Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma igen och den lite ömma tanden som jag försökte ignorera har utvecklats til jävlig tandvärk, trots jämnt intag av paracetamol + diklofenak. Det lär bli att ringa tandis så snart de öppnar imorrn, femte rotfyllningen på g... :down:

Lyssnar roat till min kompressor som brummar ute på gräsmattan.

Det började med att mina inhysingar i gästhuset kom och frågade om jag har en grill - det har jag. En gigantico av märket Weber som följde med huset och jag själv aldrig använt.

Sedan frågade de om de fick hjälpa mig köra in veden jag stod och slet med. Visst fick det det men det är ju absolut inte nödvändigt. Så de körde in veden. Tog fram grillen och sopade ren den. Lånade tändare och myggmedel av mig och så hör jag att det brummar.

Det fanns en påse kol vid grillen som jag överlät på dem men tändvätska hade varken jag eller de. Så de tog fram min kompressor och blåser fart på kolet istället :D

Finfina bytesaffärer. Utlåning av en grill jag aldrig använt, mot inkörning av flera kubik ved.

Hemma igen och den lite ömma tanden som jag försökte ignorera har utvecklats til jävlig tandvärk, trots jämnt intag av paracetamol + diklofenak. Det lär bli att ringa tandis så snart de öppnar imorrn, femte rotfyllningen på g... :down:
Lider med dig.
Har precis insett att mina tänder flyttat sig så mycket på sistone att jag biter mig själv och råkar läspa emellanåt. Måste ta ut ca 4 fungerande tänder och sätta in en tandställning. Har hört summor runt 20-30.000.
Känns sinnessjukt att lägga dessa pengar då jag i övrigt har hela och fina tänder. Sniff.

Ibland inser man vissa saker om sig själv, som kanske inte är så trevliga :crazy: Jag blir oerhört arg och arslig om jag måste tapetsera :crazy:

Lider med dig.
Har precis insett att mina tänder flyttat sig så mycket på sistone att jag biter mig själv och råkar läspa emellanåt. Måste ta ut ca 4 fungerande tänder och sätta in en tandställning. Har hört summor runt 20-30.000.
Känns sinnessjukt att lägga dessa pengar då jag i övrigt har hela och fina tänder. Sniff.
Det är sjukt att det ska vara så jävla dyrt att fixa tänderna! Mina började rasa för typ tio år sen för att jag inte hade råd att fixa dem, sen dess har det bara gått utför :down: just nu är jag någorlunda avtrubbad på smärtan, ska peta i mig en omgång piller till innan jag ska sova. Sätter igång med flyttkost imorrn igen, har ju ändå för ont för att äta. Och då kanske jag tappar vatten så att jag kommer i de jobbyxor jag ska hämta ut på torsdag, fick ta väldigt stor herrstorlek för att få plats :(

Är det tandläkaren som rekommenderat att ta de två? För de har en interaktion på B3-nivå enligt Sfinx interaktionstjänst:

"Medicinsk konsekvens

Kombinationen kan ibland öka risken för biverkningar såsom blödningar och njursvikt.

Rekommendation

Interaktionens kliniska betydelse är ännu ej fastställd."

Vet inte hur allvarligt det är, kanske större risk om man har lätt för att få blödningar eller har njurproblem.

Är det tandläkaren som rekommenderat att ta de två? För de har en interaktion på B3-nivå enligt Sfinx interaktionstjänst:

"Medicinsk konsekvens

Kombinationen kan ibland öka risken för biverkningar såsom blödningar och njursvikt.

Rekommendation

Vet inte hur allvarligt det är, kanske större risk om man har lätt för att få blödningar eller har njurproblem.
Nope, det är min egen blandning som är det enda som ger någon form av lindring av det som finns receptfritt. Men tandläkaren protesterade inte sist och farmaceuten när jag köpte nytt idag sa att de går bra att ta ihop.

"Medicinsk konsekvens

Rekommendation

Även jag har fått rekommendation att ta t.ex. panodil i kombination med diklofenak för effektivast lindring.
Nu kan jag inte göra det längre, för mina njurar är så kassa att de inte tål diklofenaken men när det gick så var det bästa kombon.

Min husläkare skrev ut naproxen och Alvedon depot. "Det är modernt" sa h*n.

Kul med modern medicinkombination :up: men känns som om Alvedon depot ger mig huvudvärk. :cautious: Den tog slut här om veckan så tog bara naproxen ett tag och då hade jag mindre huvudvärk. :cautious:

Välkommen hem till mig. Har en fondvägg i sonens rum som vi har dragit alla undanflykter som finns för att slippa sätta upp. Skämmigt för den är så liten och det är bara en rulle :o
Är underarbetet gjort? :angel:

ska den bara smällas upp och du har verktygen kan jag fundera på saken. under förutsättning att betalning i form av hundpussar fås. :D

Mumsar på en svampmacka och ett glas rött. Dessa svampar är mycket hårt ihopslitna så här ska bannimej njutas! Skogarna här är snustorra och det är långt mellan svamparna. Dessutom gick vi lite vilse. Inte klokt. Har aldrig hänt mig förr att jag förvirrat mig i en svampskog!!! Och kaffet låg i bilen. Sååååååå klantigt!

Är underarbetet gjort? :angel:

ska den bara smällas upp och du har verktygen kan jag fundera på saken. under förutsättning att betalning i form av hundpussar fås. :D
Det är ju det som är så skämmigt. Vi har gipsat, spacklat och slipat och även målat där elementet ska sitta. Rullen och alla prylar är framme. Finns inga ursäkter alls för att inte slänga upp den.

Finns en hel kennel här som kan pussa på dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
777
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
976
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka