Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska träffa en ny psykolog idag på en annan mottagning som jag blivit remitterad till. Det står ungefär ”utredning/ställningstagande” på tidsbokningen i journalen. Så nu ska jag bli utredd en tredje gång för ptsd.
Dubbelsuck.
Går ju dit såklart men kommer inte förvänta mig nån hjälp. Får väl anmäla till LÖF om jag inte får anpassad hjälp.

Ska nog äta yoghurt nu. Är hungrig.
Ser Nyhetsmorgon.
 
Jag tycker inte om att vänta :meh:
Nåja, om en halvtimme öppnar boardingen och det är dags att åka hem till den tråkiga verkligheten.

När vi gick igenom säkerhetskontrollen var det en man som antingen är flygrädd eller aldrig flugit förut. (Och inte heller läskunnig.)
De borde ha särskilda köer för sådana.
 
Slängt ihop en mötesskylt. Min chef undrade om jag kunde göra en som lät trevligare än det vanliga "stör ej".
Instructions unclear. :angel:
Namnlös teckning (6).png
 
Stör mig - tyvärr - på den märkliga läkaren som tog emot mig med min lunginflammation.

Hon ringde nyss. Ställde en massa orimliga,konstiga frågor - om du blir andfådd när du promenerar, hur många meter är det mellan gångerna du behöver stanna och hämta andan? Är det på plan mark eller backigt? Herregud, jag bor på landet, vad är backe och vad är plan mark?
Bad om recept på ett slemlösande jag har tagit i typ tio år. Hon hävdade att det blivit utsatt och att det måste finnas en anledning. Visade sig att det hänt när de gjorde en ny medicinlista när jag skulle hem efter transplantationen. Den glömdes, den sattes inte ut medvetet. På medicinlistan fanns ett gäng mediciner jag absolut inte skulle äta så den var föga tillförlitlig.
Men hon var envis och sa att inga läkemedel försvinner från läkemedelslistan utan att det tagits beslut om att sätta ut dem :banghead:
Till slut kunde hon säga att hon kunde skriva ett recept OM jag blev hjälpt. Frågade om det betydde ja eller nej :meh:

Sorry - behövde gnälla.
Amenvafaan?!? Så kan hon ju inte säga. Sambon har en läkemedelslista sparad där hans waran helt plötsligt var borta. Han har ätit waran sen tidigt 1990-tal. :banghead: Och frågorna om hur marken ser ut... Också snudd på obegriplig ju
 
God morgon! Jag ligger i tältet och drar mig och väntar på att maken ska komma med kaffe som just nu tillagas. Fast tydligen är det väldigt soligt och skönt ute, så det kanske blir jag som masar mig ut istället. Ack, dessa svåra beslut!
 

Bifogade filer

  • 20230529_085414.jpg
    20230529_085414.jpg
    120,6 KB · Visningar: 49
Verkligen! Jag, som inte sov en enda natt i tält förrän jag var typ 27 (min familj är nästan så långt från en friluftsfamilj man kan komma), älskar det verkligen! Ja, det är lite bökigt och stökigt men det är SÅ värt det att få vara nära naturen på det här sättet :heart
Jag tycker att det kan verka väldigt mysigt och fint i teorin, men i praktiken...nja... :D
 
Blev sent hem inatt efter lång arbetsdag(ar).
Så skönt att sova i egen säng på hemmaplan, så råkade visst bli sovmorgon till 11. :sleep:

Nu ska jag se om jag kan hitta något ätbart till sen lunch och sitta ute i solen lite. Sedan blir det att åka iväg och jobba ikväll. Skönt att det är på hemmaplan mycket lugnare och mindre folk än i storstan. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 898
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp