Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man får neonblåa slingor i det blonda håret såklart, det gjorde jag redan på 80-talet med mycket lyckat resultat. Blev lika bra med neonröda slingor.

Inte den här gången! :D Jag tror att jag misstog mig på hur mycket gula pigment som fanns kvar i håret.
 
Det är mycket möjligt det också, den här har jag aldrig använt förut men den var billig på Amazon! :angel: Och så är väl alla klara färger? Mitt badrum bär vittne.
Jag har faktiskt sparat färgerna i alla dessa år, varit lite sugen på att testa igen. :o
 
Jag har faktiskt sparat färgerna i alla dessa år, varit lite sugen på att testa igen. :o

Kör! :D Fast dekan ha blivit dåliga förstås, så kör försiktigt. ;)
Vad är det för märke?
De absolut bästa färgerna jag någonsin använt är Manic Panic, så otroligt fräna nyanser också.
 
Tänkte för flera timmar sen att ungen skulle sova så jag kunde plugga. Det misslyckades. Så nu har jag lagt mig själv också.
 
Känner att jag mår sämre nu än i morse pga förkylning som vill plåga mig men inte riktigt lyckas. Nu funderar jag på hur det ska bli med jobbet imorgon. Jag är inte katastrofdålig, än. Men jobbet är minst sagt fysiskt krävande och troligen blir jag riktigt dålig imorgon kväll om jag jobbar...

Gissar att jag får försöka sova nu och se hur det känns imorgon.
 
Igång från tidig morgon till nyligen. Bara ätit lite snabbt och tagit någon kaffe då och då.
Så nu har jag duschat och har en gammal alldeles urtvättat med något hål i och så underbart skönt nattlinne.
Ska ta och äta något och kanske se något lättsamt program.
 
Måste upp kl 05 imorgon.
Har grym ångest över det redan.
Hatar verkligen att gå upp tidigt! Trauma! Och jag är lite för sliten för att gå upp några h efter man somnat. 🧟‍♀️
Nu ska jag försöka söva mig med ljudbok.
 
Två blanketter med bilagor fixade :banana:
Men jag hittade ingen adress till den ena, har nog den på nåt papper i en hög. Får leta i morn. 😴
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Alltså nu vet jag inte hur jag känner eller ska göra.....

Ananas-problem!

Vi har odlat en ananasplanta i 2 år nu och den har inte burit frukt (än) vilket, om man googlar, säger kan ta 1.5-2 år så det är ju ok...

Jag har kollat oändligt många filmer på youtube under den här tiden och googlat alla möjliga frågor..

Bla så sägs det att man kan tvinga en ananasplanta till frukt genom att plasta in den med ruttna äpplen i 7-10 dagar. Någon form av gas som äpplena utger får plantan att blomma.

Detta är ljuv musik i mina experiment-öron!!
(Och sambo och vänner tycker det vore sjukt kul att prova!!)

Så idag åkte jag till en allt-i-allo-butik här på ön för att köpa någon form av byggplast stort nog att kunna omfamna hela plantan.
Hittade plast som jag funderade på om den var tjock nog så gick och frågade en anställd.

Berättade vad det var till och sedan fick jag mig en rediglektion i ananas-odling :o

"Tydligen" har vi gjort alla fel man kan med denna planta. Det var fel sorts jord, fel att odla i kruka men om man nu ändå gör det så hade vi fel sorts kruka, fel, fel, fel, man kan inte tvinga en ananasplanta att blomma, färgen på bladen bla bla bla min familj har bott på den här ön i 92 år och odlat ananas bla bla bla osv osv...."

Jag stod där som ett fån.

Hon gav några tips och sa att när bladen byter färg igen så kom tillbaka så ska jag hjälpa dig med detta plastande. (Jaha,nyss sa du att den metoden inte fungerade)

Men sen avslutade hon ändå med "ni kommer aldrig få frukt från den.där plantan".
Jag hade visat henne en bild på den.



Jag åkte därifrån utan plast, lite låg och nästan skamsen....

Jag vill fortfarande experimentera med denna plast och äpplen men nu känner jag att jag inte kan åka dit igen och köpa plasten.

Blev totalsågad.
Även om jag förstår att hon menade väl.

Jag försökte säga att jag har läst och sett filmer på det här och det här så jag vet att andra har lyckats. Jag vill prova. Vare sig vi får det att fungera eller ej spelar inte så stor roll....

Men nä... vet inte nu... ska nog skicka en vän att köpa plasten åt mig! :devil:

20200127_215848.webp
 
Har ett experiment i ugnen... det var lite bananer över som började bli väl bruna och jag ska hälsa på särbon på jobbet en sväng, dvs läge att baka. Jag har gjort någon form av smulpaj med dem: Förgräddad smuldeg i botten, skivade bananer, hackad mörk bakchoklad och sedan ett smultäcke med mandelsplitter. Vaniljsås till.

Vad tror ni, hiss eller diss? :D
 
Har ett experiment i ugnen... det var lite bananer över som började bli väl bruna och jag ska hälsa på särbon på jobbet en sväng, dvs läge att baka. Jag har gjort någon form av smulpaj med dem: Förgräddad smuldeg i botten, skivade bananer, hackad mörk bakchoklad och sedan ett smultäcke med mandelsplitter. Vaniljsås till.

Vad tror ni, hiss eller diss? :D

Du kan få komma förbi här också så kan jag vara försökskanin :d
 
Alltså nu vet jag inte hur jag känner eller ska göra.....

Ananas-problem!

Vi har odlat en ananasplanta i 2 år nu och den har inte burit frukt (än) vilket, om man googlar, säger kan ta 1.5-2 år så det är ju ok...

Jag har kollat oändligt många filmer på youtube under den här tiden och googlat alla möjliga frågor..

Bla så sägs det att man kan tvinga en ananasplanta till frukt genom att plasta in den med ruttna äpplen i 7-10 dagar. Någon form av gas som äpplena utger får plantan att blomma.

Detta är ljuv musik i mina experiment-öron!!
(Och sambo och vänner tycker det vore sjukt kul att prova!!)

Så idag åkte jag till en allt-i-allo-butik här på ön för att köpa någon form av byggplast stort nog att kunna omfamna hela plantan.
Hittade plast som jag funderade på om den var tjock nog så gick och frågade en anställd.

Berättade vad det var till och sedan fick jag mig en rediglektion i ananas-odling :o

"Tydligen" har vi gjort alla fel man kan med denna planta. Det var fel sorts jord, fel att odla i kruka men om man nu ändå gör det så hade vi fel sorts kruka, fel, fel, fel, man kan inte tvinga en ananasplanta att blomma, färgen på bladen bla bla bla min familj har bott på den här ön i 92 år och odlat ananas bla bla bla osv osv...."

Jag stod där som ett fån.

Hon gav några tips och sa att när bladen byter färg igen så kom tillbaka så ska jag hjälpa dig med detta plastande. (Jaha,nyss sa du att den metoden inte fungerade)

Men sen avslutade hon ändå med "ni kommer aldrig få frukt från den.där plantan".
Jag hade visat henne en bild på den.



Jag åkte därifrån utan plast, lite låg och nästan skamsen....

Jag vill fortfarande experimentera med denna plast och äpplen men nu känner jag att jag inte kan åka dit igen och köpa plasten.

Blev totalsågad.
Även om jag förstår att hon menade väl.

Jag försökte säga att jag har läst och sett filmer på det här och det här så jag vet att andra har lyckats. Jag vill prova. Vare sig vi får det att fungera eller ej spelar inte så stor roll....

Men nä... vet inte nu... ska nog skicka en vän att köpa plasten åt mig! :devil:

Visa bifogad fil 44624

Sambon kom hem från jobbet för en timme sen. Han har nu åkt till affären för att köpa plasten, tejp och äpplen :devil: :love:

Hans kommentar till min berättelse om vad som hänt vsr nåt i stil med "yeah she's a bitch, don't let her go onto your nerves, brush it off. I'll go and get the stuff now" :heart:heart:rofl:
 
Alltså nu vet jag inte hur jag känner eller ska göra.....

Ananas-problem!

Vi har odlat en ananasplanta i 2 år nu och den har inte burit frukt (än) vilket, om man googlar, säger kan ta 1.5-2 år så det är ju ok...

Jag har kollat oändligt många filmer på youtube under den här tiden och googlat alla möjliga frågor..

Bla så sägs det att man kan tvinga en ananasplanta till frukt genom att plasta in den med ruttna äpplen i 7-10 dagar. Någon form av gas som äpplena utger får plantan att blomma.

Detta är ljuv musik i mina experiment-öron!!
(Och sambo och vänner tycker det vore sjukt kul att prova!!)

Så idag åkte jag till en allt-i-allo-butik här på ön för att köpa någon form av byggplast stort nog att kunna omfamna hela plantan.
Hittade plast som jag funderade på om den var tjock nog så gick och frågade en anställd.

Berättade vad det var till och sedan fick jag mig en rediglektion i ananas-odling :o

"Tydligen" har vi gjort alla fel man kan med denna planta. Det var fel sorts jord, fel att odla i kruka men om man nu ändå gör det så hade vi fel sorts kruka, fel, fel, fel, man kan inte tvinga en ananasplanta att blomma, färgen på bladen bla bla bla min familj har bott på den här ön i 92 år och odlat ananas bla bla bla osv osv...."

Jag stod där som ett fån.

Hon gav några tips och sa att när bladen byter färg igen så kom tillbaka så ska jag hjälpa dig med detta plastande. (Jaha,nyss sa du att den metoden inte fungerade)

Men sen avslutade hon ändå med "ni kommer aldrig få frukt från den.där plantan".
Jag hade visat henne en bild på den.



Jag åkte därifrån utan plast, lite låg och nästan skamsen....

Jag vill fortfarande experimentera med denna plast och äpplen men nu känner jag att jag inte kan åka dit igen och köpa plasten.

Blev totalsågad.
Även om jag förstår att hon menade väl.

Jag försökte säga att jag har läst och sett filmer på det här och det här så jag vet att andra har lyckats. Jag vill prova. Vare sig vi får det att fungera eller ej spelar inte så stor roll....

Men nä... vet inte nu... ska nog skicka en vän att köpa plasten åt mig! :devil:

Visa bifogad fil 44624
Etylengas. Om du vill googla mer 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
342
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp