Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe. Har läst klart kursboken nu och fått en bra idé till hur jag ska börja skriva uppgiften :up: ! Nyhetsmorgon är på i bakgrunden. Jag ska tvätta och åka och köpa lite mer jord så jag kan plantera ett par tomatplantor och en gurkplanta som jag fick av föräldrarna. Har också några palettbladssticklingar som borde få en kruka.
 
Sovmorgon idag, skönt! Strax dags att äta lite frukost och sen ska vi till stallet. Ponnyerna ska löshoppas och sen är det lite vanligt fixande också.
Efter stallet ska jag en snabbis till Stadium Outlet för att få återbetalning på ett par felmärkta skor.
Eftermiddagen kommer innehålla fotboll, dusch, matlagning och powernap :)
 
Diskat, gjort hudvard och sitter nu och laser pa om ett halsoproblem som jag ska forsoka ta och fa atgardat.
Varfor ar vard och halsa en sadan djungel?

Sen ska jag promenera, skriva jobbansokan och forhoppninvgis lista 2 klanningar pa "By Rotation". I eftermiddag blir det stall, simmning, snabb mathandling och en dejt. Woop
 
Promenerar. Detta är nog min favoritvy i min park. Ska nu sätta mig på picnicbänk i skuggan med jobbsök
 

Bifogade filer

  • 20230521_094136.jpg
    20230521_094136.jpg
    434,7 KB · Visningar: 41
Lovade mig själ att ringa vården om jag inte var påtagligt bättre idag.
Jag är bättre. Men inte bra. "Bättre" räcker väl för att göra ingenting?

Ska verkligen försöka att inte göra något ansträngande. Men å andra sidan är det ansträngande bara att leka med hunden...:(
 
Lovade mig själ att ringa vården om jag inte var påtagligt bättre idag.
Jag är bättre. Men inte bra. "Bättre" räcker väl för att göra ingenting?

Ska verkligen försöka att inte göra något ansträngande. Men å andra sidan är det ansträngande bara att leka med hunden...:(
Om det känns ansträngande att leka med hunden tycker jag att det är fullt berättigat att ringa vården. Du ska orka med din vardag också, inte bara orka existera. ❤️
 
Jag läste elspis typ 4 gånger istället för elvisp och funderade på vilken människa köper en frikkin SPIS åt nån annan bara sådär... :cautious: :rofl:
Haha, det hade varit något :P Här är det mest bös man fått i paket (typ det har varit billigare att köpa kaffekokare, vattenkokare och brödrost än att bara köpa kaffekokaren) och sånt han inte vill ha längre - som en äggkokare. Vem behöver en äggkokare när man har spis och kastrull?! :cautious: :confused: MVH är smått allergisk mot apparater man bara kan göra en sak med
 
Om det känns ansträngande att leka med hunden tycker jag att det är fullt berättigat att ringa vården. Du ska orka med din vardag också, inte bara orka existera. ❤️
Njae?
Jag är alltså mitt i en PCkur mot en elak lunginflammation. Kan inte förvänta mig att vara superpigg några dagar efter att jag varit rejält sjuk. Ska äta medicin i tre dagar till. Och träffa min njurläkare på torsdag.
Plus en uppföljande lungröntgen på fredag.

Avvaktar nog lite till :)
Behövde mest gnälla.
 
Njae?
Jag är alltså mitt i en PCkur mot en elak lunginflammation. Kan inte förvänta mig att vara superpigg några dagar efter att jag varit rejält sjuk. Ska äta medicin i tre dagar till. Och träffa min njurläkare på torsdag.
Plus en uppföljande lungröntgen på fredag.

Avvaktar nog lite till :)
Behövde mest gnälla.
När jag hade evighetshosta 2019 fick jag på hösten först en antibiotikakur, men sen hann jag bli ännu sämre och fick ytterligare en kur med en annan sort, först efter det blev det bättre. Hostan höll dock i sig länge... (behövde också röntga lungorna). Så tänker att det är möjligt att det behövs ännu mer antibiotika kanske. Men bra att du ändå har tider hos vården. :)
 
Haha, det hade varit något :P Här är det mest bös man fått i paket (typ det har varit billigare att köpa kaffekokare, vattenkokare och brödrost än att bara köpa kaffekokaren) och sånt han inte vill ha längre - som en äggkokare. Vem behöver en äggkokare när man har spis och kastrull?! :cautious: :confused: MVH är smått allergisk mot apparater man bara kan göra en sak med
Äggkokare kan vara smidigt ibland, speciellt om du är superkinkig med konsistensen på gulan. Men jag håller med dig,äggkokare är onödigt.
 
Äggkokare kan vara smidigt ibland, speciellt om du är superkinkig med konsistensen på gulan. Men jag håller med dig,äggkokare är onödigt.
Jag gillar min äggkokare.
Jag får dem aldrig perfekta - hur jag än önskar dem just den gången.
Men äggkokaren ändrade det. Alltid perfekta ägg. Och när den inte används står den undanställd ovanpå ett skåp och tar ingen plats. :up:

@Masqueradee den går ju alltid att sälja eller skänka till nån som inte kan vara utan :)
 
Jag gillar min äggkokare.
Jag får dem aldrig perfekta - hur jag än önskar dem just den gången.
Men äggkokaren ändrade det. Alltid perfekta ägg. Och när den inte används står den undanställd ovanpå ett skåp och tar ingen plats. :up:

@Masqueradee den går ju alltid att sälja eller skänka till nån som inte kan vara utan :)
Vi använder vår äggkokare flera gånger i veckan, är en fantastisk pryl!
 
Jag gillar min äggkokare.
Jag får dem aldrig perfekta - hur jag än önskar dem just den gången.
Men äggkokaren ändrade det. Alltid perfekta ägg. Och när den inte används står den undanställd ovanpå ett skåp och tar ingen plats. :up:

@Masqueradee den går ju alltid att sälja eller skänka till nån som inte kan vara utan :)
Jag är nöjd så länge det inte finns någon rinnig gula, det är okej om den är krämig men det får inte rinna. Så ägg i kallt vatten, koka upp med vattnet och ca 8 minuters kokande och jag är nöjd liksom.

Men förstår hur bra det är för personer som är mer noga med konsistensen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 202
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 905
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp