Vad gör vi? Del CCII

Sådär. Har precis målat en dörrkarm till :up:. Och i eftermiddag/kväll gör jag strykning nummer två. Ska åka en sväng till föräldrarna nu på förmiddagen och göra äppemos!

Och så håller jag på med att kika på Rustas väggfärger för att försöka hitta en ny färg till lilla hallen. Den börjar se rätt sliten ut plus att nyansen som den är målad i nu är trist mot de fina nymålade dörrkarmarna. Grönt kanske?
 
Dricker kaffe. Så skönt med helg.
Veckorna på jobbet går så himla fort.
Idag kommer en som ska hjälpa mig med cykeln
Får se om nytt hjul måste köpas
Katten sitter på uteplatsen och spanar.
 
Idag ska maken prova flyga motorflyg för första gången. En mycket försenad 40årspresent. Är "spaka själv dag" på flygfältet. Och allmänt galej i hela samhället för den delen. Så vi ska ut och göra stan efter flygturen.
I eftermiddag hämtar vi en kattunge hos min stallägare. Ska bli kul!
 
Tvättar och funderar på vad jag hinna göra mellan alla pass i tvättstugan för jag måste prioritera tvätten trots att det är fint väder ute.
 
Sitter på altanen och övervakar sonen som sover i sin vagn. I morgon är det hemmaloppis så jag måste börja röja snart. Förra året sålde vi rätt bra, i år vill jag framför allt bara bli av med allting så kommer nog ställa ut allt rätt billigt eller bortskänkes. Det blir mysigt! Ska köpa lite bullar, storfamiljen brukar komma över och hänga. Pappa ska hämta två grillar och ta upp till samfälligheten på landet och jag hoppas på att vårt hus är några kg lättare i morgon kväll.
 
Hjälpt min granne "här nere" att byta abonnemang på sin mobil och han blev väldigt glad att jag var här. :)
Klippt byrackan, en massa tovor *i pälsen av kardborrar och skit, ser inte klokt ut men hoppas det blir bättre. Passade även på att klippa mig själv och det ser ännu tokigare ut, jag som ska på fest nästa vecka! 😳 Brukar ju klippa lite i taget, men nu blev det en stor tofs, så pass stor att det inte går att sätta upp i en tofs längre. Får bli mycket frisyrgelé i håret. 😂

Ska passa på att tvätta lite och hoppas det hinner torka tills jag åker tidigt på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen och köra bort skräp strax, det som får plats i bilen, köra bort till förrådet annat som får plats i bilen och sedan packa i bilen det som ska med upp. Skor, jackor, köksprylar mm.

Vill mest bara lata mig men har inte tid. :cautious:
 
7.5 km vara 2 med Intervaller avklarat.
Druckit en kaffekopp till och ätit skorpor.
Nu invänta maskinen.
IMG_0431.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 061
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 299
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 126
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 597
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp