Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter dagens skrivande ligger jag på ca 1400 ord av 2500 som det ska bli totalt. Känns bra :up: ! Jag skrev ungefär det jag hade som mål för helgen. Nu ska det inte bli alltför stressigt att bli klar till den 4 juni. Det är faktiskt rätt kul att skriva uppgiften, för den handlar om sådant jag är intresserad av att lära mig mer om. Och om man inte är tvingad till att sätta sig ner och skriva och fundera... Jag tänkte faktiskt om AI, ChatGPT och liknande varianter, att det är konstigt att folk försöker fuska och låta AI skriva deras uppsatser. Då LÄR man sig ju ingenting... Snacka om att vara en gammal mogen student... :D
 
Det väntar en intensiv vecka :crazy:
Bland annat så lär jag mig nya och ännu mer komplexa arbetsuppgifter, jag har även sommaravslut med bokklubben på onsdag efter jobbet, delmålsträff på torsdag efter jobbet, jumpyard på fredag för två barn på kvällen och liseberg på söndag.
 
Egentligen var ju tanken att allt skulle vara klart idag, men jag har varit slutkörd hela veckan och helt enkelt inte haft ork nog att göra klart mammas mors dag-present. Men nu blev jag äntligen klar med den första blomman! Tanken är att det ska bli en söt liten bukett med några olika blommor. Det får ta den tid det tar. Nästa år får jag börja planera tidigare.

IMG_20230528_204317.jpg
 
Vilken härlig söndag! 😍 Började dagen med sovmorgon och sen till stallet och red ut en sväng på pigg pålla I alla gångarter, underbart 😍. Fördelen när det blåste halv jäkla storm var ändå att vi kunde rida i skogen förbi sjön utan att jag fick fler myggbett och jag behövde bara ha ihjäl ett par stycken som störde pållan👍.
En sväng till Lundby Trädgård där mamma fick välja en blomma och vi närmast "storhandlade" alla blommor (olika petunior, lavendel, sommardahlia, fuchsia, hänglobelia) och ett par säckar blomjord till årets plantering 😍.
Morsdags- och födelsedagsfirande hos mammas särbo med min sambo och brorsan och familj med grillade hamburgare med tillbehör, rabarberpaj och så hade brorsan med familj köpt med en fin mors dagstårta med smultron; allt så gott 😋. Blev också en skön promenad mellan all mat 😊.
 
Egentligen var ju tanken att allt skulle vara klart idag, men jag har varit slutkörd hela veckan och helt enkelt inte haft ork nog att göra klart mammas mors dag-present. Men nu blev jag äntligen klar med den första blomman! Tanken är att det ska bli en söt liten bukett med några olika blommor. Det får ta den tid det tar. Nästa år får jag börja planera tidigare.

Visa bifogad fil 120041
Man kan fira mors dag en annan dag. Jag har bestämt att jag skall fira min dag den 19:e juli.... ;) ;) ;) ;)
 
Jag har nu mest tagit det lungt idag. Sedan rakade jag checka mina email ... och hittade ett avslag till "space request" (att sta framfor Walmart med school bussen och samla klader till barn som behover). Ett avslag pa nagot jag redan fatt Approved. Jag gissar att "Manager Erin" inte ar dar, da kan det latt bli fel, sa nu har Manager Erin fatt en email av mig.:p

Den Adrenaline rush jag fick har nu gjort att jag bade stadat, skrivit lite for jobbet, contemplerar att aka upp och copiera flyers samt se om laminate maskinen star framme.

Kanske ska stada sybordet forst ... OM jag far symaskinen i morgon kan det vara bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 202
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 905
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp