Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur att det finns trådar på buke som främjar min otrevliga sida!

Jag avreagerade inatt och under dagen på en korkad Facebook status från en vän :angel: (han bor i Cambridge). Liksom är man korkad nog att VARNA folk för att polisen står på en viss gata och ger en böter om man inte har cykel lysen, sen får en massa medhåll av folk som ojar sig över pengar de tvingats betala, då får man skylla sig själv när jag inte har sovit på natten :devil:

Liksom de är korkade nog att tycka att polisen är elaka som ger böter när de är för korkade för att sätta på lysen på cykeln så att de inte blir påkörda (ditt eget liv ok, men den stackaren som kanske kör på dig då?). En del av mig tror ju att alla dessa som tycker att de har rätt att cykla runt utan lysen aldrig kör bil, för då hade de insett hur korkat det är. Sen kom ett riktigt smarto och tyckte att polisen skulle lägga resurser på att fånga kriminella istället.

Jag frågade om personen var sarkastisk? För den avdelning av polisen som har hand om att fånga dessa kriminella håller nog på med just det, den avdelning som är ansvarig för "samhälls säkerhet" osv kan nog fortsätta med att bötfälla cyklister, påpekade att det nog är billigare att ge en massa cyklister böter så att de faktist använder lysen än att slösa resurser på ambulanser och sjukhusvård osv.

Släppte ut katten en sväng medan vi packade kött. Lät ytterdörren vara öppen då hon än så länge behöver den tryggheten att kunna gå in när hon vill- och hon tog med sig en mus in. Död iofs, då hon tydligen hittat den plats där sambon slänger de möss vi fångat i huset. Jättebra att hon gillar möss men hon behöver inte dela med sig :meh:

Besiktade bilen idag och den gick igenom med blanka papper, puuh, ett år till nästa gång. Känns skönt att ha det ur världen då det hade blivit körförbud på den sista oktober om jag inte besiktat. Nu ska jag bara försöka ta itu med disken, sen kan jag göra i princip vad jag vill tills det är dags att ta in hästen och ta oss iväg till ridskolan för att ha hopplektion ikväll.
Är nog sista gången jag kan rida till ridskolan, får rida lite tidigare idag eftersom det mörknar så fort.

Släppte ut katten en sväng medan vi packade kött. Lät ytterdörren vara öppen då hon än så länge behöver den tryggheten att kunna gå in när hon vill- och hon tog med sig en mus in. Död iofs, då hon tydligen hittat den plats där sambon slänger de möss vi fångat i huset. Jättebra att hon gillar möss men hon behöver inte dela med sig :meh:

Det där känner jag igen! Har kattlucka och får in både levande och döda möss i stort sett dagligen. Isch!

Det där känner jag igen! Har kattlucka och får in både levande och döda möss i stort sett dagligen. Isch!

Usch! Fast hellre en död mus än en levande.
Därför har vi ingen kattlucka, men katten har bott här i 2 veckor på söndag och har nyligen börjat få gå ut. Så än får tryggheten finnas att ytterdörren är öppen när hon är ute.

Kan man blocka nummer från att ringa en?..
Har en iPhone 5

Telefonförsäljare som ringer 12 ggr om dagen trots att jag sagt nej....
Jag nixade min mobil, ringer inte alls så många säljare längre, bara de som jag redan är kund hos, men svarar aldrig. Tror inte man kan blocka nummer, men man kan ha en sån där app som ser vem som ringer så man vet när man inte ska svara.

Ska köra in äldsta sonen till stan om en timme, och sen göra fluff på tuttifrutti och skumtumte. På lördag har vi kalas, och tårtor blir ju som bäst dagen efter man gjort dom tycker jag :angel:

Slösa inte pengar på bambi bara, den är totalt meningslös :meh:

Apropå Bambi...

12142620_955735771129194_954078158_n.jpg

Jag hade precis besök på gården :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar