Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en sväng in på Dollarstore med var det himla skönt att ta en "bakväg" hemåt och slippa all kö genom hela sörping! Men först en avstickare upp till kyrkbyn 😍 och sätta fina rosor hos mormor ❤️. Har varit en fin helg, känns lika trist som vanligt när moster och familj åker hem men lite har vi allt hunnit med 🥰.
 
I gar jobbade Jag (och tre till personer) i 12 timmar. Det kanns! Vi var pa UFO festivalen i sta'n och har faktiskt varvat 8 sakra nya chaufforer och 2 som inte skrev pa hos oss, men tog med sig informationen hem for att signa up direkt online. Inte daligt!

Yours truly och en kollega pa teamet.

IMG_3769 2.jpg
 
Förbenade grannkatt. Den praktiskt taget bor på vår tomt vilket är lite frustrerande för jag måste hålla undan barn och hund från den. Idag hann jag dock inte fram. Dottern ville klappa när den låg och solade på uppfarten, och även om hon är försiktig och klappar snällt så råkar hon ställa sig på svansen. Den får såklart panik och slår sig loss genom att både riva och bita. Traumatiskt för både katt och barn. Hade hoppats på att hon skulle tycka att det är för stökigt här och sluta hänga på vår tomt, men hittills har hon varit helt resistent mot interaktion med barn och hund. Får se efter idag.

Lagg fram vattenslangar strategiskt sa spruta pa katten varje gang du ser den och forsok att fanga den nar den kommer over. Det borde atminstone minska besoken.

Tur att det inte var i USA då hade du löpt viss risk att bli skjuten.

Naja, fullt sa vanligt ar det inte att sadant hander. Jag har gjort samma grej manga ganger. Oftast i Saudi Arabien dar jag hade chauffor overallt, men aven har. Aven om det har hant nagon stans far man komma ihag att det bor over 330 millioner manniskor har ... och de flesta faktiskt ar helt vanliga normala manniskor. Till och med i sodra USA. :p
 
Fick putsat tre fönster innan jag ångrade mig.... ;) Inte på utsidan, men väl på insidan och emellan. Får ta trappstegen eller leta upp svampen med skaft en annan dag... Rent och fräscht i fönsterkarmar, osv :up: ! Och så har jag planterat om två tomatplantor och en gurkplanta som nu står i ett uthus istället för inomhus. Har också fått ett par palettbladssticklingar i krukor samt planterat om en större planta. Hoppas på att de blir glada utomhus :) !
En promenad blev det också. Så lugnt och skönt. Det enda som hördes var vindsus, fågelkvitter och knaster av grus under mina skor. En promenad på landet är underskattad.... :love:
 
Slösurfar och försöker att inte somna. Jag är något alldeles osannolikt trött idag! Sov 9 timmar i natt, sedan nickade jag till när maken och jag såg en film i förmiddags och när vi kom hem från en promenad vid 14 så sov jag i två timmar till. Och nu, 17:45, är jag alltså så trött att jag skulle kunna somna igen. Så ja, något knasigt är det ju med kroppen men än så länge håller det sig till diffusa symtom som just trötthet samt lite yrsel. Tänkte inte röra mig ur fläcken resten av dagen, så hoppas jag ha vilat mig i form för att kunna ta tag i en ny arbetsvecka imorgon!
 
Alltså hur trött kan man bli av att besöka huvudstaden i ett dygn??!
Tydligen jättetrött. Förmiddagen spenderades på supermusigt spa sen efter det museum i hur länge som helst. Känns som jag gjort något betydligt mer krävande än så :crazy:. Blev iofs sent igår men ändå.

Hemma sedan nyss och måste bara sträcka ut mig öppna lite korsdrag och ta in lugnet här på landet. Skulle kunna somna nu men då blir väl kvällssömnen kaos så ska hålla mig vaken sen gå ut till stallet och så
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 101
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 202
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 909
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp