Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte hunnit börja plugga än, uppe hos mamma (åker hem idag) och fick se i fredags att jag hade IG i kursen... Den 18/11 är det omtenta så ger mig bara knappa veckan att plugga in det. Har ju inget "gratis" eftersom det var den kursen jag var hemma från när jag började må så dåligt :down: Brukar annars klara mig med lektioner och inte behöva läsa så mycket, nu blir det att läsa igenom "allt" på en vecka :wtf:
Det tror jag du fixar ändå, belöna dig själv när det går bra och börja plugga så fort du kan, en vecka är gott om tid och det är lätt att antingen göra allt i sista minuten för att det är för lång tid och man skjuter på det eller man tycker det är för kort tid och stresspluggar. Så jag tror det bästa är att plugga lite varje dag så mycket som man känner att man klarar av och utgå från det. Tror du kommer lyckas få till ett godkänt på nästa tenta i alla fall. :up:

Stormen har ställt till det för tågtrafiken minsann. Tycker inte om saker som ger mig extrajobb - ergo, tycker inte om stormar!

Bah, det känns mest skit just nu. Har tappat motivationen, misstänker skarpt att mörkret som kommer tidigare har ett finger med i spelet, plus kylan. Känner mig alltid mer deppig och nere på hösten/vintern än på våren/sommaren. Jag jobbar och när jag kommer hem orkar jag inte alltid rida min häst, och jag ville ha en medryttare, men den som jag ville har ridförbud just nu pga någon behandling. Jäkla skit, då det var en annan i stallet som red min häst i torsdags och trodde hon var halt först, men visade sig bara att hon är väldigt stel.
Idag hade jag egentligen tänkt rida, men har så fruktansvärt ont i korsryggen, så blev lite tömkörning istället, men vi får väl se vart det tar vägen. Ingenting som känns bra nu.... :/

Men eller hur?! Tog personen hem kvittot och tillbringade sin söndagsmorgon med att räkna på detta? Mätte personen igår hur högt vinet stod i glaset som serverades eller?
Min bordsgranne smakade en räka från min tapas. Borde kanske räkna ut hur mkt den räkan var värd och kräva personen på den summan. Lär säkert varit minst 5 kr!

Jag hade en kompis en gång när jag var yngre som var snål, på riktigt.
När vi köpte en chokladbit en gång som vi skulle dela på, säger hen,:jag betalade ju en krona mer så då får jag ta en större bit choklad,,,

Stormen har ställt till det för tågtrafiken minsann. Tycker inte om saker som ger mig extrajobb - ergo, tycker inte om stormar!
Ingen storm uppe i dalarna men likförbannat är tåget typ 15 min sent för vi fått stå två gånger och vänta på tågmöte :mad: (på väg tillbaka till Skåne nu)

Kram @RedHyuuga

Vet precis hur det känns med motivationen när man har häst denna årstid. :crazy:
Sen att min häst fungerar så mycket sämre i kroppen höst och vinter med. Vet inte om han spänner sig men blir så stel trots lång päls och vintertäcke.

Bah, det känns mest skit just nu. Har tappat motivationen, misstänker skarpt att mörkret som kommer tidigare har ett finger med i spelet, plus kylan. Känner mig alltid mer deppig och nere på hösten/vintern än på våren/sommaren. Jag jobbar och när jag kommer hem orkar jag inte alltid rida min häst, och jag ville ha en medryttare, men den som jag ville har ridförbud just nu pga någon behandling. Jäkla skit, då det var en annan i stallet som red min häst i torsdags och trodde hon var halt först, men visade sig bara att hon är väldigt stel.
Idag hade jag egentligen tänkt rida, men har så fruktansvärt ont i korsryggen, så blev lite tömkörning istället, men vi får väl se vart det tar vägen. Ingenting som känns bra nu.... :/
Du får hitta en annan medryttare? Eller du hinner inte ut innan jobbet? Förstår hur du känner, sista månaden red jag bara min foderhäst på helgen, ingen energi alls när man kom hem efter kl 18 och det var ruggigt och mörkt ute...

Det kan vara motigt att rida i veckorna när det är mörkt men idag är det fantastiskt fint här i Närke. Började inte bra i morse med regn och grått men vid 10 var det blå himmel och strålande sol. Jag och stallkompisen var ute nära nog två timmar. Så härligt! Grusvägarna var mjuka efter regnet och i skogen var det inte alltför blött. Hästarna trampade på bra och verkade njuta lika mycket som vi gjorde. Känner mig superpepp och vill dela med mig av min energi till er som har det tungt just nu!

Gör saffranskladdkaka och hade visst köpt vit choklad med citron smak istället för vanlig, nu är det bara att hålla tummarna för att det fungerar ändå.

Beställ hem D3 och börja äta det! Vid denna årstid tar vårat lager av D vitamin slut och denna sommar blev det inte så jäkla mycket att fylla på av heller!

Åker tåg och kollar på criminal minds. Solen lyser "tyvärr" tokigt så vill inte se nått mer spännande där jag måste/vill se skärmen bättre än vad jag gör nu.

Var rädda om er :heart Igår åkte en vän in med hjärtinfarkt, i min egen ålder... Hen mår visserligen bättre nu men det får en att tänka. :(

Bah, det känns mest skit just nu. Har tappat motivationen, misstänker skarpt att mörkret som kommer tidigare har ett finger med i spelet, plus kylan. Känner mig alltid mer deppig och nere på hösten/vintern än på våren/sommaren. Jag jobbar och när jag kommer hem orkar jag inte alltid rida min häst, och jag ville ha en medryttare, men den som jag ville har ridförbud just nu pga någon behandlin Jäkla skit, då det var en annan i stallet som red min häst i torsdags och trodde hon var halt först, men visade sig bara att hon är väldigt stel.
Ställde alltid av mina hästar den jobbigaste tiden på vintern. De tränade ju hela sommaren så var ganska skönt att slippa en månad eller två av måsten. De kollades upp och fick bara mysa ute

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 158
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 270
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka