Sv: Vad gör man?
Jag HATAR när folk har sina hundar lösa om dom inte lyssnar på sin husse/matte till 100%..
Jag har en bullterrier som är VÄLDIGT agressiv mot andra hundar och det har hänt 3ggr att lösa hundar attakerat honom när jag varit ute..
första gången hann jag inte ens öppna min lägenhets port innan det va 2 schäfer korsningar inne i min port! jag hann dra undan Daddy först men en av dom andra hundarna fick tag i halsen på honnom och allt jag kunde tänka på va att inte låta Daddy få tag i någon av dom andra hundarna(då det är en "kamphunds ras" så är det ju enligt samhället värre om han skulle bita nån av dom) så jag ställde mig mellan.. men hunden va snabbast och rätt som d va så satt min hund fast i halsen på en av dom andra.. han höll väldigt hård och länge.. tillslut fick vi i sär dom men det slutade med akuten för mig då jag fick satte in benet i mellan för att hindra Daddy att bita igen..
Och bara för någon vecka sen kom en tax blandning och en pappilon springandes men jag hann se dom innan dom hann fram så jag rätade på mig, kollade rakt på hunden som va först och pekade och skrek "STANNA" som tur va lade sig båda små.hundarna direkt ner och ägaren kom fram och lyfte upp dom å gick iväg utan att säga ett ord.. Jag menar min hund hade vart den som va minst skadad efter det isf. Det hade ju faktiskt kännts bättre om ägaren hade sagt typ "förlåt så mkt det va inte alls min mening". Jag har ALLTID koppel på min hund när han är ute för jag VET att jag har kontroll på honom då.. Är det så jobbigt att ha koppel på sina hundar??