Vad gör ni med lästa böcker?

Om du har något universitet inom landet som har svenskaundervisning skulle jag kontakta dem. De brukar bli jätteglada för "läsböcker". Jag gav själv bort en jättejättelåda till Department of Scandinavian Studies på ett college ett par timmar härifrån och de var extremt tacksamma eftersom läsmaterial utanför kurslitteraturen är inte sådant som det finns stor budget för, men är viktigt för studenterna.
 
Alltså hörni... Jag la upp bilder på de böcker jag vill bli av med i gruppen "Svenskar i Storbritannien" på Facebook, och inom 3 (tre!) minuter hade alla 17 böckerna snappats upp! Så nu har de skickats iväg till andra glada svenska expats där de får åtminstone en chans till innan de slängs :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 246
Senast: Enya
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 262
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 501
Senast: MJLee
·
Hästvård Vi var med vårt sto i förrgår hos en hästklinik där vi tillbringade hela dagen med diverse utredningar. Symtom av gaskolik och ev fång...
2
Svar
20
· Visningar
3 890
Senast: hanny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp