Vad gör ni på alla hjärtans dag?

sandig

Trådstartare
Vad ska ni göra i morgon på alla hjärtans dag?
Köper ni någon present till eran partner?

Är det bara tjejerna som får presenter eller killarna med? (jag och en vän disskuterade detta häromdagen)

Sv: Vad gör ni på alla hjärtans dag?

Vi brukar inte göra något speciellt alls på alla hjärtans dag. Men om vi skulle köpa presenter så hade båda fått :)

Jobbar 8-23 så blir inget direkt firande ;) sambon är rätt romantisk så får förmodligen blommor iallafall

Jag ska baka en sockerkaka i min hjärtform, och bjuda mamma och pappa.
Har ingen partner.

Vi ska åka till pv föräldrars stuga och mysa på.
Sen tänkte jag vara cheezy och sätta upp hjärtformade post-its i hans lägenhet där jag skriver varför jag älskar honom, samt köpa en röd ros och hans favoritte :)

Förra året hade vi nyss träffats och då fick jag en röd ros, samt att vi åt på restaurang. Tycker man kan ge och ta lika mycket båda två!

Jag har redan bakat en kaka i hjärtform som jag ska ge bort. Ska dekorera ett ljus med hjärtan och skriva något fint på det och ge till någon annan. Imorgon ska jag hälsa på mina gamla tvillingmostar (dom bor tillsammans.) och kanske värmer jag deras hjärtan litegrann... Men dagen D är jag på Skydda Skogens Årsmöte. Skogen ligger nära mitt hjärta!

Antingen stanna inne och lira tv-spel/kolla serier med sambon eller dra ihop en förfest och gå ut på klubben som jag typ bor granne med (fnular på om det är tillräckligt vårigt för att springa dit utan jacka och på så viss slippa den sjukt irriterande garderobskön).

Typ som en vanlig fredag. Presenter... :rofl: Skulle väl vara om jag och sambon köper varsin öl till varandra om vi går ut.

Inga presenter här om man inte räknar att sambon bjuder mig på en klippning i morgon :)
I helgen blir det hotell med god middag och god öl!

Jag jobbar 7-16, sen ska jag träna hund 17-21 :D! Min man ska vara hemma och tapetsera och bada de hundar jag inte har med på träningen ;).

Har precis blivit ihop med min tjej som inte bor på samma ställe som jag. Men hon kommer hit imorgon men vi ska nog inte göra något speciellt, bara mysa hemma. Hon ska dock få en liten grej, men den hade hon fått oavsett om det var alla hjärtans dag eller inte..

Visst kan det säkert vara trevligt att göra något speciellt, men samtidigt känns det lite onödigt att hypa upp en dag till något extremt. Man tycker väl om varandra alla andra dagar också :p

Jag gör ingenting särskilt mer än stör mig på den fåniga traditionen.

Vi behöver inte några schemalagda dagar för sånt. Jag tycker bara att det blir krystat och fånigt

Ska iväg på bio och innan dess tänkte vi få oss en bit mat på ett ställe vi inte ätit på förut. Inget vi inte ändå kunnat tänka oss en fredagskväll, men att det är alla hjärtans dag gav oss kanske en liten extra knuff så att vi faktiskt kommer iväg :p

Är jag inne i stan något på dagen köper jag nog hem lite blommor och kanske choklad och något gott vin tills när vi kommer hem. Nackdelen med att vi båda gillar att mysa till det förjämnan är att vi alltid har levande ljus tända när vi äter, blommor lite titt som tätt osv, så det är svårt att höja ribban lite extra utan att gå överstyr, så jag skippar att försöka ;) Men, men, det blir en mysig fredagskväll i alla fall :D

Inget. Jag har ingen att göra något speciellt med. Ingen att ge något speciellt. Ingen att få något speciellt av. Som vanligt!:meh:

Det blir fredagsmys med en flaska bubbel, hämtmat från en av favoritrestaurangerna och något slags öråd med planering om den kommande månaden. Typ om vi ska tapetsera om på kontoret eller vänta det, om vi ska ta en heldag på relaxavdelningen på badhuset före eller efter min födelsedag och hur många dagar vi ska spendera i Norge under påsk. Jätteromantiskt alltså :D :love:

Jag ska vara förkläde när sonen ska gå på dubbeldate med sin flickvän och ett annat par. De är 9-10 år:)

Vad ska ni göra i morgon på alla hjärtans dag?
Köper ni någon present till eran partner?

Är det bara tjejerna som får presenter eller killarna med? (jag och en vän disskuterade detta häromdagen)

Jag åker som vanligt hem till mina goda vänner och äter soppa.
Funderar på att köpa dem något.

Har ingen partner, varken får eller ger allahjärtansdagssaker i övrigt.

Inget. Jag har ingen att göra något speciellt med. Ingen att ge något speciellt. Ingen att få något speciellt av. Som vanligt!:meh:

Det som irriterar mig med alla hjärtans dag är att det bara är (ytterligare) en grej som hyllar och förstärker tvåsamheten som Det Yttersta Målet. "Grattis alla som Har Lyckats, tråkigt för er andra ensamma satar" ungefär. Jobbiga förväntningar, besvikelser och en jäkla massa konsumtionshets. Så som jag kan föreställa mig att många känner inför julen.

Jag och maken ska äta inomhuspicknick :D
Och så misstänker jag att han har köpt en bok till mig (det kom ett paket i posten). Själv tänkte jag gå iväg till affären och köpa blommor i morgon, plus att jag ska göra en efterrätt som jag hoppas att han ska gilla.

Efter maten tror jag att vi ska spackla eller måla tak. Eller möjligtvis bara ligga i sängen tillsammans med knodden och prata.

Apselut ingenting planerat. Jag kanske lyxar till det med hämtmat, men då är det för att det är fredag och inte för att det är Alla hjärtans.

På söndag har jag en "utvärderingsdag" gällande ett jobb på eftermiddagen men har bjudit in mig själv på middag hos mamma och pappa. Jag brukar ha med mig något så kanske jag köper något hjärtformat för att det är lite kul.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 859
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka