Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igårkväll var ”skrikbarnen” igen hos sin släkting. Jag var en sekund från att gå ner och be de sluta skrika. Jag blir tokig! Men anar att grannsämjan försämras men varför måste de skrika och vråla hela tiden?!
Funderar på att säga till när jag träffar släktingen eller mamman ändå..
 
Ska strax gå till busshållplatsen för att påbörja resan hemåt lite långsamt. Om tåget är i tid så hinner jag med nästa tåg utan onödig väntetid eller stress :)
 
Inne på sista semesterveckan nu.
Jag har mest gjort mysiga saker med barnen och utökade familjen under semestern. Mycket välgörande.

Vi kom hem från Visbykryssning med mamma, syster m. familj igår

Idag är arboristen här och ska fälla vår stora, skadade björk.
Det är väldigt spännande att se honom jobba. Lösningsorienterad person!
 
Tillbaka till verkligheten. Kört sonen till fritids, vilket gick bättre än väntat tack vare att bästa personalen var där och tog emot honom. Imorgon är det ”skarpt läge” då jag återgår till jobb, så idag blir en mjukstart för honom.

Jag har de första timmarna egentid på drygt två månader. Helt ensam i huset, ingen som behöver mig. Känslan är fantastisk!
Tänkte använda den till att skriva. Satte mig vid datorn. Hör ett högt metalliskt ljud och skyndar ut. Då har en elledning släppt ovanför mig och ligger över hela tomten + huset. 😱 Adrenalinnivån liksom. 🥵
Ringde hit hyresvärden som, kors i taket, kom direkt. Efter några samtal vet vi att den är strömlös pga att fasen löst ut (halva mitt hus, inkl fibret) är strömlöst. Tur för mig är att det innebär att korna som går runt häromkring också blir utan vatten = det kommer åtgärdas idag.

Sååå… nu ska jag försöka ladda om och sätta mig ner och njuta av min tid en stund. 😅
 
Har äntligen fått igång morsans nya mobil och hon är inledningsvis mycket nöjd med den. Såklart. Det är en nyare version av hennes gamla, så de är snarlika, men den nya har hel skärm, bättre ljud, troligen bättre batteritid och allmänt fungerar bättre :p

Nu ska jag försöka peta i mig något ätbart, sedan ska jag iväg på anställningsintervju för ett litet extrajobb jag sökt! Hade varit fint om de ville ha mig, för jag skulle gärna arbeta några timmar mer varje vecka.
 
På jobb efter en ngt hektiskt men ändå rolig morgon.

Stallet klart. Skulle egentligen ridit men SMHI hade fel (surprise) Skulle slutat regna vid 8 vi kan ärligt säga att det ÖKADE rejält i regnskur så istället för ridtur mockade jag och gjorde färdigt hela stallet.

Hem klä om nattmaskinen samtidigt som jag bytte om till jobbkläder och tog en raggardusch.

På väg till jobbet och får massa jobbsamtal i bilen stannar på vägen och köper lite frukt att ha på jobbet då ringer chefen och bara är du på plats? :rofl: typiskt :D (ingen fara på taket vi är tillåtna att göra sånt under arbetstid men känns konstigt ändå)

Väl på plats så drog det igång rejält bara öste in saker att göra Askul

Eftre jobbet blir det att skynda sig hade glömt att jag bokat klipptid som min snälla mamma bjuder mig på. annars hade jag fått ställa in den (mamma är bäst :heart) direkt efter frisören så ska jag träffa goda vänner. En av dem fyller 50 så vi hämtar upp henne och ska ut och äta tillsammans.

Hektisk dag
 
imorgon ska jag träffa två kompisar och äta lite middag ihop på en restaurang. En kompis ska ha med sin dotter (typ 10-11 år). Skulle sä gärna vilja köpa nån liten grej till var och en men jag kan verkligen inte sånt, vad ska man hitta på? Inget dyrt eller så utan bara lite "roligt" eller "bra att ha". Har nån någon idé?
 
1000007168.jpg

Lagom med folk på stranden idag 🤭
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 653
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp