Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du kan unna dig 40 kr så kan du göra mycket! :D "Entrébiljetten är en årsbiljett som gäller kalenderåret ut. Årsbiljetten gäller till fem museer i Göteborg: Göteborgs Konstmuseum, Röhsska museet, Göteborgs stadsmuseum, Sjöfartsmuseet Akvariet och Göteborgs Naturhistoriska Museum" Göteborgs stadsmuseum ligger bara några minuters promenad från stationen, Sjöfartsmuseet ligger i Majorna, skönast är väl att åka spårvagn men det går att gå om man vill! :D De andra har jag inte så mycket koll på men Sjöfartsmuseet tycker jag är väldigt mysigt!

Jag borde ju faktiskt kunna tvinga borraren att pynta :D är typ 20 år sedan jag var i Göteborg (Scandinavium Horse Show anyone :D) men jag har alltid gillat stan.

Tips från coachen: bygg ett bättre staket (oavsett hur bra nuvarande må vara ;) ) och håll allt du inte vill bli av med utom äthåll, oavsett vad prylen består av :D!

Hahaha, det är så roligt.. Våra getter rymmer aldrig. Staketet ut är delvis lika lågt som staketet in till grisar, höns och kaniner. De hoppar in till grisar, höns och kaniner, men inte ut. Ett av djurparkens största mysterier! :D

Hahaha, det är så roligt.. Våra getter rymmer aldrig. Staketet ut är delvis lika lågt som staketet in till grisar, höns och kaniner. De hoppar in till grisar, höns och kaniner, men inte ut. Ett av djurparkens största mysterier! :D

Det har säkert listat ut att ni inte utfärdat förbud mot det och därför är det inte lika kul ju :D!

På mitt gamla jobb (slakteri) var vi väldigt petiga med öremärken på getterna när de kom in, eftersom man kunde sätta en hundring på att besättningarna hoppat runt och blandat sig med varandra mellan fållorna inom en kaffekvart, haha! Det var ju fullt med nya kompisar bredvid att hälsa på :D!

Det har säkert listat ut att ni inte utfärdat förbud mot det och därför är det inte lika kul ju :D!

På mitt gamla jobb (slakteri) var vi väldigt petiga med öremärken på getterna när de kom in, eftersom man kunde sätta en hundring på att besättningarna hoppat runt och blandat sig med varandra mellan fållorna inom en kaffekvart, haha! Det var ju fullt med nya kompisar bredvid att hälsa på :D!

Egentligen är ju ut det största förbudet! Där kan de ju faktiskt orsaka lite enorma problem. De enda getterna som rymmer ut är när vi har killingar... Tack o lov går de inte så långt. :D

Egentligen är ju ut det största förbudet! Där kan de ju faktiskt orsaka lite enorma problem. De enda getterna som rymmer ut är när vi har killingar... Tack o lov går de inte så långt. :D

Ni har kanske lyckats med lite omvänd psykologi :D?

Btw så hade min första ponny (född 1980) ett hett kärleksförhållande med en getabock från granngården under x antal år. Han rymde hemifrån för att komma och uppvakta henne utanför hennes box, där hon hysteriskt kastade sig runt och skrek som en brunstig elefant varenda gång ;). Det var lite lättare när hon var på sommarbete för då behövde han bara bryta sig in i hagen, där de lyckligt kunde beta sida vid sida tills getägaren upptäckte att han rymt igen :D. Kärleken är blind :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
762
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar