Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Honkatten ville vara ifred och sova en stund i kattigloon medan ungkatten verkade fundera på vad han skulle hitta på för bus så aktiverade honom en stund med kattspöet och vilka hopp, ett blev platt fall 😂.
Sen in till grannarna och passade hundarna en liten stund och oj så omringad jag blev av alla fyra glada hundar som ville hälsa 😅🥰, djur är så underbara ❤.
Nehej; honkatten gick ut igen och ungkatten sover men inte länge till misstänker jag när snabeldraken dras igång- hög tid att städa😄, bara börja så jag blir klar 🙃.
 
Det blev ju varm och så ett par dagar så vi panik-köpte en AC, i ångest över ett upprepat 2018.

Nu när ACn har anlänt och faktiskt fungerar (kylde ner till 14 grader i vardagsrummet. :laugh: ) så har det ju gått och blivit kallt ute. Vi har 18 grader inne och ligger insvepta i filtar. :D Hellre det dock.
 
Hmm. Jag har ett I-landsproblem, som jag haft ett tag. Jag vill köpa nya kläder, men problemet är att mina kläder har en tendens att hamna på golvet och sen tvättas onödigt ofta. Känns ju lite ovärt att köpa nya, lite finare kläder för att de ska nötas sönder på det sättet. Men jag verkar inte kunna komma runt detta. Hur gör ni?
Vilken yta kan bli en klädmagnet så kläderna hämmar där istället för på golvet?
Jag använder krokar av den typ som hängs över dörrar. Toadörr, sovrumsdörr, ett par garderobsdörrar...
 
Jag slutade med klädhög på golvet efter att i tidiga tonåren blivit överfallen (nåväl) av en spindel som hoppade från klädhögen till mig :eek: när jag tog något plagg ur högen. Så: husspindel och lite lagomt obehag inför spindlar blir mitt tips. (Om stol, krok, tamburmajor eller liknande inte funkar på egen hand.)
Det hade ju varit trevligt eller vad säger @LadyCovergirl ???
 
Påminner om när jag vaknade av att katten smällde sina tassar mot golv och tyg. Ser på henne att hon är i jaktläge så med sakta hand lyfte jag plagg efter plagg från klädhögen tills det sprang iväg en mus i panik.

Har jag lärt mig någonting? Jadå klädhögen ligger nu i spjälsängen och barnet ifråga sover i min säng :angel:
Mus hade varit värre än spindel..... det är förhoppningsvis det man har katt till...
 
OMG OMG OMG!! De är här! 😍😍😍🥳🥳🥳
IMG_4135.jpeg
 
Jo, men precis, det är de kläderna som hamnar på golvet nu.
Galgar blir nog inte att det händer för mig tror jag... Men typ en stol borde ju funkat! Jag tror det är lite att jag inte har nån lämplig plats här i lgh, men det är inte hela förklaringen heller. Jag hade ju haft platser, men det händer liksom inte... usch. Men tack för tips.

-------

Tjohoo, klar med diskberget iaf! Heja! Och städat mitt köksskåp.
Nu blir det nog lunchpaus, hungrig.

Jag är också en sån som släpper kläder där jag står och sedan ligger de där och katten kliver på dem och tja sedan tvättas det. Jag har delvis löst problemet genom att min byrå i hallen används som avlastningsplats eftersom det är så lätt att slänga kläderna där. Sedan byggs det upp ett berg så jag inte ens kan lägga nycklarna i skålen ovanpå, så då tvingas jag hänga upp och lägga in. Om jag inte vill svepa ner allting på golvet.
 
Jag är också en sån som släpper kläder där jag står och sedan ligger de där och katten kliver på dem och tja sedan tvättas det. Jag har delvis löst problemet genom att min byrå i hallen används som avlastningsplats eftersom det är så lätt att slänga kläderna där. Sedan byggs det upp ett berg så jag inte ens kan lägga nycklarna i skålen ovanpå, så då tvingas jag hänga upp och lägga in. Om jag inte vill svepa ner allting på golvet.

Men eller hur, precis så. Jag städar så golvet är fritt och en-två dagar senare är det fullt med kläder. 😫
Jag skulle haft som en liten platå bara att slänga dem på... Hmm...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 678
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 896
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp