Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att Bron skall börja.
Ååh vad tiden går långsamt.

Är också nervös för vi skall ha praktiskt prov på laborationen imorgon och man kan inte förbereda sig, vilket gör mig galet nervös och bara vill skita i allt och hoppa av skolan, väldigt sund reaktion måste jag säga. :)

Barnet badar och jag dricker kaffe. Snart ska jag lyckad tvätta håret på henne och sen sovdags! Fast det blir nästan sovmorgon imorrn för jag ska till vc och lämna blodprov och de öppnar inte förrän 8:15 :down: så himla dumt, förut kunde jag lämna alla prover vid läkarbesöket på neuro. Nu, sen de flyttat till lokaler inom sjukhuset, så kan man bara lämna urinprovet där, blodprovet måste lämnas på vc eller uas provtagning, vilka båda har kassa öppettider såklart! Urin skulle jag helst också ha lämnat i förväg men de tiderna vár omöjliga att passa så jag fick dispens och kan lämna det i samband med läkarbesöket.

Trädgårdssöndagen till sin ände. Rosorna och smällspirean är planterade. Lökarna likaså. Tog mig en dust med ogräset som växer i två av mina pallkragar så där kan jag plantera vitlök i morgon FM. Orkade inte det ikväll. Vill inte att det ska bli mörkt så fort men det var kanske lika bra för jag behöver fundera ut vad vi ska äta. Lutar åt chilimarinerade kotletter i ugn och bulgur. Har dragits med i B&J svängen så ska försöka förmå sambon att åka och handla en till efterrätt :)

Hemma nu äntligen. Slagit ner rumpan i soffan med en kopp te "mors lilla olle" - svart te med blåbär och grädde- en av mina favoriter, och känns lite höstigt sådär. Köpte mig en ny "målarbok" Vinterdrömmar - 20 vykort att måla, så tänkte nog måla en bild i den och kika om The Walking Dead finns att hämta ner, nya säsongen släpps idag (men antagligen kan jag inte få ner det fören imorgon, brukar vara ett dygns fördröjning, men hoppas kan man ju alltid!) :banana::bump::banana::bump::banana::love::love::love:

Måste komma ihåg att sätta igång tvättmaskinen så fort jag kommit hem från stallet. Annars får jag jobba i blöta blåkläder imorgon :p

Knarkar NCIS New Orleans sedan ett par dagar (jäkligt bra serie) och upplyste särbon om att vi måste besöka New Orleans någon gång :D De har säkert någon vapenmässa där så särbon kan gå :banana: så kan jag titta på sevärdheterna under tiden :p
den har jag missat! när jag bodde hemma (och hade tv :p) så kollade jag ofta på CSI och nån mer av de där, Får nog slå ett öga på NCIS New Orleans, vill också åka dit nån gång :p

Så tråkigt att läsa! Vad är det som ger dig ångest?
För en dryg vecka sedan så blev en på jobbet uppsagd och gick på dagen så vi fick omboka alla hennes patienter som var inbokade ca 3 veckor framåt i tiden. Mycket pyssel och många tider som egentligen inte finns blev dessa patienter inbokade på. Det gör såklart att vi som jobbar får mycket mer att göra och när 2 st (vi är bara 4 st på jobbet)inte är så hjälpsamma blir jag och en till extra drabbade.
Men vi löste det. Alla patienter fick nya tider och ingen har behövt vänta jättemycket längre.

Idag fik jag sms från en annan på jobbet att hennes mamma ligger i koma så hon kommer inte till jobbet så hennes patienter måste också bokas om. Till tider som verkligen inte finns eftersom vi redan har extra patienter från hon som slutade. Och vi inte hur länge hon blir borta heller.

För en dryg vecka sedan så blev en på jobbet uppsagd och gick på dagen så vi fick omboka alla hennes patienter som var inbokade ca 3 veckor framåt i tiden. Mycket pyssel och många tider som egentligen inte finns blev dessa patienter inbokade på. Det gör såklart att vi som jobbar får mycket mer att göra och när 2 st (vi är bara 4 st på jobbet)inte är så hjälpsamma blir jag och en till extra drabbade.
Men vi löste det. Alla patienter fick nya tider och ingen har behövt vänta jättemycket längre.

Idag fik jag sms från en annan på jobbet att hennes mamma ligger i koma så hon kommer inte till jobbet så hennes patienter måste också bokas om. Till tider som verkligen inte finns eftersom vi redan har extra patienter från hon som slutade. Och vi inte hur länge hon blir borta heller.
Vad jobbigt :( Ni kan inte ringa några patienter och förklara att pga plötslig sjukdom så får de tider senare den här månaden?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 308
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 121
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 736
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka