vad gör era djur för jäkelskap?

R

rattalskare

Hej!

Jag har sett att det finns flera av oss/er so gärna berättar vad era djur gör för satyg så nu är det dags att skaka loss!
Ni får ta med alla djur ni har men då med ett , mellan!

Vad heter djuret?
Vilken ras?
Vad har ditt djur gjort som är värst?
Det mest pinsamma?
Det superduper gulligaste satyget?
Det mest kostsamma?
Hur ofta sker det?
När sker det?

------------------------

MVH / Rattalskare

Sv: vad gör era djur för jäkelskap?

Fick höra av min sambo att Knaffe (busigaste av alla busiga gerbiler) hade hoppat ner på golvet när han lät honom rejsa i soffan.

Det hade tagit en timme innan han hade hoppat upp i handen och låtit sig bäras in i buren igen... :D

Senast ändrad:

Det är väl inte så busigt? Det gör mina varje dag? De springer upp för benen och hoppar ner när de tröttnat....

Men gulligt - javisst! :love:

Vad heter djuret?
chicko
Vilken ras?
Chinchilla
Skalat sladdarna i mitt rum.
Det mest pinsamma?
ingen aning
när han är lös i mitt rum brukar han ta en penna, sudd lr vad som helst och bära det i munnen, sen springer han iväg ihop om att jag inte såg, gömmer sig under soffan o försöker äta upp det.
Sedan brukar han hoppa upp på mitt tangent bord och springa fram o tillbax när jag sitter vid datan, sen springer han iväg i full fart och gömmer sig.
Tycker han är gulligast när han snor småsaker och springer iväg med dom :love:
Det mest kostsamma?
hmm kanske när pappa klappa han i buren en gång så hade han en klocka på armen, Chicko skala då av all läder på den utan att han märkte det, gjorde det lixom så försiktigt och låtsades typ göra nåt annat.
Hur ofta sker det?
Ta mina grejjer gör han alltid när han har brist på underhållning vilket sker när han varit ute länge och jag gör nåt annat.
Samma med tangentbordet.

Vad heter djuret?
*Pepsi

Vilken ras?
*Kanin Dvärgvädur

*Tuggade sönder vår tapet i vardagsrummet. :smirk:

Det mest pinsamma?
*Bet "svärmor" i fötterna. :o Har ALDRIG bitit någon i fötterna.

*Hoppar upp i soffan och tiger om vi äter frukt. :love:

Det mest kostsamma?
*Tuggade sönder tapet i vardagsrum och hall. Det var nya tapeter. :angel:

Hur ofta sker det?
*Det händer sällan eftersom hon är äldre.

När sker det?
*När hon strekjar. :rofl:

Vad heter djuret? Rex, Reno, Kattmat, Tarja, Cacharel
Vilken ras? Tamråttor hela högen
Vad har ditt djur gjort som är värst? Rymt in i en buske, tagit sig upp på skrivbordet varje dag i en månad innan jag listade ut hur, rymt och vägrat bli infångad, och så samma på de andra två.
Det mest pinsamma? Inget är väl pinsamt med mina sötnosar :love:
Det superduper gulligaste satyget? Rex skulle ta sig upp på skrivbordet när det avslöjades, men han ramlade ner från elementet. Annars är väl alla satyg gulliga.
Det mest kostsamma? -
Hur ofta sker det? Några gånger per dag då :angel:
När sker det? JÄMT :D

Vilken ras?
Kanin, dvärgvädur, 7 år

Hm, undrar om det inte var när han kom in bakom frysen och gnagde på sladdar....

Det mest pinsamma?
Vält på pelletsburken (rymmer ca 1 kg) inför mina föräldrar som skrattade så det ekade (gjorde inte jag)

Inte direkt ett satyg, men när de kom för att byta spisen fick jag flera gånger flytta honom därifrån. Han ville vara med och kolla

Hur ofta sker det?
Lite titt som tätt hittar han på nya saker

Vad heter djuret?
Nikita

Vilken ras?
Iller

kommer inte ihåg har så mycket bus för sig. Men när hon har kommit in i sopskåpet å krafsat ut alla sopor e man inte glad..Inte heller när hon lyckats klättra högt å krafsa ur jord ur blommorna!

Det mest pinsamma?
ne inge pinsamt..mer än å bajsa på fel stäle men d kan ju inte räknas...

jag vet inte allt e ju gulligt...men hon e så söt när hon tigger mat eller badar i skurhinken å jagar moppen..Inga satyg egentligen, bara bus..!

Det mest kostsamma?
inget än så länge men hon e bara 14v.

Hur ofta sker det?
varje dag...

När sker det?
Hela tiden om hon inte sover förståss.. :love:

Vad heter djuret?- Soda

Vilken ras?- Tamråtta

Vad har ditt djur gjort som är värst?- Hmm...inget är direkt värst utan hon har en massa småhyss för sig hela tiden.Hon hoppar ner från soffan (hon hittar på en massa kluriga sätt att försöka lura oss..men vi överlistar henne nästan alltid :D) Om hon vill komma fram och tycker att jag är i vägen så buffar hon på mej och eller drar i min tröja... Dessutom SKA hon verkligen upp på allting som vi inte vill att hon ska upp på. Hon brukar försöka "sno" mat ifrån mej om jag äter när hon springer fritt, en gång tog hon en hel smörgås ifrån mej när jag kollade bort och när jag skulle ta min smörgås var den borta. När hon väl fått tag i något vägrar hon släppa det och man måste "jaga" henne för att få tag i henne. Hon gillar också att äta på stearinljus och att ta glänsande saker för att se om dom går att äta på eller gömma. Dessutom har hon en massa andra saker för sig, hon har så otroligt mycket energi och blir aldrig trött. :rofl:

Det mest pinsamma?- Inget är pinsamt, alla tycker bara att hon är underbar för att hon är så busig.

Det superduper gulligaste satyget? - Allt är gulligt förutom när hon gör det flera timmar i sträck utan att ge sig. Men jag gillar när hon förföljer mig vart jag än går och klättar upp för benet och sitter på min axel medan jag går runt och fixar med småsaker. Det är också gulligt när hon och hennes kompis Loka (också tamråtta) "kliar" mig i håret.

Det mest kostsamma?- Hitills är det enda av värde som hon försört en elektrisk potatisskalare.

Hur ofta sker det?/ När sker det? - Hon busar hela tiden,dygnet runt... Det är bara ibland som hon har tid att sitta och gosa med matte som matte vill. :love:

Senast ändrad av en moderator:

Vad heter djuret? prussiluskan
Vilken ras? chinchilla
Vad har ditt djur gjort som är värst? gnagt bort 2x1 dm tapet
Det mest pinsamma? inget
Det superduper gulligaste satyget? smita ur buren och bli tagen på bar gärning då hon smyger å mitt huvud med kalla tassar/kittlande morrhår
Det mest kostsamma? ja tapeten 2300:-
Hur ofta sker det? en gång är ingen gång
När sker det? -

Vad heter djuret? China, Doris
Vilken ras? Kissekatter av okänd härkomst
Vad har ditt djur gjort som är värst? Oj. Hmmm... Väckt hela huset mitt i natten genom att lyckas välta ner en stereo/ en pedistal med världens tyngsta och största blomkruka på / en stol/ eller dylikt. Smitit ut på taket/ i trappuppgången/ in till grannen och spatserat omkring där till mattes stora förskräckelse. Grannarna tycker om oss hemskt mycket. Eller inte. :angel:
Det mest pinsamma? Inget direkt pinsamt. Förutom att de beter sig som galningar ungefär jämt. Kan katter ha DAMP? Det skulle förklara en hel del isåfall :smirk:
Det superduper gulligaste satyget? Lyckats fastna i gardinen och blivit hängandes där. Ja, det mesta är väl ganska gulligt egentligen. Efteråt sådär.
Det mest kostsamma? Stereon!
Hur ofta sker det? Så ofta som möjligt.
När sker det? Helst när man sover, men även när man sitter i telefon, duschar, lagar mat eller närsomhelst det kan vara olämpligt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 277
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka