Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att åka till jobbet. Ska ta bilen eftersom vi ska på ergonomiutbildning på den andra kyrkogården längre bort idag och jag har ingen lust att cykla hem ända därifrån kl 16. Någon måtta får det vara :angel: :D
Imorgon är jag ledig för att vara med på ATGs filminspelning på ridskolan :up:
 
Har nån skit i kroppen men inte tillräckligt för att vara hemma sjuk. Har inte tid heller, jag måste jaga in uppgifter från eleverna så de får godkänt 🙄

Igår körde vi i väg sonen på hans praktik, 2 h enkel resa men en riktigt bra praktikplats hoppas jag. Vi får väl se efter 4 veckor. :)
 
Sitter på tåget mot Stockholm. Tre dagars jobb på kontoret i sikte. Bortsett från den uppenbara olägenheten i att behöva åka tåg 0530 på morgonen så är det nästan alltid kul att få åka till stan några dar.

Hehe, jag åker ner när du ska hem :laugh: Möten onsdag-torsdag.

Men jag håller med, det är kul med lite storstadspuls... plus att jag blir ännu gladare för mitt lilla röda röda hus när jag kommer hem :heart
 
Äckliga fästingas 😡. Honkatten uppskattade såklart inte att behöva få bort en från arslet, eller ja. Såg irriterat ut så hon hade nog försökt men mindre kul när matte måste pilla där 😆.
 
Förbereder mig för att ta mig till lilla staden. Ätit sallad till frukost bara för att jag var sugen på det. Såg så god ut där i kylskåpet.
Funderar på att tacka nej till några som kollade på stallplats tidigare. Inte pga hästen men ägarna kändes jag vet inte… dessutom bytt stall några gånger på kort tid. Stor röd flagga så nej de får nog inte komma hit men har inte bestämt mig än till 100 %
 
Stör mig - tyvärr - på den märkliga läkaren som tog emot mig med min lunginflammation.

Hon ringde nyss. Ställde en massa orimliga,konstiga frågor - om du blir andfådd när du promenerar, hur många meter är det mellan gångerna du behöver stanna och hämta andan? Är det på plan mark eller backigt? Herregud, jag bor på landet, vad är backe och vad är plan mark?
Bad om recept på ett slemlösande jag har tagit i typ tio år. Hon hävdade att det blivit utsatt och att det måste finnas en anledning. Visade sig att det hänt när de gjorde en ny medicinlista när jag skulle hem efter transplantationen. Den glömdes, den sattes inte ut medvetet. På medicinlistan fanns ett gäng mediciner jag absolut inte skulle äta så den var föga tillförlitlig.
Men hon var envis och sa att inga läkemedel försvinner från läkemedelslistan utan att det tagits beslut om att sätta ut dem :banghead:
Till slut kunde hon säga att hon kunde skriva ett recept OM jag blev hjälpt. Frågade om det betydde ja eller nej :meh:

Sorry - behövde gnälla.
 
Äter glass till frukost och tvättar. Om en vecka hämtar vi min nya hund. :eek: Nojjar mig massor för att vi ska stå på flygplatsen och inte få åka med för att dom tycker att något är fel på transportväskan vi ska ha hunden i. Så nu har vi två olika väskor som vi ska ta med oss, hoppas någon av dom duger. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 202
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 905
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp