Vad gör ni på alla hjärtans dag?

Sv: Vad gör ni på alla hjärtans dag?

Never heard of! Sökte på det på systembolaget, ska testas :up:.

Rawsons Retreat blev jag galet sugen på nu också :love: (Ja, jag gillar Penfolds viner :p)

Jag ska masa runt i mina slitnaste och skönaste kläder samt äta hämtpizza framför tvn tillsammans med min sambo. Kanske att vi festar till det med lite chips, men mer än så blir det inte :D

KL*

Jag ska äta glass direkt ur paketet och glo på komedier med världens mest awesomea vän :love: - och deppa över att den nyfunna kärleken ligger sjuk och inte orkar med besök. :(

Rawsons Retreat blev jag galet sugen på nu också :love: (Ja, jag gillar Penfolds viner :p)

Jag hittade Gurra när jag letade efter Rawsons(vilket var slut). Valde det för att det var ekologiskt och namne med min gamla älskade häst (Gurra). Och mums vad gott det är!!

Kan dock inte dricka australiensiskt vin utan att tänka på Monty Python :D
http://www.youtube.com/watch?v=Cozw088w44Q

Senast ändrad:

Kl
Min söt sambo hade tydligen försökt hitta blommor på typ varje mack mellan Göteborg och Karlstad nu ikväll utan resultat, så han ringde och förklarade, jag erbjöd mig att köpa blommorna till mig själv imorgon när jag handlar:p

qetxozzayevei
[/url][/IMG]
Min present till den ganska nya kärleken "Jag har kysst min sista groda", typ.

Startade dagen med att göra American lime Pancakes till min älskade idag! :love:

Absolut! :)

3½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
2 msk strösocker (jag använder muscovadosocker)
2 tsk vaniljsocker
Skal av två lime

Blanda i en bunke så att allt "sprids" jämt!

2 msk smör (smält detta i en kastrull)
2½ dl mjölk
1 ägg

Blanda smör, mjölk & ägg noga!

Sen blandar du allt till en jämn smet och sen är det bara att grädda dom gyllene i smör! :d Tar man en stor sked brukar man få plats med 4 stycken i en stekpanna, vänd när det bubblar sig på ovansidan! :)

Sen pudrar du massor av florsocker över tallriken med alla färdiga små pancakes för en lyxig look! ;):D

Tjaa man kan ju välja att se det så..
Men det är väl ändå att göra det jobbigt för sig själv?

Varför inte se det som en dag när man bryr sig extra om sina nära och kära?
Det behöver ju inte vara en partner det kan ju vara , föräldrar, syskon, släkt, vänner.
När jag var singel och inte ville hänga med föräldrarna så umgicks vi vänner istället och hade en extra mysig kväll.
Välja och välja, det är det budskap som framförs i stor utsträckning framför allt från handeln. Räcker att röra sig på stan alltså.

Vill man fira kan man såklart definiera det och göra precis som man vill. Jag väljer att skita i hela grejen och betrakta det som en vanlig fredag.

Kl.
Förra året gav jag mig själv ett par nya skor, i år blev det mat till hästen :p. Och jodå, jag är sambo :D (jag hade inte ens en tanke på att det var den här dagen förrän jag kom till buke).

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 859
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka