Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en kort rast från jobbet och gick ut för att flytta islandshästarna från gräshagen. Minishettisen (som går i hårt nerbetad hage medan de andra går på gräs) strävar med att flirta med grabbarna och brunsta åt dom när dom kommer tillbaka in till henne. Dom tycker däremot hon är skitlöjlig (tack och lov) och blir griniga på henne. Hon ger dock inte upp så lätt :p
Avkomans gamla ponny gick bredbent och ivrigt skvättande när ungkillarna gick i hagen bredvid ridbanan.

Dock verkade det som om brunsten bara satt i huvudet för de tyckte inte att hon luktade det minsta lockande. Hon kanske var för gammal för regelrätt brunst.

Du kan inte yoga dig ur det? Kom ihåg att du kan hantera sånt här och stoppa det.
Jag fick theralen, funkar super för mig.
Med en quick-fix-övning får jag bara bort typ 10% av de här attackerna. Regelbundenhet (för att förebygga) har jag svårt att lyckas med. Vårdsamordnaren föreslog faktiskt yoga för mig när vi pratade sist. Men jag har ju svårt med att komma till skott med det regelbundet. Hon skulle ta upp det med arbetsterapeuten som jag ska träffa.

I söndags tog jag 2 theralen men ångesten bet sig kvar ändå, utom mycket korta ögonblick då jag kom åt den med andningen. Men det var ändå som om kroppen vägrade att slappna av för sen fortsatte det bara. (Utöver theralen har jag en annan medicin mot ångesten som jag ska ta 3 gånger om dagen i en månad, men jag har inte märkt av någon effekt av den.)

Idag räckte det med 1 theralen och sen åkte jag till en kompis och gullade med hennes hund. Därefter åkte vi till stallet och red.

Hur är det nu?
Det är okej då det hunnit gå över.

Sambon frågade om jag kunde tänka mig att baka något till jobbet imorgon. Hans sista dag innan semester. Blev en rulltårta med vaniljgrädde och jordgubbar marinerade i flädersaft och citron.

Aldrig gjort rulltårta inom men den blev riktigt god! :d

Så nu sitter jag vid köksbordet och väntar på att få lust att städa.. häller upp mer vin så länge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar