Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt slut. Inte farligt slut men trött efter att knappt ha suttit ner på hela dagen. Jag får skylla mig själv då jag inte har tagit rast men av erfarenhet så vet jag att det är mycket värt att få en bra start med en ny grupp och att det brukar ge fler raster i slutändan.
Nu ligger jag i sängen och tittar på Diamond L och Lyxfällan.
 
Har precis hackat upp alla äpplen jag plockat hos morföräldrarna. Ska prova och se om de håller i frysen för att kunna göra chutney eller bidra med syrlighet i en mjöd senare under hösten. Orken finns inte riktigt att göra något nu.
Annars äter jag godis och drömmer mig bort med pojkvännen om lägenhet eller husköp genom att skicka hemnet-länkar till varandra. Vi kommer inte kunna köpa något förrän om ca 2-3 år, men ska på första visningen redan nu på söndag för att kunna prata om vad som är behov vs önskemål osv för att kunna sätta en vettig budget framöver :heart
 
Provsmakat min äpplekaka :d

IMG_20240821_202034126.jpg
 
Meeen då! Vad är det som hänt?


Jag var till vet. idag också, men det var bara en rutinkontroll med blodprov för min ena vovve som har EP (sen fick han ett rosa bandage så att det matchade halsband och koppel :heart ).
Alla hans värden var finfina, utom det medicinska. Där har han nu så mycket medicin i kroppen att dom värdena räknas som toxiska och kan börja påverka andra organ, så vi får inte höja medicineringen mer. Så vi har kommit till "pest eller kolera"-stadiet :down:
Jag körde in en annans häst I stallet. De hade bokat tid idag för röntgen och koll genom hela kroppen för de var ju något som inte stämde 100 procent. Kort historia, vi fick åka hem utan häst för den var så trasig att den inte skulle hålla som sällskapshäst. Jag har aldrig sett en häst med så många skador och ändå vara så oerhört snäll trots all OTROLIG SMÄRTA låta människor sitta på den. Ägaren hade inte haft den så länge heller och hästen såldes som skadefri... usch så hemskt. Bara ren tur att hästen äntligen hamnade hos någon som lyssnade på dens smärta. 💔

Åh vad tråkigt med din vovve. Jag hoppas att du mår bra ändå och de är så fint att du gör allt du kan för din hund. ❤️
 
Jag körde in en annans häst I stallet. De hade bokat tid idag för röntgen och koll genom hela kroppen för de var ju något som inte stämde 100 procent. Kort historia, vi fick åka hem utan häst för den var så trasig att den inte skulle hålla som sällskapshäst. Jag har aldrig sett en häst med så många skador och ändå vara så oerhört snäll trots all OTROLIG SMÄRTA låta människor sitta på den. Ägaren hade inte haft den så länge heller och hästen såldes som skadefri... usch så hemskt. Bara ren tur att hästen äntligen hamnade hos någon som lyssnade på dens smärta. 💔

Åh vad tråkigt med din vovve. Jag hoppas att du mår bra ändå och de är så fint att du gör allt du kan för din hund. ❤️
Men så sorgligt 💔
 
Hann ett ridpass på ridbanan; lite lätt uppvärmning i alla gångarter och fokus på skrittarbete över bommar innan ösregnet kom 😄. Var ju hög luftfuktighet och blev så mörkt men sen kom regnet- vi behövde regn nu och det fick vi 😄. Blev rejält blött men hästarna var lika nöjda för det med en tuss hö i sina boxar och vila en stund medan jag smorde träns och sadel och lite annat pyssel, mysigt med stallhäng 🥰.

Tittar ikapp programmen som började i måndags med ny säsong av Halv åtta hos mig 😊.
 
Mina svenska gäster har åkt hem den här eftermiddagen - världens gulligaste killar, min brorson med kompis.... men som vanligt har jag inte tagit till marginaler för mig själv och börjar jobba igen imorgon och är helt gråtfärdig. Jag vill inte SE en annan människa på en vecka, helst två... gärna ett halvår!
Jag trodde att de skulle vara lite mer självgående och att lägenheten skulle vara tom då och då.

Jag har dåligt samvete för alla mina djur som inte fått allt de behöver och inte kommer att få det i veckan heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp