Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick upp med sambon före tuppen och så fin soluppgång 😍. Pysslat inne med nyhetsmorgon på i bakgrunden och tagit ut ungkatten en liten stund 😊.
Honkatten kom in så då passar jag på att slänga sopor och ta en halvtimmes promenix 😊.
 
Så fina de blev! Usch, jag blev alldeles tårögd 🥺
IMG20240822115023.jpg
 
Spenderat förmiddagen med att säga upp diverse avtal och abonnemang för att kunna teckna nya, billigare sådana :up: Tråkigt och krångligt men alla kronor sparade gör skillnad när det är såhär ekonomiskt pressat. Även bokat tid för att utfärda pass och väntar på svar om kattförsäkringens självrisk kan justeras för att minska månadskostnaden.

Mamma kom över med 2 st stora calathea rufibarba och 2 st mörklila phalaenopsis :love: Fördelen med att ha en florist-mamma är att det alltid dyker upp nya växter hur illa man än råkat behandla sina nuvarande växter 🤭 Jag har 23 krukor med växter i hemma men saknar just nu 5
 
Ska nog snart sätta mig i bilen. Funderar lite på var jag ska parkera. Nära eller lite längre bort så jag också får en liten promenad.
 
Varit på skolan och fått en massa ny kunskap som jag måste lära mig tills imorgon. Kul.
Dessutom kommer pappa ned med tåget strax så ska försöka få tid att umgås med honom ikväll också.
Men imorgon är äntligen provet jag fasat för och förhoppningsvis kan jag släppa det i helgen och gå silversmideskursen i helgen som det är tänkt.
 
Idag blir det enkel middag. Pasta serverad med pastasås på burk (alltså den kommer i alla fall att serveras på tallrikar ;) ). Sedan ska jag ta ett bad pga lite ruggigt väder och fortsätta fila på julnovellen. Som nu är klar, men som fortfarande behöver lite "puts" :) !
 
Sitter på tåget till Edinburgh där jag ska möta upp mina föräldrar och gå och se Military Tattoo för första gången. Ska bli väldigt spännande! Filar på en jobbansökan så länge, det är lite av ett drömjobb som jag tror jag har goda möjligheter att få, men samtidigt skulle det innebära en hel del stora förändringar vilket gör mig osäker. Ja ja, söka kan man ju alltid!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
650
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp