Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon brukar säga att han tycker om maj för de så ljusa klargröna färgerna och jag håller med honom; våren är fantastiskt fin när naturen börjar grönska på nytt 😍. Inte minst underbart att njuta av den här tiden med min underbara guldhäst också 😍❤ och nu "plötsligt" är det 1e juni och SOMMAR igen 😍.
Sommar?
Kylskåpskallt på nätterna och max 15 grader på dagen. Vägrar definiera det som sommar. :meh:
Vaknar sent och det är 16 grader inne och 6 grader ute. I juni.
 
Ska strax gå och handla plus vara till apoteket. Så skönt att göra sånt på en helgmorgon när det är lite folk där. Tror jag går vid 9, tänkte gå kl 7:55 men fastnade framför datorn. 💻
 
Sommar?
Kylskåpskallt på nätterna och max 15 grader på dagen. Vägrar definiera det som sommar. :meh:
Vaknar sent och det är 16 grader inne och 6 grader ute. I juni.
Kalendermässigt syftar jag på, var ju sommarvarmt redan i maj så vädret gjorde väl en omkastning...Kylig start absolut men jag är tacksam att det inte är idiothett eftersom regnet verkar dröja 😳😡
 
Trots att jag var den enda i arbetslaget som började 6 idag så var jag inte ensam, den här gynnaren hängde med mig i typ 30 min :love:
20230602_062935.jpg
 
Hmm. Jag har ett I-landsproblem, som jag haft ett tag. Jag vill köpa nya kläder, men problemet är att mina kläder har en tendens att hamna på golvet och sen tvättas onödigt ofta. Känns ju lite ovärt att köpa nya, lite finare kläder för att de ska nötas sönder på det sättet. Men jag verkar inte kunna komma runt detta. Hur gör ni?
Vilken yta kan bli en klädmagnet så kläderna hämmar där istället för på golvet?
 
Hmm. Jag har ett I-landsproblem, som jag haft ett tag. Jag vill köpa nya kläder, men problemet är att mina kläder har en tendens att hamna på golvet och sen tvättas onödigt ofta. Känns ju lite ovärt att köpa nya, lite finare kläder för att de ska nötas sönder på det sättet. Men jag verkar inte kunna komma runt detta. Hur gör ni?
Vilken yta kan bli en klädmagnet så kläderna hämmar där istället för på golvet?
Kommer att tänka på "kläder som är för smutsiga för garderoben men för rena för tvätt- välkommen till stolen". Våra kläder har en tendens att hamna på ett gäng stolar och sambons ibland på golvet men försöker ändra på detta. Vår klädförvaring är ju en ställning med trådkorgar i två ändar. I mitten en stång där jag hängt galgar för sådana kläder :). Funkar bra :)
 
Jag besiktade bil och hästsläp i morse, båda gick rakt igenom! :)
En bra start på dagen, så nu sitter jag hemma i soffan och dricker en kopp te och läser en bok.

Har varit arbetslös sedan jag sade upp mig och slutade i nov -21, eller rättare sagt så har jag haft tillfälliga jobb. Ett säsongsjobb och ett konsultuppdrag. Men nu har jag fått fast statligt jobb där jag konsultade och börjar om 1,5 v!

Kanske borde byta teet mot champagne? :D
 
Kommer att tänka på "kläder som är för smutsiga för garderoben men för rena för tvätt- välkommen till stolen". Våra kläder har en tendens att hamna på ett gäng stolar och sambons ibland på golvet men försöker ändra på detta. Vår klädförvaring är ju en ställning med trådkorgar i två ändar. I mitten en stång där jag hängt galgar för sådana kläder :). Funkar bra :)

Jo, men precis, det är de kläderna som hamnar på golvet nu.
Galgar blir nog inte att det händer för mig tror jag... Men typ en stol borde ju funkat! Jag tror det är lite att jag inte har nån lämplig plats här i lgh, men det är inte hela förklaringen heller. Jag hade ju haft platser, men det händer liksom inte... usch. Men tack för tips.

-------

Tjohoo, klar med diskberget iaf! Heja! Och städat mitt köksskåp.
Nu blir det nog lunchpaus, hungrig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 678
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 897
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp