Vad gör man när livet är skit?

torsdag

Trådstartare
När livet är skit? Vad gör man?

Jag har inget jobb
Jag funderar på om sambon och jag är rätt för varandra
Jag funderar på barn, det är liksom nu eller aldrig
Hästen är skadad och trivs inte i stallet jag letar nytt som en tok
Det är december och mörkt och grått vilket gör mig enormt trött
Jag har ingen familj att prata med
Jag har knappt några vänner kvar, De jag haft har flyttat långt bort eller så har de bara fullt upp med familj, barn, villa och hund och vill aldrig umgås.

Det känns som allt bara är skit, vad gör man? För alla andra verkar det gå så himla bra med fina jobb, giftermål, barn mm

Jag behövde väl bara få gnälla av mig...

Jag brukar tända lite ljus i lägenheten, ta en lång dusch och koka en kopp te. Sen brukar jag krypa ner i soffan med datorn i knät och planera någonting. Är det allmän hängighet och uppgivenhet utan egentlig anledning så kan jag må bättre av att planera in en fest eller en resa, att få se fram emot någonting brukar plocka upp min spirit. Är det konkreta problem som gör mig ledsen så kan jag må bättre av att planera hur jag ska lösa dem. Man kanske inte kan ta allt på en och samma gång, men att få komma igång med åtminstone en sak och få drömma lite om hur skönt det ska bli när problemet är löst brukar göra mig gladare. Så kan jag gå och lägga mig den kvällen med en känsla av att "Vad kul X ska bli" eller "Vad skönt att Y kommer att lösa sig på det här sättet".

När livet är skit? Vad gör man?

Jag har inget jobb
Jag funderar på om sambon och jag är rätt för varandra
Jag funderar på barn, det är liksom nu eller aldrig
Hästen är skadad och trivs inte i stallet jag letar nytt som en tok
Det är december och mörkt och grått vilket gör mig enormt trött
Jag har ingen familj att prata med
Jag har knappt några vänner kvar, De jag haft har flyttat långt bort eller så har de bara fullt upp med familj, barn, villa och hund och vill aldrig umgås.

Det känns som allt bara är skit, vad gör man? För alla andra verkar det gå så himla bra med fina jobb, giftermål, barn mm

Jag behövde väl bara få gnälla av mig...
Hoppas på att det blir bättre till våren? När man mår dåligt vill man ofta ändra på allt, ta det lite lugnt och andas lite först, en sak i taget så du hinner fundera på hur det känns emellan förändringarna.

Glöm inte bort bara att snart kommer snö och halka i massor och man halkar runt och drattar på ändan lite varstans. Det är kallt och jäkligt, vattnet fryser, bilen måste skottas ut och naturligtvis startar den inte heller. När man dragit sig svettig på startsnöret till snöslungan så går snöret av precis som slungan tenderar att tända till, när man hämtar snöskyffeln går skaftet av när man börjar skotta och när man ska fika och ta en bulle så har råttorna haft party i brödburken.
När man sen bestämmer sig för att ta skidorna till affären så knäcker man dom när man precis ska över diket och så står man till midjan i lera och vatten eftersom inte isen höll.
När man sen kommer in så går strömmen när man precis slagit på torkskåpet för att torka kläderna och veden är sur när man ska tända i kaminen bara för att presenningen blåste sönder i sista regnstormen.
I försöken att få fyr på brasan gör man sen slut på sista tändstickorna och braständaren tog slut förra vintern.
När man sen kommer ut och ska försöka starta bilen igen har snöplogen tryckt upp den i stenröset bredvid vägen.

Det är i det läget man funderar på varför man bor på landet, och ja, det kan alltid bli värre. :cool:

Det ända man kan göra är att ändra på det man är missnöjd med eller stå ut :)
Brukar alltid finnas lösningar om man ligger i lite. Stallplatser tycker jag finns överflöd av nuförtiden om man inte bor i sthlm city.
Vänner kan man skaffa, jag brukar träffa vänner genom mina hobbys, ex träffar vi hundar för bus o träning och sen börjar vi människor umgås också.
December går fort,snart är det vår.

Prata med någon!

Jag höll på att bli helt snurrig i huvudet med panikattacker, depression och ångest. Tog mig i kragen och ringde VC med gråten i halsen och berättade att jag behövde någon att prata med. Fick en otroligt trevlig kurator som hjälpt mig en massa att se möjligheter, bearbeta traumatiska händelser osv. Efter en större nedbrytning hos henne under ett samtal fick jag slussas över till min läkare som hjälpte mig med antidepressiva/ångestdämpande och regelbundna psykologsamtal. Och nu har jag startat på utbildningen jag ville pröva, tagit upp hästarna igen, en partner som stöttar mig i allt, och gått från svår depression/ångest till mild/ingen. Så allt går, man måste bara komma i rätt riktning :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 049
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar