Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och betar med en fruktansvärt gullig fölis som nu äntligen (nåja, det var gosigt och roligt, men man måste tydligen lära hästar att det inte går att luta hela sin tyngd på människor?!?) slutat vara fascinerad över dragkedjan på min jacka, försöka klättra upp i knät på mig för att få extra kli och gos, och försöka äta upp mitt hår :angel:

Mamman behöver tydligen lite ensamtid. Undrar varför 🤷‍♀️
Men snart måste vi gå in. Har ju lektion snart.
Tror att alla mammor är i behov av lite ensamtid ibland oberoende av art
 
Blev påkörd av en lastbil på motorvägen i dag, i 90 km/h :crazy:. Jag skulle fläta in mellan två lastbilar och chauffören var ouppmärksam och missade att jag var där. Hade minst sagt änglavakt och fick bara skador i lacken. Blev liksom knuffad i sidled av hans framdäck, eftersom han träffade mig på mitten av min bil, vilket gjorde att jag undgick att snurra.

Men shit vilken adrenalinreaktion det medförde, hela kroppen skakade så mycket att jag typ har träningsvärk nu och tårarna sprutade :cry:.

Chauffören var som tur var jättefin och lugn och förvissade mig om att det hela var hans skull och inte min. Det hjälper mycket på det psykiska nu efteråt :heart.Visa bifogad fil 89756

Men herregud så hemskt! Och så skönt att du klarade dig bra ❤

Jag har totalkraschat med en bil... körde du bilen därifrån själv? Om inte rekommenderar jag att du kör en bil så snart som möjligt, ungefär som att hoppa upp på en häst igen efter att en blivit avkastad.

Ta hand om dig också, det kan komna reaktioner på vad du varit med om senare (det gjorde det för mig).
 
Men herregud så hemskt! Och så skönt att du klarade dig bra ❤

Jag har totalkraschat med en bil... körde du bilen därifrån själv? Om inte rekommenderar jag att du kör en bil så snart som möjligt, ungefär som att hoppa upp på en häst igen efter att en blivit avkastad.

Ta hand om dig också, det kan komna reaktioner på vad du varit med om senare (det gjorde det för mig).
Ja, jag var en timme hemifrån och körde hem själv (efter en paus på en bensinstation, tills adrenalinen var ute ur kroppen igen :) ). Det gick bra att köra som tur var och jag ska köra till staden det hände, igen i morgon. Det är nog också bra! Jag kör 4000-5000 mil om året i jobbet, så jag borde komma över obehaget ganska snabbt förhoppningsvis :) . Men jag är så tacksam över hur chauffören hanterade situationen och hur gullig han var, det är det som verkligen gör att allt känns lite mindre hemskt nu efteråt!
 
Ja, jag var en timme hemifrån och körde hem själv (efter en paus på en bensinstation, tills adrenalinen var ute ur kroppen igen :) ). Det gick bra att köra som tur var och jag ska köra till staden det hände, igen i morgon. Det är nog också bra! Jag kör 4000-5000 mil om året i jobbet, så jag borde komma över obehaget ganska snabbt förhoppningsvis :) . Men jag är så tacksam över hur chauffören hanterade situationen och hur gullig han var, det är det som verkligen gör att allt känns lite mindre hemskt nu efteråt!

De flesta är bra :)

Och döda vinkeln i en lastbil är inte att leka med (varför uppsikt är så viktigt för förare av tunga fordon).

Tur att det gick bra ändå ❤️
 
Blev påkörd av en lastbil på motorvägen i dag, i 90 km/h :crazy:. Jag skulle fläta in mellan två lastbilar och chauffören var ouppmärksam och missade att jag var där. Hade minst sagt änglavakt och fick bara skador i lacken. Blev liksom knuffad i sidled av hans framdäck, eftersom han träffade mig på mitten av min bil, vilket gjorde att jag undgick att snurra.

Men shit vilken adrenalinreaktion det medförde, hela kroppen skakade så mycket att jag typ har träningsvärk nu och tårarna sprutade :cry:.

Chauffören var som tur var jättefin och lugn och förvissade mig om att det hela var hans skull och inte min. Det hjälper mycket på det psykiska nu efteråt :heart.Visa bifogad fil 89756
Oh hu sådan tur med änglavakt att det slutade så väl ❤
 
Funderar på hur man ska formulera en fullmakt.

Vad tror ni om,

Jag, omyndig, xxxxxx-xxxx ger min mamma xxxxxx-xxxx fullmakt att företräda mig i facket.

Jag, mamma till omyndig ger honom tillåtelse att skriva denna fullmakt

Jag pappa till omyndig ger honom tillåtelse att skriva denna fullmakt.

Vattentätt?
 
Funderar på hur man ska formulera en fullmakt.

Vad tror ni om,

Jag, omyndig, xxxxxx-xxxx ger min mamma xxxxxx-xxxx fullmakt att företräda mig i facket.

Jag, mamma till omyndig ger honom tillåtelse att skriva denna fullmakt

Jag pappa till omyndig ger honom tillåtelse att skriva denna fullmakt.

Vattentätt?

Den låter lite allmänt hållen, ska mamma företräda omyndig i alla frågor som någonsin kan uppkomma vad gäller omyndig i favket? För all framtid? En fullmakt bör vara tidsbegränsad och så specifik som möjligt, t.ex. för ett visst ärende om det inte finns några särskilda skäl för att ha det på annat sätt. Sen kan ju såklart omyndig alltid ta tillbaka fullmakten.
 
Det blev ju hämtmat i fredags (pizza till sambon men inte åt mig) men han åt gärna det till middag idag med; delade på Black and White 😋. Det ska mycket till för att han ska äta någon annan pizza än hans favorit men idag gick han med på det när jag/vi hade anledning till att fira vikarejobbet 🥳. I hela mitt yrkesliv har jag hitintills enbart jobbat i vården och framförallt inom äldreomsorgen ☺️. Men dit återvänder jag inte så länge äldreomsorgen alltmer närmar sig en systemkollaps; bla kan jag inte stå för min yrkesprofession som undersköterska i det som pågår! 💔. Så det verkar som det blir en paus från vården ett tag till och vidga vyerna och få in en fot inom handels; detta är ju också ett serviceyrke och så serviceinriktad som jag är kan det nog passa fint 😊.
 
Åkte en lång resa med sjuktaxi.
Chauffören pratade oavbrutet i en timme om sin egen otroliga förträfflighet. Var jag inte trött innan så blev jag fullständigt urlakad av den där svadan. Han hann knappt andas mellan bravaderna. Jag försökte få en syl i vädret men blev avbruten efter ett par ord

Funderar om jag ska kontakta sjukresor. Han är verkligen inte lämplig att köra sjuka patienter.
Jag tog kontakt med sjukresor när jag hade en bedrövlig chaufför. Jag satt bak med pga bältet var mer lämpligt för mig bak. Då pratade dom inte mycket. Ofta sov jag hela vägen med. Så tveka inte att ringa.
 
Dessutom verkar det förifyllda beloppet för min inkomst från jobbet vara fel med en krona. :meh:

För mig diffar det med ett par-tre kronor varje år på nuvarande jobbet. Det beror på öresavrundningar under året, i mitt fall. Jag har ringt SKV flera gånger och frågat om det, och en så liten diff är inget som de lägger resurser på att utreda/driva - ingenting som jag behöver bry mig om enligt dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 571
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp