Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte gjort så mycket idag. Bara traskat iväg till kiosken och hämtade ut paket
Nu städa akvarium
En gammal lagning har ramlat loss från en tand, med en skruv i...
 
Imorgon ska jag lämna in Monstret (jätte räkan) på Zoo.se
Hen bor just nu i en Ikea balja när jag lessnade på att hen åt mina Kardinaler..
Måste att fått med en Rosenbergii när jag köpte dayanum (samma släkte men mkt mindre).
Var in på Zoo.se igår, köpte några Siameser och snygga platys
Bild på Monstret
20240610_210516.jpg
 
Cyklat 500 meter idag!
Det går framåt och jag kände mig modigare än igår och vinglade inte så mycket.
Mest stolt över att jag klarade en nedförsbacke, har alltid nojat över att framhjulet ska lossna så nedförsbackar känns läskigast. Tänkte att jag skulle hoppa av och leda cykeln, men pappa peppade mig. Så jag fixade det!
 
Funderar på hur jag ska splice ljudet från en film där jag bara vill ha en song som upprepar sig några gånger. Jag har redan gjort det till en mp3 fil. Men nu måste jag klura ut hur jag ska få bara sången.
 
Det där att linda foten är baske mig en konst! (Ja jag är hästägare, nej brukar inte ha för vana att linda benen). Lindade om och när jag lagt mig på soffan kändes inte bekvämt; spände och började kännas som det domnade...Lindade av direkt och området ovanför på foten var ju rött och lite varmt och gissa om det kliar nu 😆. Får vara mera noga; vill ju inte riskera att foten ska lossna 🤣🤨.
 
Nja, jag är i grunden inte så förtjust i pizza (förutom en specifik fryspizza :angel:) men tänkte att jag älskar stekta kantareller och köttet som var på är ju i vanliga fall också gott.
Men detta var... nja. Åt upp svampen och köttet på den sista fjärdedelen och brödkanten innan jag slängde botten på pizzan 😅 den hann bli lite kall och kändes som en lite väl märklig kombination. God men samtidigt inte? Kanske bara inte min smak? 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 511
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 192
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 978
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 679
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp