Vad gör man?

Sv: Vad gör man?

Det gör det inte heller, det står att hunden ska hållas under sådan uppsikt att den hålls undan vilt. Dvs går hunden fot brevid dig utan koppel är det fullt tillåtet. Men i texten du citerade står det även att jag inte tycker att det är ok att ha hundar lösa om man inte har pli på dom? :confused: Så nej, jag tycker verkligen inte att det är "okej". ;)

Alltså va, jag tror du tappade mig lite här? :p
Personligen så tycker jag inte att det är ok att ha en hund lös om man inte har pli på den oavsett vad texten säger eller inte. Så tänker väl (förhoppningsvis) de flesta hundmänniskor? Eller ja, bevisligen inte... :angel:

Jag tror inte det är nån idé att vi tjorvar in oss i det mer :p I slutändan tror jag ändå vi har samma uppfattning.

Har varit med om liknande,mina hundar kopplade och lösspringande tik attackerar min ungtik,efter kommer en väldigt berusad hundägare på cykel:crazy: jag sparkade bort hans hund och han började hota mig och kastade glåord hela vägen hem till min portuppgång...
jag kastar mig på telefonen och ringer polisen.nu visste jag vad personen i fråga bodde/hette och han va även känd hos polisen sedan tidigare...han fick även veta att han levde när andra i min närhet talade med honom i efterhand.

jäkligt tråkigt att inte kunna gå en promenad med sin hund/ar utan att något rötägg som inte har full uppsikt över sina djur ska komma och förstöra.

Nu är du ganska ung så jag förstår att du tycker det är väldigt obehagligt när 2 medelålders män beter sig så där.Kan du inte ha sällskap av vänner eller någon i familjen när du ska ut m hunden,tills du känner dig ok igen.

Mvh Arabizar

Jag HATAR när folk har sina hundar lösa om dom inte lyssnar på sin husse/matte till 100%..

Jag har en bullterrier som är VÄLDIGT agressiv mot andra hundar och det har hänt 3ggr att lösa hundar attakerat honom när jag varit ute..

första gången hann jag inte ens öppna min lägenhets port innan det va 2 schäfer korsningar inne i min port! jag hann dra undan Daddy först men en av dom andra hundarna fick tag i halsen på honnom och allt jag kunde tänka på va att inte låta Daddy få tag i någon av dom andra hundarna(då det är en "kamphunds ras" så är det ju enligt samhället värre om han skulle bita nån av dom) så jag ställde mig mellan.. men hunden va snabbast och rätt som d va så satt min hund fast i halsen på en av dom andra.. han höll väldigt hård och länge.. tillslut fick vi i sär dom men det slutade med akuten för mig då jag fick satte in benet i mellan för att hindra Daddy att bita igen..

Och bara för någon vecka sen kom en tax blandning och en pappilon springandes men jag hann se dom innan dom hann fram så jag rätade på mig, kollade rakt på hunden som va först och pekade och skrek "STANNA" som tur va lade sig båda små.hundarna direkt ner och ägaren kom fram och lyfte upp dom å gick iväg utan att säga ett ord.. Jag menar min hund hade vart den som va minst skadad efter det isf. Det hade ju faktiskt kännts bättre om ägaren hade sagt typ "förlåt så mkt det va inte alls min mening". Jag har ALLTID koppel på min hund när han är ute för jag VET att jag har kontroll på honom då.. Är det så jobbigt att ha koppel på sina hundar??

KL
har varit ute för lösa hundar också, mitt i STAN med min hund. hör hur någon på en infart hålla på med en klicker och pratar med hundar/någon man. Rätt som det är bli hon arg och skriker efter hundarna som kommer i full fart mot mig och min valp. vad gör man :crazy: jag fick parera och sparka bort den ena hunden, den andra vände. ägaren bad inte ens om ursäkt vilket jag tycker är väldigt respektlöst. inte konstigt min valp skäller på andra hundar.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 434
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 968
Senast: hollypolly
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 358
Senast: Acto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 111
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka