Vad gör man?

simba_112

Trådstartare
När man står inför ett val som kan leda till slutet av ett liv??:crazy:
För att göra en lång historia kort så har jag två hundar hemma. "Min" hane blandras på snart 9år är det som jag har problem med. För det första så är inte jag ägare till hunden, men han har bott hos mig i ca 1½ år. Hans ägare betalar fortfarande allt som har med honom att göra. Tidigare i livet har han inte fått någon ordentlig uppfostran, och det har satt sina spår. Han drar mycket när man går, gör utfall mot mötande hundar skäller mycket i bilen mm.
Jag är så trött på hans beteende och har provat på det mesta för att få bukt med honom med varierad framgång. Idag är han värre än någonsin. Hemma och inne är han världens underbaraste hund. Nu har min unghund börjat ta efter honom, och promenader med båda samtidigt är så gott som uteslutet.
Hans ägare vill inte ha honom, och vilken främmande människa vill ta hand om en hund som blir 9år i vår?!?
Som jag ser det nu finns det bara en utväg. Men det är som sagt inte min hund, och inte heller mitt ansvar att ta det beslutet egentligen. När jag pratat med ägarna tidigare sa hon bara " men tar du honom till veterinären då, för jag gör det inte, och inte pojkarna heller".:eek:
Jag känner nu att jag inte orkar mera. Jag vill inte släcka hans liv för gott.. Han är ju fullt frisk! Det är nästan så man önskar att han skulle bli dålig så beslutet skulle bli enklare..
Vill inte heller vara med hos veterinären, jag anser att det är deras ansvar, de skaffade hund då måste de också kunna ta konsekvenserna av det.
Jag tog emot honom och erbjöd honom ett hem så länge allt fungerade. Det håller inte längre.
Vad ska jag göra:confused:
 
Sv: Vad gör man?

Tufft. Det ska vara roligt att ha hund. Det är ingen rolig sits ni sitter i, men det är ohållbart att ha två stora hundar som gör utfall etc. Det är inte ens roligt om det är en liten, men rent fysiskt så blir det väldigt opraktiskt... Försök att hitta ett nytt hem åt honom. Sätt upp en tidsplan. Då har du iaf gjort ditt bästa och kan med något bättre samvete faktiskt lämna tillbaka honom till ägarna och överlåta ansvaret till dem. Jag tror att du skulle gräma dig om du iaf inte gjorde ett försök att placera om...
 
Sv: Vad gör man?

Jag har faktiskt satt ut en annons här på buke..
Och en tidsgrän har jag faktiskt satt upp för längesen, men den gick ut till nyår...:crazy:
Jag har gått och funderat hit och dit sedan i höstas, och jag blir bara så ledsen när jag tänker tanken på att ta bort honom.
Ingen har hört av sig på annonsen heller, hade väl inte direkt väntat mig det heller.
Det är himla tur att det inte finns något ont i min tik, så hennes försök att göra utfall mot andra hundar är ganska lätta att kontrollera..*ler*
Men ändå jobbigt att jag låtit det gå så långt, är ju svårt att koncentrera sig på henne när hanen är med då man måste lägga all energi på honom. Det känns inte kul att ha hund längre när jag är ute med honom. De gånger jag går med tiken ensam är underbara! Då är hon väldigt lyhörd och har stenkoll på mig, annars blir hon så uppspelt av honom...
Han är ju så fin...i toppform och allt..:cry:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 775
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 209
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp