Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Googlar lite på fenomenet med musik i skolor/förskolor... Här har de börjat med att alla skolor spelar musik ute på hög volym under tiden barnen har rast. På nivån att jag som bor en bit bort hör vilka låtar som spelas. Jag förstår inte. Blir det inte sjukt jobbigt för barnen och personalen med sådan volym på allt hela tiden?
 
Googlar lite på fenomenet med musik i skolor/förskolor... Här har de börjat med att alla skolor spelar musik ute på hög volym under tiden barnen har rast. På nivån att jag som bor en bit bort hör vilka låtar som spelas. Jag förstår inte. Blir det inte sjukt jobbigt för barnen och personalen med sådan volym på allt hela tiden?

Jag har inte hört det i de områden jag rör mig.
 
Googlar lite på fenomenet med musik i skolor/förskolor... Här har de börjat med att alla skolor spelar musik ute på hög volym under tiden barnen har rast. På nivån att jag som bor en bit bort hör vilka låtar som spelas. Jag förstår inte. Blir det inte sjukt jobbigt för barnen och personalen med sådan volym på allt hela tiden?
Va, vad är syftet med det. Det är väl ändå tillräckligt mycket oljud utan att tvinga barnen till att skrika ännu mer. Är inte hög ljudvolym i förskolan ett stort problem?
 
Va, vad är syftet med det. Det är väl ändå tillräckligt mycket oljud utan att tvinga barnen till att skrika ännu mer. Är inte hög ljudvolym i förskolan ett stort problem?
Precis så jag tänker. Frågade en vän nu som jobbar i förskola och tydligen är det för att främja rörelselek/dans och personalen upplever att det blir lugnare inomhus efteråt då. Tydligen brukar också barnen önska att musiken sätts igång när de är ute. Men, där hon jobbar så är det mer så att barnen behöver vara vid en yta som man utsett till "dansyta" för att lyssna på musiken, inte som hos mig där vi som bor 50m bort på andra sidan en träddunge kan sjunga med i musiken när vi sitter inomhus och bara råkar ha fönstret lite öppet för att vädra...
 
Jobbar hemifrån idag, första gången på mitt nya kontorsrum. Helt oacceptabelt enligt min skuggtant då jag inte fixat liggplats till henne. Så efter hennes pipande och krafsande så fick jag hämta upp lite sovplatsmaterial men som ni ser dög inte min bäddning...

20240823_100717.jpg
 
Precis så jag tänker. Frågade en vän nu som jobbar i förskola och tydligen är det för att främja rörelselek/dans och personalen upplever att det blir lugnare inomhus efteråt då. Tydligen brukar också barnen önska att musiken sätts igång när de är ute. Men, där hon jobbar så är det mer så att barnen behöver vara vid en yta som man utsett till "dansyta" för att lyssna på musiken, inte som hos mig där vi som bor 50m bort på andra sidan en träddunge kan sjunga med i musiken när vi sitter inomhus och bara råkar ha fönstret lite öppet för att vädra...
Stackars barn. Varför kan det aldrig få vara tyst eller i alla fall utan störande bakgrundsljud?
Okej jag är känslig och har aldrig på musik och "tål inte" musik jag inte gillar. Klarar inte ens av att lyssna på Sommar utan musik eftersom de spelar en snutt ändå.
Det du beskriver hade varit ren tortyr för mig som barn.
Tack och lov att jag är ensam i mitt lab och slipper en skränande radio.
 
Stackars barn. Varför kan det aldrig få vara tyst eller i alla fall utan störande bakgrundsljud?
Okej jag är känslig och har aldrig på musik och "tål inte" musik jag inte gillar. Klarar inte ens av att lyssna på Sommar utan musik eftersom de spelar en snutt ändå.
Det du beskriver hade varit ren tortyr för mig som barn.
Tack och lov att jag är ensam i mitt lab och slipper en skränande radio.
Jag är som dig. Nu har jag lärt mig hantera det hyfsat eftersom jag jobbar i butik, men då behöver jag ha det väldigt lugnt på fritiden för att koppla av.
 
Googlar lite på fenomenet med musik i skolor/förskolor... Här har de börjat med att alla skolor spelar musik ute på hög volym under tiden barnen har rast. På nivån att jag som bor en bit bort hör vilka låtar som spelas. Jag förstår inte. Blir det inte sjukt jobbigt för barnen och personalen med sådan volym på allt hela tiden?
Det började de med på förskolan vid mitt hus straxt före sommaren. WTF liksom O_o. Är så glad att jag sålt huset och flyttat.
Inte en förskola inom hörhåll vid nya lägenheten :)

Nu bor jag granne med ett regemente istället men ljudet av bandvagnar och annat stör mig inte alls på samma sätt. Kan inte förklara varför, det bara är så.
 
Senast ändrad:
Idag och hela helgen ska jag försöka göra så lite som möjligt. Möjligtvis med avbrott för en promenad eller två.
Jag är helt slut och känner mig trasig :crazy:
Tyvärr är det fortfarande mycket kvar i huset och jag förstår inte riktigt hur jag ska lyckas tömma det innan städfirman kommer :meh:
 
Googlar lite på fenomenet med musik i skolor/förskolor... Här har de börjat med att alla skolor spelar musik ute på hög volym under tiden barnen har rast. På nivån att jag som bor en bit bort hör vilka låtar som spelas. Jag förstår inte. Blir det inte sjukt jobbigt för barnen och personalen med sådan volym på allt hela tiden?
Får de inte problem med stim?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp