Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte att vi skulle åka en sväng till återvinningen idag. Ska bland annat göra mig av med några gamla stolar som står på vinden. Tanken är att städa ut såpass där uppe att man in är rädd när man går upp där... :nailbiting: :p Igår skulle jag upp och putsa ett fönster pga massor med spindelväg. Men när jag stod och tittade på förödelsen (gamla getingbon på golvet osv) såg jag hur något svart klättrade in under en takbräda precis bredvid mig. Jag gick ner igen :D. Väl nere kom jag på att det jag såg förmodligen var en liten fladdermus - och de tycker jag ju faktiskt om när jag träffar på dem utomhus på kvällarna i alla fall - så det var lite tramsigt att bli rädd! Men, ja, planen är att städa upp såpass där uppe att man kan gå dit upp utan att känna sig smutsig när man har varit där!!
 
Då var dagen här. Usch och fy. Inte sovit mycket inatt. Skakig och hjärtklappning. Gör jag verkligen rätt? Jag tror det, men det känns inte så..


Jag känner igen känslan. Jag är ofta nära att ändra mig när det är dags, en del av mig vill vrida och vända på det en gång till och protesterar vilt i mig. Jag är inte alltid så bra på stora förändringar, och den här typen gör så ont. Jag VILL ju INTE! Men efteråt landar jag, återigen, i att beslutet är det rätta.

Du hade inte tagit beslutet om det inte vore det rätta. Jag tänker på dig idag. :heart
 
Sambons semester gick fort; bla kört maskiner på västkusten; stenkrossen gjorde att marken vibrerade duktigt 😅 men nu tillbaka till skogsmaskin och såklart vaknade vi upp till klarblå himmel utan ett moln så långt ögat kan nå. Såklart ska vädret skärpa till sig och dessutom högsommarvärme igen när älsklingens semester är slut 🤣. Nåja han är igång och jag ska fortsätta med mitt; analysera en studie av logistik för ökad svensk konkurrenskraft 😊.
 
Då var semerstern slut. Det första jag skrev i min to do lista var.... "ta semester!" :p Jag har lite att ta ut och vill vara ledig en dag extra kring min födelsedag och en dag extra innan halvmaran har jag bestämt mig för.

Semestern har varit både underbar och svinjobbig. Jag har badat, åkt båt, blivit med hundkompis (det var jobbigt att åka ifrån honom ju!), varit på konsert, och bara varit. Men jag har även dragits med magproblem som krånglat till allt det roliga, och minst en gång om dagen fått kaos i hjärnan eftersom jag inte vetat hur det kommer se ut på mitt jobb när jag kommer tillbaka.

Nu väntar jag på att VC ska ringa så att jag förhoppningsvis kan få hjälp med min mage. Jag ringde faktiskt utan att känna att det var allt för jobbigt, för första gången någonsin! Men det känns jobbigare att de kommer ringa snart för då måste jag ju prata :cautious::p
Jag har även snokat runt i filer och mailkonversationer och om jag inte har helt fel är det som jag var nervös över kring jobbet skjutas på 3 veckor framåt, och då kommer jag ha mina bästa kollegor som stöd. Det stör mig dock att hen som kan ge mig raka besked om hur saker kommer bli är på semester 2 veckor till. :cautious:
 
1000006968.jpg

Sambon försöker få ut en bakugn ur stugan på gården och är nu inne på det värsta verktyg vi kan hitta. Ändå går det sådär 🤭
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 653
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp