Vad gör ni på alla hjärtans dag?

Sv: Vad gör ni på alla hjärtans dag?

Vi har inget planerat. Jag och bebis sitter nog hemma, sambon är iväg på jobb som vanligt.
Vi brukar inte fira alla hjärtans dag men något år fick jag blommor och ett annat år hade han köpt en par diamantörhängen till mig. Så romantisk har han nog aldrig varit och det förvånar mig inte om det var en engångsföreteelse:p Tur att han är bäst på så många andra sätt:D

Det som irriterar mig med alla hjärtans dag är att det bara är (ytterligare) en grej som hyllar och förstärker tvåsamheten som Det Yttersta Målet. "Grattis alla som Har Lyckats, tråkigt för er andra ensamma satar" ungefär. Jobbiga förväntningar, besvikelser och en jäkla massa konsumtionshets. Så som jag kan föreställa mig att många känner inför julen.

Tjaa man kan ju välja att se det så..
Men det är väl ändå att göra det jobbigt för sig själv?

Varför inte se det som en dag när man bryr sig extra om sina nära och kära?
Det behöver ju inte vara en partner det kan ju vara , föräldrar, syskon, släkt, vänner.
När jag var singel och inte ville hänga med föräldrarna så umgicks vi vänner istället och hade en extra mysig kväll.

Kl

Alla hjärtans dag råkar i år sammanfalla med vår månatliga tacofredag :D Bjöd in min syster också så det blir helt enkelt tacos och film med sambon och syrran. Inga presenter, kanske en extra puss till sambon ;)

Vi ska gå och se Emil Jensen, som lägligt nog är i Lund just imorgon! Efteråt går vi nog och tar en öl nånstans :)

Jag ska jobba 6.45-17.45 och sen stallet efter det och slutligen OS-tittande hemma i TV-soffan. Har inte någon partner men åtminstone en vad-det-nu-är :p Han kommer dock jobba på ett av sina jobb 18-00 så vi kommer inte träffas alls imorgon.
Hade iofs inte uppmärksammat saken ändå. Har inte gjort det när jag haft sambo/pojkvän heller. Jag är inte särskilt romantiskt lagd :)

Först jobbar jag, min sista dag sen blir jag arbetslös. Sugit. Sen ska jag vara hemma, får mysa med hunden och katten.
Min kärlek bor 42 mil bort och vi har inte setts sen i julas.....46 dagar sen idag :(
Men, på lördag åker jag och hämtar upp min son och sen åker vi upp till kärleken och stannar heeeela sportlovet. 8 dagar tillsammans...skööönt!!!
Jag har inte funderat på om jag ska fixa något extra gulligt tills vi ses. Tror inte han gör det heller...vi är nog inte riktigt de typerna. Vi har varit ihop lite mindre än året så vi har inte haft någon "alla hjärtans dag" innan.

Jag kommer att sitta framför tv'n. Hade en grej på gång, att bjuda en vän på revy, men fick veta av min dotter att det INTE passade sig att göra på alla hjärtans dag. :eek:

Så jag följer "vett och etikett"-boken och stannar hemma.

kl

Jag ska ligga å tycka synd om mig själv pga utdragen visdomstand, och sen på kvällen käka 3-rätters med min sambo ute och bo på hotell.
Vart vet jag inte för det är en hemlis :)

Jag kommer att sitta framför tv'n. Hade en grej på gång, att bjuda en vän på revy, men fick veta av min dotter att det INTE passade sig att göra på alla hjärtans dag. :eek:

Så jag följer "vett och etikett"-boken och stannar hemma.

Nehe? varför passar det sig inte med revy för?

Jag tycker det lät som en himla trevlig grej, å jag hade iaf blivit jätteglad över att bli bjuden på något sånt av en vän.

Stanna hemma framför tvn lät inte alls lika härligt..

Jag konstaterar återigen att jag hellre är singel än i en relation som i bästa fall är halvbra.
Så i morron ska jag tala om för mina barn och min bror och hans familj hur mycket jag älskar dem!

Va? Det passar väl helt perfekt.

*kl

Jag ska hänga med en vän. Jag vet inte om han har en tanke på att det är alla hjärtans men jag tänkte köpa nån liten present åt honom bara för att jag tycker så mycket om honom.

Alla hjärtans är väl inte bara till för dom som har en "partner".

Nej, det är för alla ens hjärtan:)
Men jag firar den dock mest eftersom jag vill ha blommor.

Jag och en kompis tänkte laga 3 rätters till våra män. Till efterrätt blir det tobleronefondue som vi tjejer ser fram emot.

Däremot ska jag inte köpa något till honom utöver maten. Det känns lite bortkastat för han kommer ändå inte uppskatta det. :)

Nehe? varför passar det sig inte med revy för?

Jag tycker det lät som en himla trevlig grej, å jag hade iaf blivit jätteglad över att bli bjuden på något sånt av en vän.

Stanna hemma framför tvn lät inte alls lika härligt..

Det var inte revyn i sig som var problemet, utan att man tydligen i hennes kretsar INTE bjuder nån på alla hjärtans dag som man "bara" är vän med.
Och revybiljetterna fanns bara tills i morgon kväll.

Jag håller med henne till viss del, det kanske kan feltolkas?

Jag har fått order om att vara färdig för avfärd vid 18.00.
Skulle gissa på bio och käk.. Och barnfritt, bara det!

Vi brukar ge varandra nåt litet, får se vad jag hittar på...

Alla hjärtans är väl inte bara till för dom som har en "partner".

Det här håller jag med om! Jag firar med mamma och pappa, har skickat en liten present på posten till en kompis för att det är kul att få paket i brevlådan och lite sånt. Jag tycker Alla Hjärtans Dag är en rolig grej om man vill göra det till en rolig grej.

(Jag var för övrigt i USA för ett par veckor sen, där hade de Valentine's-skyltning i klass med julskyltning nästan :D )

Det var inte revyn i sig som var problemet, utan att man tydligen i hennes kretsar INTE bjuder nån på alla hjärtans dag som man "bara" är vän med.
Och revybiljetterna fanns bara tills i morgon kväll.

Jag håller med henne till viss del, det kanske kan feltolkas?

Nä jag håller inte alls med, jag tycker att alla hjärtans dag är till för alla ens hjärtan.
Oavsett om det är partner, barn, släkt eller vänner.
Mina vänner är iaf mina älskade hjärtan precis som min sambo, fast på ett annat sätt.
Jag visar gärna lite extra att jag tycker om även dem på alla hjärtans dag.

Bakar tårta, gör chokladpraliner och korkar upp en favoritflaska rödvin.

Som jag delar med min mamma, som fyller år:D:love:

/Migo. Singel.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 859
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka