Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen sol och värme. Inväntar spårvagnen för att ta mig till skärgården. Denna tiden är perfekt för inte mycket folk på båtarna och kommer vara ute 08.30 . Bad heldagsutflykt och väskan är packad med fika och frukost.

IMG_20240721_071849823.jpg
 
Dukat upp frukost på jobbet. Sitter med en kopp kaffe, en bit sockerkaka, en bit mjuk pepparkaka, yoghurt, hallonsylt, banan, havreringar och 0,5 l vatten i min stora mugg. bra början på arbetsdagen, hoppas det blir lugnt idag även om jag tvivlar. :up:
 
Dricker lyxkaffe med en skvätt överbliven vispgrädde i :) . Igår eftermiddag och kväll satt jag med ett släktträd där alla datum var inlagda i fel format (av mig :meh: ). Tack och lov var det "bara" knappt 700 personer att gå igenom och rätta! Men nu kan jag äntligen dra igång med att fortsätta jobba med trädet istället. Det kändes inte riktigt lönt så länge det fanns felaktigheter!
 
Jag har haft zoomies typ hela natten :D Städat lägenheten, diskat, googlat allt och ingenting, funderat på om jag har korta ben och om det faktiskt finns någon som tycker om pilk på riktigt, gjorde chokladbollar vid 03.30 och halva köket (och mina strumpor) är numera en brun kulör efter en olycka med kakaon :o
 
Vi har landat hemma igen efter en härlig vecka. I fredags gick vi rundan över hällmålningarna och Evagraven och bara njöt.
20240719_114903.jpg

Mycket sol och sköna vindar. Vi gjorde dock misstaget att gå den längre varianten och lägga till Fiskhålsgraven, den var inte så mycket att se, mycket mygg eftersom det var mer skog och otroligt blött på vägen ner till parkeringen.
Igår var det städning och sen hemåt. Vi stannade vid Fågelsjö gammelgård i Los, mycket spännande ställe där man lämnade ett gammalt hus när man byggde nytt och på så sätt bevarade historien till oss idag. Rekommenderas om man har vägarna förbi, gott hembakat fika också! :)

Sen stannade vi till hos svägerskan som var i sommarstugan i Falun och kvällsmat på Lappens i Hedemora. :) Idag är det dags att packa upp och börja tvätta. :)
 
Äter frukost. Har invigt min ångtvätt inne i duschen. Vet inte om jag är direkt frälst ännu men förhoppningsvis hjälper den till att ta död på all eventuell ohyra i hönshuset iaf.
Irriterar mig på att det är mulet, jag vet då inte om jag vågar sätta igång med projekt storstäda hönshus. Tanken var att hönsen skulle sova ute i natt isåfall, för att jag ska hinna både tvätta och måla hönshuset innan de kommer in igen. Men jag vill ju inte att de sover ute om det blir regn? 😩

Blörk. Vi får se hur jag gör.
 
Så sjukt ont i höfterna.
Tog en extra etoricoxib imorse.
Nu släppa ut katten som inte fick gå ur kl 05:30 till hennes stora besvikelsw
 
Ännu en vacker morgon. (Den sista på ett tag verkar det tyvärr som)
Har köpt en sallad och går en promenad vid badplatsen innan jag sätter mig. Orkar inte ha alla steg kvar till kvällen.
 
Har torkat med målartvätt tvärs över taket i vardagsrummet. Kabelgömmorna som sitter där (hyser ett gäng tunna kablar som hör till högtalarna) har ramlat ner efter tre år så vi ska byta ut dem idag.
 
Åt lite mycket frukost men ska snart gå ut och gå en sväng, kan väl inte ligga på soffan hela dagen idag också :bag:
Men känner mig fortfarande lika trött :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 653
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp