Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska sova snart men först tantsnusksåpa typ i form av jane the virgin
Önskar jag hittade nån som sålde lite harlequinböcker. lite lagom läsning för min rådbråkade hjärna..
Hittade en som sålde men hon skulle ha ett pris för kasse med böcker eller styckpris. Bara det att priset för kassen var högre än det sammanlagda styckpriset. Hur tänker man då?

Krum i ryggen. Har suttit och släktforskat halva kvällen. Jag suger på detta!!!!
Har fått flera linjer "gratis" av släktingar men inte farao är det många luckor jag lyckats fylla i. Har inte kommit in i det här hur man söker. Ändå la svärfar en helkväll på att lära mig i helgen :meh:

Men intressant släkt man har. En samisk mytoman, en snubbe på Långholmen som smugglade sprit under kriget, ett gäng självmördare, många oäktingar, en hästjägare, några Bellman och ännu en fängelsekund för "förbjuden utskänkning".
Man får vara stolt :)

Har inte fått sova på hela natten, är helt förstörd och tårarna rinner precis när de känner för det eftersom jag är så trött. Ska försöka snooza på jobbet men det lär väl inte hjälpa.

Krum i ryggen. Har suttit och släktforskat halva kvällen. Jag suger på detta!!!!
Har fått flera linjer "gratis" av släktingar men inte farao är det många luckor jag lyckats fylla i. Har inte kommit in i det här hur man söker. Ändå la svärfar en helkväll på att lära mig i helgen :meh:

Men intressant släkt man har. En samisk mytoman, en snubbe på Långholmen som smugglade sprit under kriget, ett gäng självmördare, många oäktingar, en hästjägare, några Bellman och ännu en fängelsekund för "förbjuden utskänkning".
Man får vara stolt :)
farfar var adopterad så där kommer man ingen vart, men mammas farbror blev rik på svartsprit i USA under förbudstiden. De lever gott än idag på det släktingarna i USA :D Skulle dock vilja forska lite men får ta det sen

Undrar vad som är fel på mig..
Jag är 39 år gammal och idag blev jag kär i en Star Wars väckarklocka
Funderar på om jag vill ha en Darth eller Stormtrooper..

Sen undrar jag varför jag är singel..
Dig skulle min son dyrka.
Du borde ju vara drömmen för en kille. Själv har jag aldrig fattat rymdfilmer och näst intill blivit idiotförklarad för att Starwars är mig likgilltigt.

farfar var adopterad så där kommer man ingen vart, men mammas farbror blev rik på svartsprit i USA under förbudstiden. De lever gott än idag på det släktingarna i USA :D Skulle dock vilja forska lite men får ta det sen
Har tyvärr två linjer som stryps rätt tidigt iom att barnen var adopterade. Ännu en linje på min mors sida stryps också tidigt pga att släkten härstammar från Kville i Fjällbacka....och den kyrkan med alla böcker brann ner :(

Har tyvärr två linjer som stryps rätt tidigt iom att barnen var adopterade. Ännu en linje på min mors sida stryps också tidigt pga att släkten härstammar från Kville i Fjällbacka....och den kyrkan med alla böcker brann ner :(
Ja farfar är ju från Uppland, lite oklart varifrån och eftersom pappa inte längre finns att fråga så kommer man inget vart. Pappa hade nån släkting men jag vet inte vad de heter trots att vi umgicks en del och de var på pappas begravning :o

Har tittat pa filmen om Mallen Max ... jag vet inte vad jag tycker ... utom att han ar for sot och att folk kan fa for sig att det ar precis sa latt att hantera en psykiskt sjuk Malle.:cautious:

Önskar jag hittade nån som sålde lite harlequinböcker. lite lagom läsning för min rådbråkade hjärna..
Hittade en som sålde men hon skulle ha ett pris för kasse med böcker eller styckpris. Bara det att priset för kassen var högre än det sammanlagda styckpriset. Hur tänker man då?
Jag läste Tant-snus-kåpa :D

Lyssnar på katten som leker. Hon som alltid bara leker på kvällarna annars, men tror att hon börjar känna sig mer hemma :p

Senare idag ska jag hjälpa äldsta sonen fixa en pumpa, så tråkigt att rensa pumpan inför dekoration men det blir så fint efter :D

Jag har ett gäng! Mest historik men lite passion å så t med. Brukar försöka kränga dom för 10 kr st för dom tjocka (historik) å 5 kr för dom tunnare (passion mfl) pma om du vill jag ska se vad jag har :)

Det borde gå att ta reda på mer om din farfar, problemet kan vara att hitta hans far om han är okänd, men mamman borde finnas med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar