Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en fin dag på jobbet, härligt ändå att få träffa eleverna igen! 😀

Också haft psykbryt(mest inombords, även om en del nog sken igenom. 😅) jobbet pga vikarie som ändrat om, ställt till och städat undan grejer som jag behöver. Blir galen och räknar ned dagarna till min kollega återkommer.
 
Dagen's hundtraning blev installd. Istallet har jag nu badat Emma-Sue (som kanner sig oerhort sviken och vagrar titta pa mig nu :p) och ska ga ut och snickra ihop en "blomlada" langst staketet for klangvaxter. Jag tankte plantera Honeysuckle och kanske Jasmin ocksa, men det ska inte planteras forran om en manad eller tva nar det borjat regna igen.
Jag har dock skaffat mig en vit valp med en stor hog jord i tradgaren ... hon gillar att "simma" i jordhogen sa den maste bort. Nu. Helst i gar.:cautious:
 
Dagen's hundtraning blev installd. Istallet har jag nu badat Emma-Sue (som kanner sig oerhort sviken och vagrar titta pa mig nu :p) och ska ga ut och snickra ihop en "blomlada" langst staketet for klangvaxter. Jag tankte plantera Honeysuckle och kanske Jasmin ocksa, men det ska inte planteras forran om en manad eller tva nar det borjat regna igen.
Jag har dock skaffat mig en vit valp med en stor hog jord i tradgaren ... hon gillar att "simma" i jordhogen sa den maste bort. Nu. Helst i gar.:cautious:

Men valpis har garanterat jättekul! :D
 
Titta vilken sötis som bor i mitt parasoll :love:
 

Bifogade filer

  • 20240822.jpg
    20240822.jpg
    164,1 KB · Visningar: 111
Smått äckligt att känna att det pulserade I skallen när jag reste mig ur bilen, tror jag inte jag känt innan vad jag vet om (lite creepy) men hiskeligt stel och öm i axlar och muskler...blärk. Ni vet kanske när man är så stel så det gör ooooont av att få kappmuskel masserad och drog ändå upp i skallen... Nä en ruta mörk choklad och ett digestivekex, nu dusch och sen ska jag baske mig steka äpple o havregryn till kvällis!
 
Om man ska baka eftersom man har typ 6 äggvitor att göra av med, men en av dem som ska äta är mjölkproteinallergisk, vad bakar man då? För att göra det enkelt brukar hon säga att hon är vegan som äter ägg, så tänk så :D
Kommer jag inte på något får deras bli maränger, men det hade varit kul med något roligare.
Pavlova! Går att göra antingen som stor tårta eller som bakelse :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II
  • Halmpris 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp