Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjunger på smule och spelar spel på fb.
Sova ska man väl egentligen göra också men somnade på soffan när jag kom hem vid ett, vaknade kvart i sex :eek:

Planerar kring min drömresa jag hoppas kunna göra nästa sommar eller höst.
Planerar att åka 4-6 veckor till Dominikanska varav en språkkurs några veckor...
Jag tänker att nu har jag möjligheten... Kan ta ledigt från jobbet, har pengar, inga husdjur etc...

Skulle åka själv i såna fall..
Men visst vågar jag?

Visst borde jag åka?
Ingen ledande fråga alls...;)

SJALVKLART ska du aka. Ha sa fantastiskt roligt, bade att planera resan och att faktiskt aka dit. :D

1 november? Då har väl ändå halloween varit :p

NO, NO, NO :rage: man kan INTE julpynta forran efter Thanksgiving som ar den sista Torsdagen i October. Spelar ingen roll att ni inte firar Thanksgiving i Sverige, for sa ar det!:grin:

NO, NO, NO :rage: man kan INTE julpynta forran efter Thanksgiving som ar den sista Torsdagen i October. Spelar ingen roll att ni inte firar Thanksgiving i Sverige, for sa ar det!:grin:

Och Thanksgiving ar sista Torsdagen i NOVEMBER forstass. Den 26te November i ar. Efter det kan man julpynta hur mycket man vill, men fram tills dess ar det pumpor, hostfargade lov, halmbalar och liknande som galler. :p

ja jag tyckte det.

Syrenlikör lät intressant förresten, gör man den själv eller finns den att köpa?

Man gör själv :up: särbon gillar att experimentera med att göra egna likörer och det har smittat :D Man tar lämplig mängd syrenblommor (det ska vara Syringa vulgaris och helst lila) och lägger dem i sprit. Efter några dagar silar man bort blommorna och häller i sockerlag tills man tycker det blir gott. Den får gärna stå ett tag sedan och mogna men tydligen ska blomlikörer inte stå för länge, då blir de fadda. Andra likörer som hjortron, blåbär och jordgubb ska helst stå i ett år eller mer för att bli goda (min hjortronlikör är snart 1,5 år och börjar bli bra, innan var den inte alls god).

Man kan runda av smaken med rom, konjak eller whisky också. Blåbärslikören vann på en slatt gin som vare sig särbon eller jag tycker om! Jag hade gin hemma för att kunna göra enbärsgravad lax.

I somras när jag hade silat av blommorna och satt till sockerlagen:
11257925_157183831286347_1189487764_n.jpg

Tillägg: Bladen till vänster i bilden direkt bakom thaibasilikan är syrenbusken blommorna kom ifrån.

Senast ändrad:
Hej hej! Det blev tidig kväll och sen vaknade jag 6:50, alldeles lagom för att gå till tvättstugan :up: fyllde tre maskiner som det är dags att hänga om en halvtimme. Tills dess dricker jag kaffe i sängen och ska mysa med A som precis vaknade :)

Och Thanksgiving ar sista Torsdagen i NOVEMBER forstass. Den 26te November i ar. Efter det kan man julpynta hur mycket man vill, men fram tills dess ar det pumpor, hostfargade lov, halmbalar och liknande som galler. :p
Efter 26 november?
Då måste jag i alla fall få börja med vissa saker tidigare tex sätta upp en ljusslinga på altanen. .,,?
Däremot kan man vänta till första advent med tomtarna?

Ligger i sängen och mår illa. :meh:
Ska hämta ett släp ved idag och sen middag hos mamma i em. Efterrätten hon ska ha lät lite spännande, päron med valnötter och blåbärsgrädde:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
762
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar