Vad gör ni på alla hjärtans dag?

Sv: Vad gör ni på alla hjärtans dag?

Jag tror att jag ska baka en god kaka till efterrätt, men det blir lika mycket för att det är fredag som att det är alla hjärtans dag. Och i present av mannen hoppas jag att han har städat hemma så att jag kommer hem till en ren lägenhet :p Eftersom vi har vår årsdag och bådas födelsedagar inom loppet av åtta dagar i februari/mars så känner vi att vi får vårt behov att fira tillfredsställt även utan alla hjärtans. Jag tycker att var och en får fira som det känns bäst men det är tråkigt att det blir en jobbig dag för de som är ensamma. Alla hjärtans dag och jul var nog de värsta dagarna när jag var singel.

I år är min man på jobb utomlands och kommer inte hem förens på måndag nästa vecka, så denna gången blir det inget imorgon. Men vi brukar ha någon mysig middag för hela familjen och jag brukar få en blomma och ett smycke.
Han brukar också få något men det är olika varje gång.

Tänkte se om jag kan ordna barnvakt så ska jag ta med honom på bio och en fika på stan innan dess :)

Jag ska kolla på OS-hockey! Det är ju det helt klart bästa med morgondagen. :D Jag insåg för övrigt just att det är 14:e i morgon och det första som hände var att jag blev sugen på choklad. Hej betingat beteende!

Och jo, jag är singel men har aldrig känt mig extra ensam på den dagen. Dock tycker jag det är synd att mina ex aldrig ville fira den dagen. Själv kan jag tycka det är mysigt, speciellt då jag är sämst på att köpa spontana presenter och sånt där som alla andra säger att de gör.

Senast ändrad:

Tänkte baka nåt gott. Gör det visserligen ibland ändå, men har fått tips om nån smarrig cheesecake på ungdom (tror jag det var) så ska försöka göra den. Om jag orkar :p

Vi har också pratat om att köpa hem kina-mat.

Hej!

Jag kommer troligtvis jobba och sen rida och komma hem sent. Vi firar inte alla hjärtans dag bara en dag om året, vi firar varje dag året om.

/Lavinia

Jag jobbar på kvällen, men min partner har fått ett paket som får öppnas först imorgon :)

Vi har årsdag på alla hjärtans dag, 3 år blir det i år:) Så vi ska på hotellfrulle och spa på Copperhill här i Åre (vi har lånat hans föräldrars stuga och kom hit igår och stannar tills söndag). Sen ska han nog åka skidor, jag går en långrunda med hunden, på kvällen blir det restaurang, täljstensmiddag, MUMS! :D

Vi ska antagligen käka pizza hemma och panikstäda. Har kalas dagen efter men jag har lovat att bjuda sambon på lunch någon dag, skulle egentligen skett idag men var omöjligt och få barnfritt så det får bli nästa vecka:)
Men jag förväntar mig blommor ändå;)

Vi brukar inte fira Alla hjärtansdag på något speciellt vis. Mer än att jag tycker man kan festa till det lite med extra god mat, dryck och tända lite ljus för mysfaktorn.

Det som irriterar mig med alla hjärtans dag är att det bara är (ytterligare) en grej som hyllar och förstärker tvåsamheten som Det Yttersta Målet. "Grattis alla som Har Lyckats, tråkigt för er andra ensamma satar" ungefär. Jobbiga förväntningar, besvikelser och en jäkla massa konsumtionshets. Så som jag kan föreställa mig att många känner inför julen.

Jo men det är lite så det känns ibland faktiskt.

Vi ska faktiskt på bröllop, en god vän som gifter sig, och det känns ju rätt romantiskt. :)

Sen har jag köpt lite blommor, skrivit ett gulligt kort till honom där jag radat upp ett antal anledningar till att jag älskar honom och sist men inte minst kopierat en nyckel till mitt hus till honom. Inte för att han någonsin är här utan mig (bor på annan ort och hälsar på på helgerna) men som en symbolisk handling för att visa att jag vill ha honom i mitt liv på riktigt.

Jag skulle nog inte få för mig att köpa en present, en sak, så där som man gör till en födelsedag. För mig handlar alla hjärtans dag mer om att visa att man bryr sig lite extra. Inte för att det behövs en speciell dag för det, men i mitt förra förhållande fick jag bara blommor när exet gjort bort sig på något vis och jag var arg på honom (han gjorde ett gäng rejäla tabbar) så jag känner att jag vill bryta den känslan. Nu vill jag ha lite romantik i mitt liv! :D

KL

Min make ar en halv varld bort, sa det har varit lite klurigt att hitta pa nagot. Har kopt en tavla till varat hus och en grej till hans cykel (en san man faster i hjulet sa hela hjulet lyser upp. En extra sakerhetsgrej helt enkelt sa han inte blir pakord :)). Forhoppningsvis har dem anlänt med posten men man vet ju aldrig :o

vi brukar ge varandra nagot litet, men nagot mastodont firande ar det inte :)

Fast jag och en annan tjej har en plan for en av dem manliga doktoranderna :D (visserligen var det bara chans att det hander pa alla hjärtans dag men anda). Vi har kopt nagra sorts kex-choklad saker i rosa askar och nagra andra sma pinaler som ar rosa, sen far han ha skattjakt runt labbet :D ledtrådarna innehåller en massa in-jokes.

Jag ska äta middag med min sambo, sen vet jag inte om han planerat in en hotellnatt eller så, han har varit lite hemlighetsfull då det är vår första Alla hjärtans dag tillsammans! :)
Vet att jag kommer att få blommor och en present! :love:

Och utav mamma (och pappa som jag förövrigt påminner så att han köper blommor till mamma :D:D) får jag en chokladask som alltid! :)

Samåker till och från jobbet :love:

Jag ska dra ut en tand imorgon och är satt på flytkost sen :p

Inget. Jag har ingen att göra något speciellt med. Ingen att ge något speciellt. Ingen att få något speciellt av. Som vanligt!:meh:

Det har du väl visst?
Du har ju dina barn! :)

När jag bodde hemma var mamma noga med att hela familjen "firade" alla hjärtans dag.
Antingen gick vi ut och åt eller så lagade mamma någon extra god middag, alla i familjen fick/gav någon enkel liten present.
Sen hade vi myskväll och mamma brukade se till att hitta på något extra mysigt som tex hyra film och köpa någon liten tårta eller så.

KL

Jag gillar alla hjärtans dag, just för att då är det lättare att det faktiskt blir av att man bryr sig om sina älskade lite extra.

Vi ska inte göra något speciellt, ev lagar jag någon lite godare middag om jag kan äta då.
Köper nog lite fina blommor, tänder lite ljus, myser extra med sambon och hundarna i soffan framför en bra film.
Om jag kan ta mig ner på stan imorgon köper jag nog någon liten present, eller bara hans favoritchoklad som en liten present.
Hundarna får något riktigt gott godis dem med.

Fick precis en till grej att göra nu, åkte av hästskrället ( :cautious: ) när jag var ute med en kompis (Hon var med ut för andra gången bara och jag hade lånat ut snällaste gentlemannen i stallet, men åkte av hon också av bara farten när mitt hästskrälle sprang förbi :o ). Och som seden bjuder ska man väl bjuda på tårta när man åkt av, så jag funderar på att slänga ihop något hjärtformat att ställa åt stallkompisarna i sadelkammaren imorgon :D Och kanske gottgöra kompisen med något gott eller några blommor eller något, hennes kille jobbar ändå borta, så det passar väl bra att någon kommer med blommor :p

det blir bio. Han ska få blommor också :)

Annars blir det väl mest mys, med världens mensvärk förmodligen. ;) kul!

Vi ska på "fonduekväll" hos några vänner ihop med ett tredje par. Inte för att det är alla hjärtans dag, utan för att det passar bra :)

Sambon ska få en ros, och ett biobesök när jag fått lön.. :p
Har varit ute och ätit rätt fint denna veckan redan, så vi sa att vi "firade" då :)

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 859
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka