Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tretorn Terräng verkar ha fått en del ”bäst i test”.
Ja de tyckte jag såg bra ut!
Mina senaste höga köpte jag på zalando, minns inte märke men de känns som standard gröna gummistövlar som sitter ganska tight runt fot och ben.
Mina favoriter är dock sådana där låga gummistövlar, jättesköna att gå i och märker att jag väljer dom före dom höga när vi ska exempelvis ut och plocka svamp eller ta en promenad i skogen det är blött. De är från märket Seeland, sambon har liknande men från tretorn och är nöjd 😊
 
Ja de tyckte jag såg bra ut!
Mina senaste höga köpte jag på zalando, minns inte märke men de känns som standard gröna gummistövlar som sitter ganska tight runt fot och ben.
Mina favoriter är dock sådana där låga gummistövlar, jättesköna att gå i och märker att jag väljer dom före dom höga när vi ska exempelvis ut och plocka svamp eller ta en promenad i skogen det är blött. De är från märket Seeland, sambon har liknande men från tretorn och är nöjd 😊

Bra tips! Tycker det är svårt om man ska välja höga eller låga. Låga känns skönare att gå i och höga är ju skönt om man ska gå i blåbärsris eller högt gräs. Kanske blir ett par mittemellan!
 
Bra tips! Tycker det är svårt om man ska välja höga eller låga. Låga känns skönare att gå i och höga är ju skönt om man ska gå i blåbärsris eller högt gräs. Kanske blir ett par mittemellan!
Jag brukar oftast ha på mig fritidsbyxor (heter det så? Alltså typ fjällräven eller liknande 😁) till dom låga stövlarna, och de släpper inte igenom fukt så det är inga problem att gå i ris. Är väl egentligen bara djupare pölar/sjö/hav som är ett problem om man behöver vada runt mycket 😆
 
Jag brukar oftast ha på mig fritidsbyxor (heter det så? Alltså typ fjällräven eller liknande 😁) till dom låga stövlarna, och de släpper inte igenom fukt så det är inga problem att gå i ris. Är väl egentligen bara djupare pölar/sjö/hav som är ett problem om man behöver vada runt mycket 😆

Sånna kläder äger vi inte, ännu 😂 Alltså det är ett skämt när vi är i stugan, vi får typ ta blöta skogspromenader i mjukisar och gympaskor🤦‍♀️

Ett annat jäkla skämt är att jag inte kan hans skostorlek och att den inte står på nån av de 7 skor han har i lägenheten?!?!?
 
Både jag och maken lite deppiga över förlorad budgivning så nu sitter jag och beställer hem varsitt par gummistövlar till oss i tröstpris, som en liten påminnelse att vårt hus kommer. Nån gång. Då kan vi inte traska runt i dyra sneakers och lackskor på tomten.

Det är inte stövlar ni behöver som framtida husägare, det är ett varsitt par plastiga foppa-tofflor att ha vid altandörren! ;)
 
Inte så skönt när det är blött dock :laugh: I stugan använder jag foppatofflorna pinsamt mycket men här hemma ska vi nog försöka vara civiliserade nog att hålla oss till våra Birkenstock åtminstone :D

Äh, då går man barfota i dem :idea:

En kompis berättade att hennes tonåriga dotter som bor på landet gärna ville ha ett par riktiga träskor. De hade letat och letat, men det var inte förens de åkte på city-weekend i Stockholm som de hittade ett par, i en butik i gamla stan som sålde bara träskor typ. Här i obygden finns Bara foppatofflor :laugh:
 
Äh, då går man barfota i dem :idea:

En kompis berättade att hennes tonåriga dotter som bor på landet gärna ville ha ett par riktiga träskor. De hade letat och letat, men det var inte förens de åkte på city-weekend i Stockholm som de hittade ett par, i en butik i gamla stan som sålde bara träskor typ. Här i obygden finns Bara foppatofflor :laugh:
Åh träskor var lääääängesen man hade!
 
Äh, då går man barfota i dem :idea:

En kompis berättade att hennes tonåriga dotter som bor på landet gärna ville ha ett par riktiga träskor. De hade letat och letat, men det var inte förens de åkte på city-weekend i Stockholm som de hittade ett par, i en butik i gamla stan som sålde bara träskor typ. Här i obygden finns Bara foppatofflor :laugh:

Kan tänka mig det! Är träskor skönt? Vet att många har dem som favoriter men rent spontant känns det fruktansvärt osmidigt att gå runt med träklossar på fötterna.
 
- Du kunde låna skidkläder från X va?
- Ja, precis. Han skulle komma över med det sista i veckan.
- Vad var det då?
- Hjälm och skidglasögon.
- Inga skor?
- Nej precis.
- För.. ni har inte samma storlek?
- … (jobbar vidare i tystnad)
- Äger han pjäxor, X?
- Ah..
- Men ni har inte samma storlek?
- Nä tror inte det.
- Vad har han för storlek då?
- Kommer inte ihåg. (Fokuserar vidare på sitt jobb).
- …. (ger mig)

Fan, ska jag behöva gå upp och rota runt på vinden bland skorna för detta?! Vilken jäkla fru kan inte sin mans skostorlek? :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 570
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp