Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag en ny vindruta :)
Så varmt och svettigt att gå de 3 km för att hämta bilen. Stannade och köpte glass på vägen hem.
Hoppas det blir en rejäl urladdning ikväll för det behövs 🥵
 
Min favoritrestaurang la precis ut ett inlägg med texten ”We’re tired of making content please just come and try our food” och som marknadsförare och nutida människa gick det rakt in i hjärtat. På att både göra och konsumera reklam. Men eftersom jag också fullkomligt älskar smart reklam så blev jag också imponerad av hur effektivt temat icke-reklam är. Än så länge. Fram tills att alla hakat på trenden då. Gissar att min restaurang är långt ifrån först i ledet.
För många år sedan såg jag reklam för en ölsort, jag har glömt vilken. Reklamen gick ut på hur otroligt få som väljer just den ölen. Jag som i stort sett ser reklam som nedskräpning, blev genast väldigt lockad av tanken på att tillhöra den exklusiva lilla krets som väljer det där ölet.
 
Väntar på att klockan ska bli fem så jag kan traska iväg och slänga lite grovsopor, trasig tröja, trasiga hörlurar och annat. Eftersom vi inte har ett grovsoprum så kommer det en container sista torsdagen varje månad där man kan slänga sånt.
 
Fick monsunregn och åska här. Någon tröstäter efter att ha behövt utgörs bli blöt BÅDE om ögonen OCH näsan! Tortyr minst sagt! Och allt var ponnyjävelns fel också enligt utskällningen han fick i hagen innan jag kom dit. 🙄🤪
IMG_9451.jpeg
 
Sitter ute i kvällssolen med lite vin tillsammans med mamma. Grillen är tänd och en hel karré ligger på i indirekt värme och gonar sig. Jag har slängt några sopsäckar med kläder jag aldrig kommer att använda. De är säkert 30 kg för små. :bag:

Hyrt förråd och ska tillbringa morgondagen med att magasinera och slänga det som finns i huset. Jag hoppas jag lyckas tömma det i morgon.
 
Idag är det tillräckligt varmt för sommarklänning igen. Särskilt som solen strålar och det är vindstilla. Men så fort solen går ner så blir det kyligt igen.

Konstigt nog så är jag normal på dagen, på kvällen fryser jag för att senare på kvällen svettas. Mysko. Samma temperatur inne, iaf på kvällen.
Klimakterie?
 
Var seg i morse så kom iväg först kl 9:05, lämnade provet 9:35 så det blev exakt 12 timmars fasta, 10 är minimikravet.
Kände mig inte hungrig, konstigt nog! Men tog med ett äpple som jag åt direkt efteråt.
Sen var jag och handlade mat och gick hem.
Kollar på Efter fem, behöver duscha men orkar inte. :(
Nu bytte jag till Rapport.
En dum fluga irriterar mig.
Är jättetrött. :sleep:
 
Trött! Bra dag på jobbet men det är intensivt och jag sitter inte ner många minuter.
Nästa vecka ska jag försöka ha mina raster.
Sprang en runda direkt jag kom hem så den lilla energin som var kvar tog slut,
Ligger i sängen och tittar på hockey.
IMG_0248.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
646
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
457
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp