Vad gör vi? Del CCIII

Jag skulle vilja att du i alla fall drar handen eller ett finger över såren, för att kolla så det inte är glasflis kvar i såren, kan du gör det?
Mindre sår är okej men det finns inte en suck att jag kan göra det med knät. Det är en stor skinnflärp där och jag är rädd att jag säckar ihop om jag tittar efter, men det gör inte särskilt ont alls när jag rör utanför bandaget och jag tänker att det borde göra det som det var väldigt mycket bös under. Jag hoppas och tror att jag bara skrapade mig på asfalten eller cykelpedalen.

Jag måste också gå förbi och tacka den som städade upp efter mig på gatan. Jag hade tänkt sopa upp på vägen hem men någon var redan ute och hade sopat upp alltsammans och jag var för darrig för att stanna. :heart
 
Jag önskar att jag hade kvar vet-wrapen jag använde till fasanerna nu 😅, men det verkar ha lugnat sig med blödandet tack och lov. Det har jag också. Jag knyter ett örngott över inatt tänker jag - det är inte i närheten av livshotande men jag anade en mycket obehaglig skinnlapp som jag absolut inte borde titta på när jag är ensam hemma mitt i natten.

Synd att du inte bor nära mig. Jag hade gärna inspekterat, rengjort och bedömt såret åt dig.
Det gjorde jag även när min dotter blev hästsparkad i pannan. Inte så känsligt lagd :rofl:
 
Synd att du inte bor nära mig. Jag hade gärna inspekterat, rengjort och bedömt såret åt dig.
Det gjorde jag även när min dotter blev hästsparkad i pannan. Inte så känsligt lagd :rofl:
Jag har en mor som är som du, samt en vän eller två som nog ställa upp av ren kuriosa men de är också lite otillgängliga just nu. Ehum. 😅 Blödandet har lugnat sig dock och det har jag också, jag tänker bara lämna såret täckt tills jag är bland folk. :angel: Är jag sedan larvig och det visar sig vara lugnt är ingen skada skedd tänker jag!
 
Jag har en mor som är som du, samt en vän eller två som nog ställa upp av ren kuriosa men de är också lite otillgängliga just nu. Ehum. 😅 Blödandet har lugnat sig dock och det har jag också, jag tänker bara lämna såret täckt tills jag är bland folk. :angel: Är jag sedan larvig och det visar sig vara lugnt är ingen skada skedd tänker jag!

Du får skaffa sådana bekantskaper även i ditt närområde :idea:
Hoppas att det läker fint!
 
Mindre sår är okej men det finns inte en suck att jag kan göra det med knät. Det är en stor skinnflärp där och jag är rädd att jag säckar ihop om jag tittar efter, men det gör inte särskilt ont alls när jag rör utanför bandaget och jag tänker att det borde göra det som det var väldigt mycket bös under. Jag hoppas och tror att jag bara skrapade mig på asfalten eller cykelpedalen.

Jag måste också gå förbi och tacka den som städade upp efter mig på gatan. Jag hade tänkt sopa upp på vägen hem men någon var redan ute och hade sopat upp alltsammans och jag var för darrig för att stanna. :heart
Vad har du gjort??? :nailbiting:
 
Det har varit en intensiv helg igen. Men samtidigt mycket trevlig. Vi har haft fantastiskt vader i dag ... 19*C och molnfri himmel vilket gor att det ar betydligt varmare i solen. Jag kan dock konstatera att nu har hosten kommit trots att veckan's prognos sager att det blir molnfri himmel hela veckan och 22*C-28*C.
Life is good!

IMG_5292.JPG
 
Mår fortfarande sjukt illa och hr ont i magen, men eftersom det inte ”utvecklat sig” ännu så pallrar jag mig till jobbet.
Känns som att det är mer sjukdom och vab än faktiskt jobb den här terminen. :cautious: Vilket ger mig massiv ångest och så är den cirkusen igång också.
Önskar att jag kunde vinna på eurojackpot och sluta jobba, så att jag slapp ha ångest för att jag missar jobb.
 
Trillat med cykeln bara. 😅

Var du nykter? :D

Det var inte jag när jag gjorde något liknande som student. Tentafest och när vi var på väg till Stockholms nation blev jag påcyklad (jag var faktiskt på rätt sida vägen, det var en som cyklade på mig framifrån O_o). Jag var ju bedövad redan :angel: plus att det var kallt så vi fortsatte till nationen. När vi kom dit märker jag att en sko är full med blod (svarta kläder är praktiskt!) och alla kompisarna utom en blev lite gröna i ansiktet. Hon som inte blev grön följde med på toa och så skickade vi de andra efter plåster. Jag höll upp hudfliken medan hon sköljde rent, plåster på och party on :rofl:

Dagen efter gjorde knäet mer ont än min skalle :laugh: Det går fortfarande att hitta ett litet ärr om en letar noga. Minne från första tentafesten inne i stan (jag gick på Ultuna först) 😂
 
Har gått med barnet till fritids. Han gick upp helt på egen hand idag pga ville vara på plats till frukost.

Min Garmin har registrerat 12 intensiva minuter = långsam promenad till och från fritids (1600 steg). Det märks att det är tufft för kroppen ändå.

Ska tvätta, ladda bilen och sova middag innan det är dags att köra till parkour.
 
Var du nykter? :D

Det var inte jag när jag gjorde något liknande som student. Tentafest och när vi var på väg till Stockholms nation blev jag påcyklad (jag var faktiskt på rätt sida vägen, det var en som cyklade på mig framifrån O_o). Jag var ju bedövad redan :angel: plus att det var kallt så vi fortsatte till nationen. När vi kom dit märker jag att en sko är full med blod (svarta kläder är praktiskt!) och alla kompisarna utom en blev lite gröna i a:Dnsiktet. Hon som inte blev grön följde med på toa och så skickade vi de andra efter plåster. Jag höll upp hudfliken medan hon sköljde rent, plåster på och party on :rofl:

Dagen efter gjorde knäet mer ont än min skalle :laugh: Det går fortfarande att hitta ett litet ärr om en letar noga. Minne från första tentafesten inne i stan (jag gick på Ultuna först) 😂
Det var jag faktiskt, även om jag var på väg till återvinningen med en kanske oroväckande mängd vinflaskor. 😅 Det var den stora skräcken just i fallet dock - flaskorna gick sönder och jag var livrädd för att eventuellt landa med ansiktet i krossat glas, men det gick bra! Jag misstänker ett eller två små skärsår på ena handen dock.

Haha, och fy farao! Jag tror vi är en eller två med liknande historier. :D Jag kom ihåg att jag en gång, full som en alika tyckte det var en bra idé att springa nedför en vinterbacke full i skarp skare iklädd bara kjol och tröja. Jag var totalt skinnflådd dagen efter, fy fan.
Du kan i alla fall skylla på någon annan! :D

Nu sitter jag mest och väntar på att chefen ska bekräfta att hon fått mitt mess och på att vårdcentralen ska öppna. Jag tror också att jag gjort illa min stackars stortå och har den i ett isbad.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 414
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 776
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
981
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp