Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är rastlös men orkar inget :banghead:

Tur att sonen rastar hunden för jag vill inte visa mig ute just nu! Har fått en stor varblåsa i höger mugipa :wtf: går inte att dölja hur jag än gör!

Kram @EmmaW :heart

Själv känner jag att jag tjurade ur på föräldrar, vi har kiosken hela helgen med laget, jag mejlade ut för 1,5 vecka sedan att jag vill veta vilka som kan vilka tider och hör man inte av sig så sätter jag upp dem på pass. Jag fick mejl från några och har lagt in dem efter önskemål, skickade ut kioskschemat igår och genast är det två som hör av sig att de inte kan den tiden de har fått... :banghead::banghead: :meh: Självklart vill de ha kiosken den tid grabbarna spelar match, men alla kan inte stå i kiosken den timmen :meh:

Visst är sånt där underbart @Snurrfian! Dom får lösa det bäst dom vill, vi får aldrig några alternativ utan vi får byta mellan varandra när vi har kioskpass. Jag brukar dock ha turen att bli "daltad" med eftersom jag är ensam med ansvaret och har MS, men det gör mig inget :angel:

Kom att tänka på när jag gick i 9:an och misskötte min skolgång och fick nån slags anpassad studiegång med praktik på ett dagis 3 dagar i veckan.
Då ordinarie personal satt mest i rökrummet och hinkade kaffe hela dagen passade jag på att måla alla barnens fötter blå och gröna för att sedan släppa ut dem över hela dagiset.
Kan väl också passa på att nämna att den praktikplatsen inte blev så långvarig...

Tack för dagens skratt! Helt underbart ju! :D

Visst är sånt där underbart @Snurrfian! Dom får lösa det bäst dom vill, vi får aldrig några alternativ utan vi får byta mellan varandra när vi har kioskpass. Jag brukar dock ha turen att bli "daltad" med eftersom jag är ensam med ansvaret och har MS, men det gör mig inget :angel:
Jag hade även en förälder som visserligen snällt nog har ställt upp som ledare, men de är fyra ledare (som är föräldrar) och så jag som sköter hemsida, utskick, kioskschema osv som kläckte ur sig att ledarna inte borde behöva ha kiosken, och visst tanken kan jag förstå men när ser helheten att det handlar om 11 barn i laget och då fem barns familjer inte ska behöva ha kiosken, då blir det rätt många pass per familj alternativt väldigt ensamma pass.
Nu tar jag ett helt pass på lördagen och ett halvt pass på söndagen plus tar ansvar för att nycklar, växelkassa osv kommer till rätt person, de är fyra ledare, två som har ansvar på matchen på söndag och det de behöver göra förutom att vara på plats på träningarna är att komma överens om vem som ska ta med träningsväskan till nästa träning, dvs jag har tagit den ett antal gånger... :meh: Så nej jag känner inte att de behöver ha några extra fördelar...

Den huvudansvarige tränaren är 17 år och lägger upp träningsscheman även för de gånger han inte har möjlighet att vara med så de behöver inte ens fundera på vad de ska hitta på de träningar han inte kan komma... Han pluggar, tränar själv innebandy på elitnivå och arbetar extra på den tid som är över...

Att det sen finns föräldrar som tydligen är helt osynliga också är rätt intressant, de får visst bara de mejl som det står om matcher men texter om kiosken faller visst bort från deras mejl för det har de aldrig sett... :meh:
*jag är inte bitter* :angel:

Dags att köra till stallet. Sen väntar fotboll! Vill väldigt gärna äta chips med dip till fotbollen men det är arbetsdag imorgon så nixpixpäron! :cry:

Btw så njuter jag som vanligt av att inte behöva åka och ta hand om någon häst! Sålde henne för några år sedan men nog fasen saknar jag den lilla satan ändå men inte såna här dagar när man bara vill ligga hemma i sängen och vårda sina munsår....

Tittar på värdscuphoppningen från i söndags och inser att jag nog måste släpa mig ut till vedboden och hämta mer startved, det är aningens ruggigt inomhus för att vara bekvämt... :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar