Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har semester men är på jobbet nästan var dag. Tur man inte är ute och reser och bor så nära .Problemet är att mina ersättare och min chef sköter anläggningen med bravur då det flyter på men då något krånglar måste jag dit .Tycker det är krångligt att felsöka över telefon så jag åker dit då det går fortare. Det är väl därför som jag är ansvarig för driften av anläggningen .Man kan ju inte begära att dom ska kunna då jag skött det i 6 år och har varit utsatt för alla möjliga fel och lärt mig hur man fixar det mesta .
 
Täppt i näsan.
Har städat sonens del av lägenheten så nu bara resten kvar.
Han ska göra en arbetsförmågeutredning och sedan kan han flytta tillbaka till sin hemtrakt.
Han kommer dock få ersättning under tiden så det är bra.
 
Har varit lite lat och lite aktiv i dag. Köpt hörlurar av en privatperson på annons, handlat, vandrat hund en del gånger, lagat mat, vilat och fyllt diskmaskinen.
Tittar nu klart på filmen jag skulle se i går. I morgon ska jag sätta i gång både tvättmaskin och diskmaskin och packa om lådor i mitt försök att få lite mer ordning i förrådet.
 
... och förutom att leka språkpolis äter jag godis och laddar upp för att sätta mig och pussla lite. Skäms inte ett dugg över att jag inte stuckit näsan utanför dörren idag utan istället haft en dag full av läsning, pussel, tv-tittande, en liten gnutta hushållssysslor och lite yoga. Precis en sådan lördag jag behövde!
 
Varit varmt och ovanligt stilla för att vara nära havet så ikväll, efter att ha varit inne en sväng till samhället och handlat lite gott till kvällen, cyklade vi ut till havet för ett dopp, skönt med både cykling i sommarkvällen och svalka sig i havet 😍.

Nu soffhäng och se på Therese i kassan 😊
 
Senast ändrad:
+ @hastflicka
Alltså förlåt mig men nu måste ni faktiskt sluta stava dem med k. "Knob" betyder nämligen något helt annat på skotsk slang och jag kommer aldrig att kunna njuta av HOBNOBS igen om ni inte slutar stava dem Hob Knobs :cautious:
Ohhh a wizard's staff 'as a knob on the end,
A wizard's staff 'as a knob on the end,
If there's only one thing on which you can dep-e-e-end!
It's that a wizard's staff 'as a knob on the end!

I saw in Ankh-Morpork the other day,
An unlicensed thief see 'is luck slip away,
'e nicked off with a bag but then froze up in dre-e-ad!
As out popped a knob, clonked 'im over the 'ead!

A wizard once went on a visit to Klatch,
The weather was in an 'orrendous dry patch,
So he slapped 'is knob right in the palm of 'is 'a-a-and!
And he spread wide 'is magic all over the land!

Down Uberwald way they're a funny old lot,
'owever you look it don't matter a jot,
But even there they know if you see a kno-o-o-ob!
A wizard is usin' 'is tool for the job!

Some Fourecksian bandits were right soddin' thick,
Tried robbin' a man all 'unched over a stick,
But 'e flourished it then an' 'e started to la-a-a-ugh!
Cause they all saw the knob on the end of 'is staff!

A friend of a friend asked a wizard, you see,
'ow come the knob on 'is staff was so key,
The only thing on which all wizards agree,
So 'e gestured 'im close 'an 'e said:
“Ohhh, really my boy, do you truly not know?
As a wizard stores power 'is knob starts to grow,
Without it you can't get the magic to flo-o-o-w,
You just tap on the end, and there out your spell blows!”

Ohhh a wizard's staff 'as a knob on the end,
A wizard's staff 'as a knob on the end,
If there's only one thing on which you can dep-e-e-end!
It's that a wizard's staff 'as a knob on the end!

Granny Ogg
 
Var nyss ute och skulle stänga in hönsen. Den vuxna gruppen satt lydigt uppflugna på sina pinnar och redo för natten. Hos ungdomarna var det fortfarande fullt ös. Slynglar! :mad: Ska gå ut igen och se om de gått in nu när det börjat bli mörkt, får ta med mig något gott att muta dem med annars. 😅
 
Köpte en cheese, som inte smakade som vanligt. Kvällspersonalen måste varit trött.

IMG_7322.jpeg
 
Fick ett stort fat kantareller av mamma igår. Vårt braiga ställe har blivit trådlöst, men det annat ställe levererade minst lika bra. Så det blev kantarellmacka till både kvällsmat igår och frukost idag.

Idag ska vi till en öppen trädgård ca en mil härifrån. Skulle åkt dit på 1000 trädgårdar, men då var det så regnigt. Idag är vädret sol och värme så vi åker idag istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 653
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp