Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på vädret just nu. År 2018 var det ju panik bland hästmänniskor i hela Sverige, mer eller mindre. Men i år har jag inte hört mycket alls. Är det en väldigt lokal torka :confused: ? Höbonden håller till i nordöstra Skåne och jag själv ett litet snäpp norrut. På vissa ställen är min gräsmatta SNUSTORR. Och inget regn i sikte i prognosen heller. Eller, tja, någon enstaka millimeter någon dag, typ.... :cautious:
Jag är hästlös numera, stallet jag är i tar eget hö till oss själva. Men pratat med andra och de verkar bli ett tufft år. Då bor vi ändå i södra norrland vid gränsen till Uppland.
 
Funderar på vädret just nu. År 2018 var det ju panik bland hästmänniskor i hela Sverige, mer eller mindre. Men i år har jag inte hört mycket alls. Är det en väldigt lokal torka :confused: ? Höbonden håller till i nordöstra Skåne och jag själv ett litet snäpp norrut. På vissa ställen är min gräsmatta SNUSTORR. Och inget regn i sikte i prognosen heller. Eller, tja, någon enstaka millimeter någon dag, typ.... :cautious:

Vi har haft total torka med sol i 6 veckor nu. I gar regnade det i nagon timma, men inte tillrackligt for att egentligen raknas. Har har vi ju aldrig regn i July och Augusti, sa det vore himla trevligt om vi fick lite nu snart innan den totala torkan satter in.
(Kanske tur att vi rostade igenom ett starkare brandforsvar under "primaries" i borjan av May.)
 
Funderar på vädret just nu. År 2018 var det ju panik bland hästmänniskor i hela Sverige, mer eller mindre. Men i år har jag inte hört mycket alls. Är det en väldigt lokal torka :confused: ? Höbonden håller till i nordöstra Skåne och jag själv ett litet snäpp norrut. På vissa ställen är min gräsmatta SNUSTORR. Och inget regn i sikte i prognosen heller. Eller, tja, någon enstaka millimeter någon dag, typ.... :cautious:
Min stallägare fick en normal höskörd 2018. Jag är inte orolig för egen del, vi har kvar massa foder från förra året och stallägaren tar som sagt eget foder och har mer mark än vad som behövs för att producera foder till hästarna i stallet.
 
Den ena herren tuggar i sig dom, den andra viftar omkring dom tills dom möter döden typ...

Har ar Tater Tot och Princess Diva helt ointresserade i allt jag planterar ... tills de borjar bara frukt. :cautious: Precis som jag langtansfullt insett att jag snart kan plocka "den" frukten sa forsvinner den sparlost fran plantan. :rage: Och det galler allt man kan tanka sig. Blabar, tomat, gurka, whatever ... jag har bestamt att numera koper jag det fran frukt standen i stan! :devil:
 
Jag polisanmälde en A-traktor tidigare. Lyckades ta regnr, kollade bilregistret och ringde sedan in och anmälde den. :sneaky:

Inte sett till den mer. :angel:
Jag har alltså sett den vid ett flertalet tillfällen köra för fort och lyckades ta regnr på plåten som sitter framtill. Efter jag dubbelkollat mot bilregistret gjorde jag anmälan och den har inte synts till fler gånger. Det tog lite tid att få det korrekta numret för jag hittade den inte parkerad utan har kört om den vid ett par tillfällen, de tappade alltid farten väldigt snabbt så fort man närmade sig den, men vid ett tillfälle stod jag på en parkering när de kom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 100
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 202
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 909
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp