Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hittat en laddsladd på Mediamarkt som verkar passa min ipad. Den var lila också :D Dumt att det inte står någon info alls om vilka ipads den passar till. Men men, jag får väl gå dit och fråga...

:( Jag känner igen mig, men jag har turligt nog en god vän att bolla idéer med. Känner dock att jag inte ska mala på för mycket om samma saker om och om och om igen, så jag har på något vis bestämt mig för att inte tänka på det jobbiga "måste göra" förrän jag faktiskt tänker göra det. Inte helt lätt, men inte helt omöjligt.
Finns det ingen i din närhet som du kan prata med? Någon god vän som kan vara just lite bollplank tills allt känns lättare?
Jag har turen att ha goda vänner men jag jag försöker att inte bolla ihjäl dom ;)
Jag saknar nån att dela livet med och att ha en trygghet i en stabil ekonomi och buffert som gör att jag inte riskerar allt för minsta lilla oväntad utgift eller inkomstförändring.Det finns en trygghet i att vara två då, det var mest så jag tänkte. Min utbildning är snart klar och då även inkomsten på csn så jag har lite att ordna för att inte falla platt. Jag har en plan och jag ska ta tag i den men inte just i kväll.

Jo, men jag vet ju inte säkert vilken del det är som bråkar :/ Jag misstänker(!) att det är själva sladden som är trasig, men det vore ju snopet att köpa en sladd, inte få igång den osv.
Vet inte var jag kollar vilken modell det är.. kanske sitter någon lapp på baksidan iofs... Ska kolla!

-----
Har jag googlat rätt så är det en Ipad generation 4 jag har. Säger mig ingenting :angel:

Googla på "charger ipad generation 4" så lär du hitta. Original lär kosta mycket men det finns kopior som jag hade satsat på. Jag kan tänka mig att t.ex. Fyndiq, Kjell och DustinHome kan tänkas ha.

Just nu är jag fascinerad, laddaren fungerar! Jag klämde och böjde på sladden och tejpade så hårt jag kunde med eltejp där det var en spricka i gummit på sladden. Nu laddas ipaden! Litar inte på att det fungerar länge, men jag kommer kunna spela wordfeud tills jag somnar nu :p

Så galet trött just nu på allt.... flytten hade löst en del men... har ett ställe jag kan flytta till men det ligger bortom all kommunikation så köra 2,5 mil med dotra på moppe i vinter är väl så där. Hinner inte fixa körkortet innan heller så länge jag bor här

Funerar söver samma sake som jag gjorde hela kvällen.

Orkar jag ha det såhär?

Jag är runt tio timmar på jobbet varje dag och dessutom gör jag en del hemma. Misstänker att mitt blodtryck är högt eftersom jag hör min puls och ja ghar ont i huvudet. När dagen är slut är mitt huvud som en hink blandad lego. Ingenting hänger ihop. Jag kan itne älsa en rad uopch förstå. Kommer på mig med att läsa läsa läsa och inte ens notera att jag läst.

Lördagar går jag runt och orkar knappt vara. Söndagen är bättre men inte bra.

En stor del i bekymret är att kommunen bestämt att eleverna ska vara hos oss mellan 9 och 16. Det ger en timme på morgonen att köa vid den enda kopiatorn och efter att de gått hem ska vi göra närvarorapportering och rätta uppgifter samt planera. Det går inte. Så jag sitter och försöker förstå vad jag gör, mellan 17 och 19. Det går sådär.

Igår - precis som de flesta dagar hade jag elever som satt och sov över bänken i utmattning. De ska vara skärpta och öva grammatik och språk, fylla i uppgifter, grupparbeta. Få orkar.

Inte jag heller.

Haha japp lilla Gubbo är jag delvis uppväxt i :p tycker jag känner igen efternamnet men inget som kopplar. Ingen jag känner iaf :)

Hennes styvfar hade travare (både kall- och varmblodiga). Jag kommer inte ihåg vad han hette men han hade några som var riktigt bra på en lokal nivå.

Maria är en rätt berömd operasångerska numera ;)

Usch sa svart @tanten Det ar hemskt att jobba med manniskor under sadana forutsattningar. Man kanner sig sa besviken pa sig sjalv nar man inte kan hjalpa dem sa bra som man onskar.

I dag har jag varit pa IKEA. Yngeste sonen flyttar in i en ny lagenhet pa Lordag och jag var med som smakrad till lite nya mobler. Nu har IKEA bade losgodis och en hel del andra typiskt Svenska mat artiklar ... Men ingen Vasterbotten ost finns det, sa det blev extra mycket los godis i stallet.:p.

Funerar söver samma sake som jag gjorde hela kvällen.

Orkar jag ha det såhär?

Jag är runt tio timmar på jobbet varje dag och dessutom gör jag en del hemma. Misstänker att mitt blodtryck är högt eftersom jag hör min puls och ja ghar ont i huvudet. När dagen är slut är mitt huvud som en hink blandad lego. Ingenting hänger ihop. Jag kan itne älsa en rad uopch förstå. Kommer på mig med att läsa läsa läsa och inte ens notera att jag läst.

Lördagar går jag runt och orkar knappt vara. Söndagen är bättre men inte bra.

En stor del i bekymret är att kommunen bestämt att eleverna ska vara hos oss mellan 9 och 16. Det ger en timme på morgonen att köa vid den enda kopiatorn och efter att de gått hem ska vi göra närvarorapportering och rätta uppgifter samt planera. Det går inte. Så jag sitter och försöker förstå vad jag gör, mellan 17 och 19. Det går sådär.

Igår - precis som de flesta dagar hade jag elever som satt och sov över bänken i utmattning. De ska vara skärpta och öva grammatik och språk, fylla i uppgifter, grupparbeta. Få orkar.

Inte jag heller.
Du ska vara rädd om dig! :heart
Men det låter som om organisationen har en hel del att jobba med, frågan är om ni måste sitta så länge med eleverna? Går det inte att förlägga en del av undervisningen tex utomhus? Lite konversationsövningar ute i naturen, prata om växter, områden, vad som förväntas av dem i Sverige osv Titta på hembygdsgårdar, museum, bondgårdar, parker eller vad som finns i närheten av där ni är. (Här inser jag att jag inte ha koll på var i landet du bor eller om det är helt ute på landet eller i en mindre stad. ;) )
Det kan aldrig vara meningen att du ska köra slut på dig själv och dina elever! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar