Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa föraningar är bara självuppfyllande.
skulle göra en ID-koll åt en omvittnat strulig och "egen" hästägare. Mycket riktigt finns varken hästägare eller pengar på plats när jag ska jobba. Men det löste sig genom en medryttare.
Tur att den andra människan fanns där. Annars hade jag varken vetat vilken häst det var, eller vad den hette.Hur kan man boka folk utan att ens dyka upp?

Spring till stallet och sen säger du till tonåringen att eftersom du var snäll och gjorde efter önskemål får tonåringen fixa din mors lägenhet.
Efter det så spring långt och fort för att slippa höra avgrundsvrålet :angel:
Jag har tre mil till stallet så... nej. :laugh:

Kompromissen blev att jag följde med till stallet, stack ut och sprang medans hon grejade med hästarna och min sambo slipade spackel och förlimmade väggarna i mammas blivande matrum. :up:

Haft vilodag idag. Bara chillat med lite träning av mina djur och snackat med kompisar.
Låg i sängen och surfade med hunden på huvudet 2 h efter stallet. Så skönt!

Nu borde jag verkligen se till att få ordning någon middag.

Jobbat idag, på en annan avdelning än min vanliga. Kände mig som en praktikant typ :p. Hittar ju inget där utan får rota överallt.
Det gick bra dock.

Nu är jag ledig till torsdag. Sambon har hittat sin gamla myskeltränare (med nån typ av elplattor som får musklernas att jobba). Tror inte att den hjälper helt, men om inte annat kanske den ger en placeboeffekt och hjälper mig komma igång.

Minstingen sover, stora barnet är hos mormor för att sova över och ha en mysdag där hon får välja presenter fritt (mormor kommer nog ångra det :D) i nån affär. Sambon spelar sitt xbox och jag väntar på att han ska bli klar så vi kan se färdigt filmen vi påbörjade innan stora lämnades iväg.

Insåg precis att jag sprungit genom väggen och in i nästa.
Så nu är det fokus på jobbet och återhämtning i 2 veckor och förhoppningsvis undvika sjukskrivning.
Blir lite knepigt med det sommarjobb jag ska ha, men det får gå. Som tur var har jag inte heltid där heller.
Pengar är inte allt alltid.
Ska göra mitt bästa för att det inte ska skita sig med det denna gång.
Framför allt lyssna på kroppen
Tack hand om dig.

Har precis blivit informerad av Pälsfröken att tovor ska inte jag bry mig om, för det syns ju inte i den allmänna högen av päls och dessutom bredvid svansen :rage:
Alla tänder visades så mycket det gick, högg och morrade så det stod härliga till och klorna for som trumpinnar men tovan är borta och inte en rispa fick jag trots hennes ihärdiga försök.

Råkar någon se en annons om vidrigt kränkt katt som vill flytta akut från en extremt elak människa så är det Pälsfröken som vill byta betjänt så fort det bara går.
Allra helst för en stund sedan gissar jag på :angel:

Bestämt lite kläder pojkvännen ska köpa. Jag har hittat en hemsida jag gillar en massa kläder på. Tyvärr bara herrsaker. Men han gillar kläder och köper till sig.
Jag har alltid köpt pappas kläder iom jobb som krävt lite snyggt och en pappa som är totalt smaklös och dessutom färgblind.
Så jag gillar sånt här.

Jobbat lite och ska fortsätta med det under kvällen ihop med en kopp te och en sallad.

Blev en kort fisketur då det nappade rejält .Blev 5 st fina foreller .Dom väger nog inte långt från kilot någon av dom .Regnar som tusan ute nu men det behövs för grundvattnet men inte för min vedhantering .Dras med en jäkla tandvärk efter smällen för någon vecka sedan men inte tillräckligt ont för att gå till tandläkaren .Verkar vara tre tänder som inte mår bra .

Funderar på om jag är nöjd med mitt liv... Har gjort det ett tag nu och jag tror nog att jag vill ändra på det.
Gör det! "Kör bara kör" som man säger :) Ibland måste man göra förändringar, både jobbiga och roliga!

Äsch då, det heter ju Ackis :D *upsaliensare för länge*
Självfallet, därav min förvirring när vissa saker var märkta just UAS :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 39 40 41
Svar
818
· Visningar
32 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka