Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lovade mig själ att ringa vården om jag inte var påtagligt bättre idag.
Jag är bättre. Men inte bra. "Bättre" räcker väl för att göra ingenting?

Ska verkligen försöka att inte göra något ansträngande. Men å andra sidan är det ansträngande bara att leka med hunden...:(
När jag hade lunginflammation så var jag hos läkaren på tisdag vecka 1... jag vet att jag ringde 1177 på lördagen samma vecka för jag hade hostat jävlar. På typ ons-tors vecka 2 funderade jag på hur fan skall jag orka jobba på måndag.... att klä på sig kläder var en procedur i sig..
 
När jag hade lunginflammation så var jag hos läkaren på tisdag vecka 1... jag vet att jag ringde 1177 på lördagen samma vecka för jag hade hostat jävlar. På typ ons-tors vecka 2 funderade jag på hur fan skall jag orka jobba på måndag.... att klä på sig kläder var en procedur i sig..
Vilket väl torde betyda att det var fel behandling?

För mig var det enkelt. Jag är vaccinerad mot lunginflammation så det kunde inte vara virus utan det var bakterier. Som jag fick bredspektrig antibiotika mot. Stränga order att öra av mig om det inte verkade hjälpa.
 
Haha, det hade varit något :P Här är det mest bös man fått i paket (typ det har varit billigare att köpa kaffekokare, vattenkokare och brödrost än att bara köpa kaffekokaren) och sånt han inte vill ha längre - som en äggkokare. Vem behöver en äggkokare när man har spis och kastrull?! :cautious: :confused: MVH är smått allergisk mot apparater man bara kan göra en sak med
Älskar min äggkokare :) Supersmidigt.
 
Jag gillar min äggkokare.
Jag får dem aldrig perfekta - hur jag än önskar dem just den gången.
Men äggkokaren ändrade det. Alltid perfekta ägg. Och när den inte används står den undanställd ovanpå ett skåp och tar ingen plats. :up:

@Masqueradee den går ju alltid att sälja eller skänka till nån som inte kan vara utan :)
Jag jobbar stenhårt på att försöka ge bort den till någon :D Slängs väl ut på marketplace som gratis mot upphämtning eller nått framöver
 
Vilket väl torde betyda att det var fel behandling?

För mig var det enkelt. Jag är vaccinerad mot lunginflammation så det kunde inte vara virus utan det var bakterier. Som jag fick bredspektrig antibiotika mot. Stränga order att öra av mig om det inte verkade hjälpa.
1177 sa lugna dig det blir bättre det blev bättre....
 
Ponnyerna löshoppade fint men på väldigt olika sätt :)
Dotterns ponny blir glad men spänd = lite struttig galopp och hoppar inte igenom hela kroppen.
Sen kommer hingsten in och löser allt själv. Jag behöver bara säga galopp, fortsätt eller vänta. Resten löser han på egen hov :rofl:

Efter stallet var jag på Stadium Outlet och fixade rabatten på mina nya skor. Därefter har jag stekt pannkakor, ätit lunch och packat lite till.
Nu ska jag duscha, kolla på fotboll, ta en powernap och laga mat. Tar sista bussen till Lund inatt och sen tåg därifrån till Kastrup :)
 
Åh vad pinsamt! :bag: Var försenad till min skjuts så jag springer fram och öppnar bildörren.
Bara det att det inte är personen som skulle hämta mig som sitter i O_o Skrämde slag på en stackars, helt främmande gubbe :rofl: Det var samma bil i samma färg på precis det stället som jag brukar bli upphämtad på! Dör lite
 
Åh vad pinsamt! :bag: Var försenad till min skjuts så jag springer fram och öppnar bildörren.
Bara det att det inte är personen som skulle hämta mig som sitter i O_o Skrämde slag på en stackars, helt främmande gubbe :rofl: Det var samma bil i samma färg på precis det stället som jag brukar bli upphämtad på! Dör lite
Likadan är väl rätt ord, är för skärrad för bättre språkbruk :laugh:
 
Har varit på min favoritplats idag, har så många fina minnen därifrån. Nääs. ❤️
20230521_125421.jpg
 
Åh vad pinsamt! :bag: Var försenad till min skjuts så jag springer fram och öppnar bildörren.
Bara det att det inte är personen som skulle hämta mig som sitter i O_o Skrämde slag på en stackars, helt främmande gubbe :rofl: Det var samma bil i samma färg på precis det stället som jag brukar bli upphämtad på! Dör lite

Tur att det inte var i USA då hade du löpt viss risk att bli skjuten.
 
Migränen är borta. Konstigt nog gjorde det mer ont när jag låg ner med huvet på kudden så har fått sitta/halvligga och vara still. :cautious:
Har fått i mig mat. Mår rätt ok men ska ta en paraflex.
Ser på Typiskt romer på urplay. Mycket intressant!
 
Åh vad pinsamt! :bag: Var försenad till min skjuts så jag springer fram och öppnar bildörren.
Bara det att det inte är personen som skulle hämta mig som sitter i O_o Skrämde slag på en stackars, helt främmande gubbe :rofl: Det var samma bil i samma färg på precis det stället som jag brukar bli upphämtad på! Dör lite
En släkting har gjort likadant fast hon satte sig i bilen och när den inte körde iväg så sa hon: ”men kör då!!”
Kollade till vänster och såg att det var inte hennes man utan en främmande karl som satt där. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 101
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 202
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 909
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp