inte uppmuntrande, jag vet :(

Krya på dig :heart
 
KLAR MED UPPGIFTEN! Har skrivit två stycken, blev klar med den första vid nyår. Den första uppgiften är riktigt bra, jag är stolt över den. Den andra började också riktigt bra men har blivit sämre och sämre allt eftersom.. Avslutningen är ingen höjdare, ska jag säga :D
Men om jag känner mig själv, och min ordbajsförmåga, rätt så borde jag kunna få den godkänd!
 
Jag har inte haft den själv men pratat med flera här i byn som har dragits med den LÄNGE. Inte uppmuntrande, jag vet :(

Krya på dig :heart
Blä! Men tack :heart Sist jag hade influensa var när svininfluensan härjade så det var ett tag sedan, men då var det ändå den vanliga influensan.
Borde sjuka mig imorgon också, känns sådär att träffa massa djurägare och kollegor när jag mår så här och riskerar att smitta (antar jag).
 
Inlämningsuppgifterna läses denna gång i omvänd bokstavsordning. Mitt efternamn börjar på "B"....... :arghh:

Är det här brukligt :confused:??
Jag har aldrig hört att de har haft något system för vilken ordning de läser, på en del kurser har de sagt att de läser i den ordning de blir inlämnade men oftast har vi bara ett datum att förhålla oss till och då släpps resultaten för alla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
342
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp