Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, men precis, det är de kläderna som hamnar på golvet nu.
Galgar blir nog inte att det händer för mig tror jag... Men typ en stol borde ju funkat! Jag tror det är lite att jag inte har nån lämplig plats här i lgh, men det är inte hela förklaringen heller. Jag hade ju haft platser, men det händer liksom inte... usch. Men tack för tips.

-------

Tjohoo, klar med diskberget iaf! Heja! Och städat mitt köksskåp.
Nu blir det nog lunchpaus, hungrig.
Varför inte :). Jag hade ledsnat på stolar så därför gjorde jag om så medan jag ändå sorterade kläder 😁. Ska också ta tag i att städa ordentligt idag då det slarvars i veckan 😄 men först in till grannarna vägg i vägg och passa hundarna en stund :).
 
Hmm. Jag har ett I-landsproblem, som jag haft ett tag. Jag vill köpa nya kläder, men problemet är att mina kläder har en tendens att hamna på golvet och sen tvättas onödigt ofta. Känns ju lite ovärt att köpa nya, lite finare kläder för att de ska nötas sönder på det sättet. Men jag verkar inte kunna komma runt detta. Hur gör ni?
Vilken yta kan bli en klädmagnet så kläderna hämmar där istället för på golvet?
Jag slutade med klädhög på golvet efter att i tidiga tonåren blivit överfallen (nåväl) av en spindel som hoppade från klädhögen till mig :eek: när jag tog något plagg ur högen. Så: husspindel och lite lagomt obehag inför spindlar blir mitt tips. (Om stol, krok, tamburmajor eller liknande inte funkar på egen hand.)
 
Blev lite trött så kom inte iväg vid 9. Tog en 🐓-lur istället. Skönt. Funderar på om jag vill gå och ”storhandla” nu, är säkert massor av folk. :down: Tror jag gör ett nytt försök imorgon på morgonen.
 
Jo, men precis, det är de kläderna som hamnar på golvet nu.
Galgar blir nog inte att det händer för mig tror jag... Men typ en stol borde ju funkat! Jag tror det är lite att jag inte har nån lämplig plats här i lgh, men det är inte hela förklaringen heller. Jag hade ju haft platser, men det händer liksom inte... usch. Men tack för tips.
Jag har en stol. Som emellanåt blir så överbelastad att den riskerar välta bara man andas på den......
 
Varför inte :). Jag hade ledsnat på stolar så därför gjorde jag om så medan jag ändå sorterade kläder 😁. Ska också ta tag i att städa ordentligt idag då det slarvars i veckan 😄 men först in till grannarna vägg i vägg och passa hundarna en stund :).

Jag slutade med klädhög på golvet efter att i tidiga tonåren blivit överfallen (nåväl) av en spindel som hoppade från klädhögen till mig :eek: när jag tog något plagg ur högen. Så: husspindel och lite lagomt obehag inför spindlar blir mitt tips. (Om stol, krok, tamburmajor eller liknande inte funkar på egen hand.)

Jag har en stol. Som emellanåt blir så överbelastad att den riskerar välta bara man andas på den......

Hua lät ju inte jättekul, med en spindel, fast jag är inte så spindelrädd "tyvärr". Såg faktiskt min första i lgh tror jag häromdan o sa till den "amä, du behöver ju inte va precis där jag ska va iaf, seså, spring iväg" typ 😅

Näe, asså jag vet inte riktigt varför det inte händer. Har som sagt haft det här problemet länge, typ alltid.
Det behöver liksom vara en plats där de hamnar naturligt och enkelt. Var inne på att ha typ nån tygkasse/korg, där de iaf inte är på golvet, men de inköpta kassarna försvann faktiskt på vägen 😅 Får nog ta upp det försöket igen!
Sen har jag både krokar på insidan av toadörren, en handdukstork och en loftsäng där kläder ligger också... utöver de som är på golvet 😅. Har kanske för mycket kläder?? Känns inte så, men... har tänkt anamma detta med kapselgarderob, ska kanske gå in mer för det. Har "mina" färgskalor osv... Hmm!

Sen iofs mina lite finare kläder hamnar oftast inte på golvet, men ibland :(.
Känner också att jag behövt nån bättre känsla för när jag ska tvätta kläderna... träningskläderna tvättas sällan (sköljer ur/handtvättar emellan), men vanliga kläder okynnestvättas. Underkläder är ju lätt, men övriga... vad avgör för er?
Har inte så stor möjlighet att hänga ut på vädring just nu heller, men förhoppningsvis bättre både sån och plats rätt snart :)
 
Jag slutade med klädhög på golvet efter att i tidiga tonåren blivit överfallen (nåväl) av en spindel som hoppade från klädhögen till mig :eek: när jag tog något plagg ur högen. Så: husspindel och lite lagomt obehag inför spindlar blir mitt tips. (Om stol, krok, tamburmajor eller liknande inte funkar på egen hand.)

Påminner om när jag vaknade av att katten smällde sina tassar mot golv och tyg. Ser på henne att hon är i jaktläge så med sakta hand lyfte jag plagg efter plagg från klädhögen tills det sprang iväg en mus i panik.

Har jag lärt mig någonting? Jadå klädhögen ligger nu i spjälsängen och barnet ifråga sover i min säng :angel:
 
Påminner om när jag vaknade av att katten smällde sina tassar mot golv och tyg. Ser på henne att hon är i jaktläge så med sakta hand lyfte jag plagg efter plagg från klädhögen tills det sprang iväg en mus i panik.

Har jag lärt mig någonting? Jadå klädhögen ligger nu i spjälsängen och barnet ifråga sover i min säng :angel:
Trodde först du skulle skriva att barnet låg på golvet! 😆
 
Påminner om när jag vaknade av att katten smällde sina tassar mot golv och tyg. Ser på henne att hon är i jaktläge så med sakta hand lyfte jag plagg efter plagg från klädhögen tills det sprang iväg en mus i panik.

Har jag lärt mig någonting? Jadå klädhögen ligger nu i spjälsängen och barnet ifråga sover i min säng :angel:
Just nu är spjälsängen förvaring för kläder och mitt täcke men tanken är att Bebis ska sova där sen så var ska jag göra av allt då?
 
Roar mig med att hobbyanalysera (googla) på resultatet av mina blodprov, väldigt logiskt. Jag har iallafall utanför normalvärde på järn (för lågt), D-vitamin (47, möjlig brist), B-MVC (för högt, kan betyda brist på B12). THC är 2,3 och T4 12,4. Så vi får väl se vad det betyder!
 
Hmm. Jag har ett I-landsproblem, som jag haft ett tag. Jag vill köpa nya kläder, men problemet är att mina kläder har en tendens att hamna på golvet och sen tvättas onödigt ofta. Känns ju lite ovärt att köpa nya, lite finare kläder för att de ska nötas sönder på det sättet. Men jag verkar inte kunna komma runt detta. Hur gör ni?
Vilken yta kan bli en klädmagnet så kläderna hämmar där istället för på golvet?
Krokar som man hänger över en dörr funkar rätt bra hos oss. Där kan inte-helt-rena-men-som-inte-heller-behöver-tvättas-kläder få hamna.... :D
 
Hmm. Jag har ett I-landsproblem, som jag haft ett tag. Jag vill köpa nya kläder, men problemet är att mina kläder har en tendens att hamna på golvet och sen tvättas onödigt ofta. Känns ju lite ovärt att köpa nya, lite finare kläder för att de ska nötas sönder på det sättet. Men jag verkar inte kunna komma runt detta. Hur gör ni?
Vilken yta kan bli en klädmagnet så kläderna hämmar där istället för på golvet?
Jag försökte få något ordning på använda kläder. Först hängde jag upp krokar på min inre- ytterdörr. Gick ett tag, blev dock en bra plats för arbetskläder så har ett syfte ändå...

Nästa steg var att jag har en tom låda överst i ena byrån där jag kan lägga kläder jag kan använda igen. Går hyftsat...😅
För tillfället har min tvättkorg blivit en avlastningsplats. Smutsigt i och användbart uppepå.

Tror att jag skulle behöva något ställe där jag kan få en bra överblick över allt. Som en extra garderob eller del i garderob ,skulle nog vara det mest optimala. 🤔
Tills nog ska jag hitta något som funkar för mig efter alla år. Förhoppningsvis...
 
Roar mig med att hobbyanalysera (googla) på resultatet av mina blodprov, väldigt logiskt. Jag har iallafall utanför normalvärde på järn (för lågt), D-vitamin (47, möjlig brist), B-MVC (för högt, kan betyda brist på B12). THC är 2,3 och T4 12,4. Så vi får väl se vad det betyder!
THC!? Hoppas jag verkligen att du inte har. O_o :p
Gissar att det skulle stå TSH?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 678
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 897
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp