Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började dagen med mysfrukost i soffan med taxen i knät och youtubefilm som jag gillar på tvn :love: Bra arbetsdag hittills och hoppas eftermiddagen fortlöper på samma sätt. Har precis ätit lite lunch och har nog bestämt mig för att ta en löptur med hundarna på lunchen. Lite svalare ute och ikväll hinner jag inte då det är förberedelser inför ridläger dag 1 i morgon.
 
Hemma efter intervju och godisshopping :p Fick känslan av att de tyckte att jag är "för bra" (eller vad man nu ska säga) för jobbet jag sökte. Känns så surt, för antingen är man överkvalificerad, eller så är man inte alls erfaren nog. För något. Någonsin. Och jag kan inte gärna plugga alla typer av kurser som finns åt alla olika inriktningar som finns. Men men.

På Ica hade de extrapris på godis. Jag köpte på tok för mycket. Tanken är att det ska räcka till nästa gång de har extrapris. Får se om det lyckas.
 
Hemma efter intervju och godisshopping :p Fick känslan av att de tyckte att jag är "för bra" (eller vad man nu ska säga) för jobbet jag sökte. Känns så surt, för antingen är man överkvalificerad, eller så är man inte alls erfaren nog. För något. Någonsin. Och jag kan inte gärna plugga alla typer av kurser som finns åt alla olika inriktningar som finns. Men men.

På Ica hade de extrapris på godis. Jag köpte på tok för mycket. Tanken är att det ska räcka till nästa gång de har extrapris. Får se om det lyckas.
Jag hatar det där med överkvalificerad. Låt mig avgöra det! Jag kanske vill jobba med att vända burgare på McDonalds trots att jag har en magisterexamen. Eller vad som helst. Jag har ju sökt jobbet av en anledning!

Nu blev jag orimligt upprörd känner jag.
 
Jag hatar det där med överkvalificerad. Låt mig avgöra det! Jag kanske vill jobba med att vända burgare på McDonalds trots att jag har en magisterexamen. Eller vad som helst. Jag har ju sökt jobbet av en anledning!

Nu blev jag orimligt upprörd känner jag.
Ja, jag kände det också. Nu kanske jag misstolkar dem, det vet jag inte, förhoppningsvis gör jag det. Men det är bara en liten deltidstjänst och jag skulle tycka det var trevligt som just lite extra, med lite variation från nuvarande jobbet osv. Man lär sig ju dessutom alltid något från alla arbetsplatser.

Nu är det väldigt mycket djurrelaterade saker i mitt CV, och det känns som om arbetsgivare antingen tror att jag bara kan djur och inte förstår hur jag skulle kunna jobba med annat (alltså, även om jag nu jobbar i djuraffär så handlar ändå jobbet om att hantera kunder, och hålla koll på lagersaldon, sköta det administrativa med butiken osv..). Och då blir det att alla "mittemellanjobb" som inte är varken extremhögutbildad eller helt outbildad, de försvinner. Trots att jag försöker vara tydlig i det personliga brevet med att belysa allt som inte är djurrelaterat.
 
Kryddhyllan fick ett ansiktslyft :up:
IMG20240808150804.jpg
 
Det känns som att det ska bli regn. Hoppas att det inte blir så häftigt. Vid häftigt regn måste jag stänga dörren till min franska balkong i sovrummet :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 653
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp