Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tyvärr två linjer som stryps rätt tidigt iom att barnen var adopterade. Ännu en linje på min mors sida stryps också tidigt pga att släkten härstammar från Kville i Fjällbacka....och den kyrkan med alla böcker brann ner :(
Intressant, jag hittar ingenting om min gammelmormor (farmors mamma) har antagit att det är pga att hon var tattare men kan mycket väl varit född i kville.

@Trott - jag såg på fb om en tygloppis i Slimminge! Det måste du ju kolla in!
Tygloppis !!!

Säljer ut från min mors klädessömnad sedan flera generationer.

Första loppisen bli 31/10-15 Kl10-15
Denna med en hel del tyger allt från 50 talet till nutid, stuvbitar såväl som hela rullar. Även en hel del garn.

Senare kommer även en del andra saker säljas, knyppeldyna, olika symaskin er, mönster och massor mer även en del uppsydda kläder och mallar, även dessa från 50 och framåt.

Skyltat från kyrkan i Slimminge utanför Skurup, kör mot Ekarp

Jag skulle nog inte kunnat hålla A hemma idag, hon älskar disco! :D Men vi får se hur det blir imorrn... :angel:
Disco har min son inte upptäckt än, här gäller bara traktorer. Dock är alla hans kompisar hemma med höstblåsor (det han med haft) så är nog inget roligt på dagis alls och jag har det lite lugnt nu.

Disco har min son inte upptäckt än, här gäller bara traktorer. Dock är alla hans kompisar hemma med höstblåsor (det han med haft) så är nog inget roligt på dagis alls och jag har det lite lugnt nu.
Ah, höstblåsor verkar vara ett riktigt skit :down: Det skulle bara vara typ 11 barn på dagis idag så de kommer nog ha skitroligt :D

Ah, höstblåsor verkar vara ett riktigt skit :down: Det skulle bara vara typ 11 barn på dagis idag så de kommer nog ha skitroligt :D
Det var skit för det satte sig på halsen på honom, annars hade han bara feber en dag och sen varit hyfsat pigg när han kunde börja äta. Men verkar ta väldigt olika

Det var skit för det satte sig på halsen på honom, annars hade han bara feber en dag och sen varit hyfsat pigg när han kunde börja äta. Men verkar ta väldigt olika
Usch! Kan tänka mig att det var tufft! Min unge är ju sådär oförskämt frisk :angel: Har aldrig haft magsjuka, utsatts för vattkoppor fyra ggr nu utan att smittas, får inte ens löss! Peppar peppar! Det enda hon fått flera ggr är springmask, men senaste gången grävde jag fram föräldrarnas ångtvätt och ångade alla gosedjur, madrasser och soffan, utöver den vanliga tvättrutinen, och sen dess har det faktiskt inte kommit tillbaka :)

Kolla hur mysigt personalen har ordnat :love:
10394789_991675580875314_7016672416848858359_n.jpg

Hade jag behövt skriva för intima/personliga saker i ett forum så skulle jag skapat ett nytt, anonymt konto. Det är ju många som gör så här och det verkar fungera bra :p Tänker att jag inte skriver någonting från det här kontot som jag inte kan leva med att "hela världen" vet, men så är jag ju världssämst på att hålla mig ens lite anonym också.
Jo, det har jag gjort någon annan gång, men samtidigt känns det som om att ju fler gånger man använder det där anonyma kontot så nystas de där röda trådarna ihop till slut.

Intressant, jag hittar ingenting om min gammelmormor (farmors mamma) har antagit att det är pga att hon var tattare men kan mycket väl varit född i kville.
Finns ingenting efter 1860 i Kville. Och morfars far var född 14 dec 1859. Snacka om att falla på målsnöret!!!!!
Hade han varit född 2 v senare hade jag iaf vetat vem hans föräldrar var!

Snacka om antiklimax! Här hade jag möblerat om i lagret för att klämma in en köksleverans som brukar vara på 20-25 pallar i olika storlekar. Det skulle bli trångt men det skulle gå! Och så kom lastbilen. Utan släp :confused: och när han öppnar så hade han bara 4 (!!!) pall med åt mig :rofl: Det gick ju ganska plättlätt att få in dem :D

Alltså när hjärnan börjar vandra 7 min in i föreläsningen i ett för mig mycket intressant ämne så är det inte bara mitt fel va? Jag vet inte hur föreläsaren lyckas hålla sig så otroligt entonig? O_o Tack och lov är den inspelad så jag kan pausa och kvickna till ibland.. :D

Laddar för en ganska så långarbetsdag, tidig morgon i stallet i morgon och fredagkväll på jobbet. Sedan är helg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar